Žijeme ve světě, kde nemáte nárok na vlastní názory, vaše myšlenky jsou nebezpečné, když nesplňují normy, budete vyhoštěni. Můžete totiž vědět jen to, co dovolí Magna vitae - to je vláda, která rozhoduje, na co budete myslet.
***
Nacházíme se v galaxii číslo sedm, na planetě Vitam - to znamená Život. Pochází to z jazyku, který vynalezli na jiné planetě, planetě Patriae - Země - z galaxie číslo čtrnáct. Tomu jazyku říkají myslím Latinum. Je zajímavý a v mnohém podobný naší řeči. Učí nás, že je to jedna z mála dobrých věcí, co na Patriae vymysleli. Jinak je to hloupý svět plný hloupých lidí, nesmyslných válek a hlavně nebezpečných myšlenek. Lidé tam jsou zlí a navzájem se zabíjejí, svobodu ve většině státech si udrželi jen něco přes třista let, teď již po stalení neustaly světové boje.
Od lidí z Partiae se moc neodlišujeme, až na to, že máme jen jednu rasu - všichni mají stejně snědou pleť a světlé vlasy - na Patriae mají někteří bílou pleť a někteří černou, vyvinuli jsme se ale stejně jako oni.
Také nejsme tak hloupí, neválčíme mezi sebou, jsme poslušní a nejsme lstiví a nezdvořilí, prý nemáme tak špatné vlastnosti, kromě jediné, té ze všech nejhorší - zvědavosti. Magna nám říká jen to, co nám neublíží a když jsme zvědaví, můžeme umřít.
Táta mi vždy vyprávěl o lidech odsud, kteří byli zvědaví, pak se po nich slehla zem a nikdo už je nikdy nespatřil.
Zatímco my se snažíme uhlídat si myšlenky, na Patriae se věnují něčemu, co nazývají musica nebo taky hudba. Zní to hezky, hudbu bych ráda poznala. Nejvíc se mi ale líbí malování, vezmou si štětec a plátno - to je nějaká látka napnutá na rámu - a pak vytvářejí různé obrazce nebo se snaží, co nejlíp otiskout skutečnosti. Říká se, že to co z toho vznikne nakonec sní, ale tomu já nevěřím. Také tam mají něco jako colorum, třeba purpurovou barvu nebo modrou. Našim očím barvy nenáleží, proto je Vitam černobílá. Navíc na rozdíl od jiných planet je na ni teplo celý rok, protože z každé strany je jedna z hvězd takzvaného souhvězdí Cassiopeia.
Taky se dá za pár měsíců snadno obejít, je to hodně malá planeta, ostatní galaxie o ní ani neví, nikdo netuší zda se vůbec dá považovat za planetu. Je to prostě vesmírný útvar, akorát se na něm nachází život. Každopádně, díky její velikosti se na Vitam neschováte.
Často se zde vyprávějí zakázané pověsti, když jste nějakou slyšeli, musíte si dávat pozor aby jste na ně nemysleli při Discriptiu - každý měsíc kontrolují naše myšlenky, když nevyhovují požadavkům, na Vitam naše poslání okamžitě končí.
Mě babička jednu pověst vyprávěla, je z dob, kdy na Vitam vše jiskřilo barvami. Lidé, kteří měli moc předtím byli vládci elementů. Obyčejní lidé ale řekli, že nesmí vládnout nikdo s neobvyklými schopnostmi, ať už nás chránili sebevíc, proto zabili všechny, kteří byli obdaření nebo chtěli, aby Elementorum vládlo i nadále.
Vládci se chtěli vzdát moci za život jejich lidu, ale to vzpouřencům nestačilo. Toužili vidět, jak z nich vyprchávají poslední zbytky sil.
Potom založili Magnu vitae a myslet na Elementorum zakázali. Alespoň jednou bych ale chtěla vykřičet do celé Vitam, že se zachovali jako hyeny. Zaplatila bych ošklivou smrtí. Říká se, že po nich zůstali potomci a stále žije někdo, kdo ovládá síly živlů, ale na ty máme zapovězeno myslet a nikdo už nedoufá, že žijí. Kvůli dnešním zákonům jsou nazýváni Incogitabilis - Nemyslitelní.
ČTEŠ
Nemyslitelní
Science FictionCo když žijete na planetě, kde nemůžete mít vlastní názory ani myšlenky a neustále vás někdo sleduje... Všechno je zakázané, všechno je nemyslitelné - myslet, věřit, milovat, žít.