A Kis nagymamámnál és nagypapámnál nyaraltam, édesanyám Kis Katalin szüleinél. Tizennégy éves voltam. Nagyon szerettem náluk vidéken tölteni a nyarat, mert nagyszüleim nagyon szerettek és több unokatestvéremmel is találkozhattam. Én egyke gyerek voltam, mint az édesapám, Nagymarosi Ervin. Anyukámnak volt egy bátya és egy húga, így bővelkedtem unokatestvérekben. Különösen Lili unokatestvéremet kedveltem, akivel egy idősek voltunk és jól megértettük egymást.
Idén nyáron Lilivel már nem játszottunk úgy, mint régen. Mindkettőnket a fiúk érdekeltek, különösen a szomszéd 18 éves Sanyi. Sanyi magas, vékony testalkatú, szőke, kék szemű jóképű srác volt és mi, mind a ketten Lilivel bele voltunk zúgva. Többször meglestük, amikor a kertben a haverjaival a motorját szerelték, vagy beszélgettek.
- Te, nekem elegem van abból, hogy mindig csak titokban bámuljuk Sanyit - mondtam az egyik szép júliusi napon Lilinek. - Szólítsuk meg, beszélgessünk vele!
- Megőrültél?! - forgatta a szemét Lili. - Szerinted szóba állna egyáltalán velünk?
- Az attól függ - feleltem magabiztosan. - Ha úgy viselkedünk, mint a pisisek, akkor valószínűleg, nem. De, ha úgy viselkedünk, mint nők, akkor igen.
- És mégis azt hogy akarod elérni, hogy úgy nézzen ránk, mint nőkre? - kérdezte értetlenül Lili.
- Gyere! - utasítottam Lilit és bementünk a házba.
Nagyszüleim házában négy szoba volt. Az egyiket mi kaptunk meg Lilivel. Bementünk, és a bőröndömből elővettem egy sminkkészletet. Lili tágra nyílt szemekkel nézte, amikor a fekete doboz fedelét felpattintottam.
- Honnan szerezted? - kérdezte izgatottan.
- Vettem a zsebpénzemből.
- Neked a szüleid megengedik, hogy ilyent használj?
- Nem, de nem kell tudniuk arról, hogy használom - válaszoltam Lili döbbent kérdésre egyszerűen. Otthon soha nem sminkeltem magamat, mert természetesen a szüleim nem engedték volna. Az iskolában sem használhattam, mert a tanárok kiakadtak volna és megmondták volna a szüleimnek. De Szilvi barátnőmmel már többször kisminkeltük magunkat, amikor vagy nála, vagy nálam voltunk. Eleinte nagyon bénák voltunk a sminkelésben, de a végére jól belejöttünk. A Youtube-on is néztünk olyan videókat, ahol a sminkelés fortélyát mutatták be.
- Ki akarod próbálni? - fordultam Lilihez.
Ő pár pillanatig fontolgatta a választ.
- Mi lesz, ha nagyiék meglátják? - kérdezte ijedten.
- Nem fogják meglátni. Nagypapa éppen délutáni szunyókálást tölti a másik szobában, nagyi pedig átment pletyizni a szomszédnőjéhez. Szóval, nem fogják meglátni. Amúgy sem foglak erősen kifesteni, nem fogunk erős színeket használni. Csak halványan.
- Le lehet majd mosni? - kétkedett még mindig Lili.
- Persze! Ne aggódj, simán le lehet szedni - nyugtattam meg.
Még gondolkodott egy kicsit. Én addig a magammal hozott tükröt felállítottam a szoba közepén lévő asztalra, leültem elé és hozzáértő mozdulatokkal elkezdtem kikészíteni az arcomat. Lili majdnem tátott szájjal leste minden mozdulatomat. Amikor elkészültem, felé fordultam.
- Na, milyen? - kérdeztem.
- Nagyon klassz! - csillant fel Lili szeme. - Nagyon diszkrét, de idősebbnek tűnsz tőle sokkal! Tényleg nőcis! Engem is kisminkelsz?
- Persze - bólintottam mosolyogva.
Amikor elkészültem Lilivel, elégedetten néztem rajta végig. Szép hosszú szőke haja, és nagyon élénk kék szemei voltak. Én is szőke, kék szemű voltam. Ezt hoztam anya részéről.
YOU ARE READING
Eleonóra
RomanceA történet Eleonóra életútját mutatja be. A történet teljes mértékben a karakterekkel együtt fikció! Bizonyos részek +18-as tartalmúak!