Hoofdstuk 30

12 2 0
                                    

"Lekker!" Ik pak het ijsje van Niels aan en begin gelijk te likken want het begint al te smelten.

Niels heeft zijn ijsje snel opgegeten en pakt zijn gitaar. Hij begint te spelen en erbij te zingen. Had ik al gezegd dat ik het perfecte vriendje had?

Af en toe nurie ik mee, maar het merendeel luister ik naar zijn stem, die lijkt te zweven op de wind. Ik maak ondertussen ook nog wat foto's en selfies.

#

Vannacht ga ik op vakantie met mn ouders, broertjes en Julia. Iedereen is druk met inpakken en opruimen. Patrick moet gewoon werken en Arno is nog bij defentie. Niels is vandaag samen met Jeroen bij mij.

Jeroen en Julia hebben nog steeds niet verkering, maar volgens Julia duurt dat niet lang meer. Ze houdt me wel op de hoogte, maar ze date zoveel met em, dat het bijna niet valt bij te houden.

"Mam! Waar liggen mn bikini's?" "Op de gang." Ik zie ze daar inderdaad liggen en stop ze bij de rest in mn koffer. Nu snel naar beneden, waar Niels en Jeroen in de tuin zitten te wachten. "Eh ik ga even naar Julia, oké?"

"Ja is goed!" spoor ik Jeroen aan. Hij staat direct op en gaat weg. Niels neemt mij in zijn armen. Lang houden we elkaars blikken vast. "Ik ga je missen Niels." "Ik jou ook, ontzettend!" Uit alle macht probeer ik een brok in mn keel weg te slikken. Nooit had ik verwacht dat het zo voelde om je vriendje lang niet te zien.

"Zullen we nog even een liedje samen zingen?" Ik knik en pak mijn gitaar uit de standaard. "Kom, dan gaan we op de trampoline zitten." Niels volgt me naar beneden.

Na twee liedjes ben ik het al zat. Het is ook ontzettend warm buiten. "Zouden Jeroen en Julia vandaag verkering krijgen?" vraag ik me hardop af, terwijl ik met mijn ogen dicht op Niels' buik lig. "Dat zou wel een beetje kut zijn; hebben ze net verkering, moeten ze elkaar gelijk twee weken missen," antwoord Niels.

Ik voel wat beweging in Niels' buik, wat er op lijkt dat hij overeind wil komen. "Kunnen we niet nog heél even blijven liggen?" vraag ik met een lief stemmetje. "Waarom?" hoor ik Niels vragen. "Omdat je sixpack lekker ligt," antwoord ik, bijna onhoorbaar.
"Hè?"

Doordat ik iets te snel overeind kom, duizelt het even. "Gaatie?" Niels legt zijn hand op mn rug. Ik zucht even en knik. Onverwachts draai ik me om en val tegen hem aan. Doordat we op een trampoline zitten, val ik boven op hem.  "Sorry!" zeg ik op een ontdeugende toon.

Niels zegt niks, maar komt omhoog en drukt een zoen op mn mond.

"Eva! Wat ben je aan het doen?" Snel kom ik van Niels af en ga staan. "Ik kom!"

He is perfectWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu