Alsof ik een kater heb, word ik de volgende morgen wakker. Zodra ik overeind kom, begint de wereld te draaien en komt er een golf van misselijkheid omhoog.
Over een week is de finale en hij is live. Wat als ik dan ziek ben? Zou dan alles voor niets zijn geweest? De gedachte alleen al, laat de tranen in mn ogen komen.
"Goeiemorgen Eva." Mama komt mijn kamer in en legt een stapeltje schone kleren op mn bureau. "Mam, ik voel me echt niet lekker," zeg ik met een trillende stem.
"Wat dan?" vraagt ze, terwijl ze naast mn bed komt staan. "Als ik omhoog kom word ik zo duizelig en misselijk," leg ik haar uit.
"Je hebt gewoon zenuwen voor volgende week. Het is ook mega spannend! Blijf vandaag gewoon even liggen, zodat je goed ontspant. Wil je wat drinken?"
Met een zucht sluit ik mn ogen. "Doe maar een flesje water." Mama loopt mn kamer weer uit.
Met mijn hand voel ik onder mn kussen, pak mn mobiel en app Niels. Hij heeft net gelezen dat ik ziek ben, of hij belt me al.
"Hey babe, wat hoor ik nou?" Bij het horen van zijn stem barst ik in huilen uit. "Ik ben zo bang dat ik straks nog steeds ziek ben, door de spanning."
"Luister schat, probeer nu nog wat te slapen. Als ik klaar ben met werken, kom ik naar je toe." Dankbaar zucht ik en knik. Ow wacht, dat ziet hij niet.
"Tot zo Eef, ik denk aan je." "Ik hou van je." Ik vergrendel mn mobiel en probeer weer te slapen. Het lukt me, maar ik droom verschrikkelijk.
#
"Eva.. Eva.." Ergens hoor ik Niels' stem en voel ik zijn vingers op mijn gezicht. Is hij hier?
"Eva, wakker worden!" Verschrikt knipper ik met mn ogen en zie Niels inderdaad naast mn bed staan. "Ohw," kan ik alleen uitbrengen.
"Je bent helemaal bezweet schat." Langzaam kom ik overeind, wat ik beter niet had kunnen doen. Een traan rolt over mn wang.
Bijna val ik weer in slaap, als ik een koud washandje op mn voorhoofd voel. Hierdoor word ik wat beter wakker. "Je bent echt ziek Eef." Nog meer tranen rollen over mn wangen.
"Maar.. maar de finale dan?" "Je hebt echt nog wel een paar dagen om aan te sterken. Het gaat goed komen schat." Ik leun op zijn woorden, met iets meer vertrouwen.
De hele middag blijft Niels bij me en gek genoeg begin ik me beter te voelen. 'S avonds kan ik zelfs mn bed uit. We zingen zelfs nog even!
Steeds meer vertrouwen krijg ik in volgende week, als de finale is. Die avond zal of alles anders maken, of alles is voor niks geweest.
JE LEEST
He is perfect
RomanceDit verhaal is voor mijn beste vriendin, omdat ik haar alle geluk van de wereld gun ❤