9. Date

4.2K 216 122
                                    

Audrie Kenley

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Audrie Kenley

Ik kijk Chase aan, en mijn mond valt open. Het pak dat hij aan heeft laat hem er alleen maar aantrekkelijker uitzien. Achter in mijn hoofd schreeuwt een stemmetje dat hij er nog beter uitziet met het pak uit, maar ik negeer wijselijk.

'Uhm.. ikk-uh..' stottert hij. Zijn adamsappel gaat snel heen en weer, en een opgewonden gevoel schiet door me heen.

'Zullen we maar gaan,' zeg ik zachtjes. Hij knikt snel, en in giechel om zijn gedrag. Hij ziet er heel nerveus uit, wat hem alleen maar schattiger maakt.

'Je ziet een prachtig uit,' mompelt hij terwijl we naar zijn auto lopen. Ik voel een blos op mijn wangen komen en kijk snel weg. Een warme lach vult mijn oren, en ik kijk hem verbaasd aan.

'Zit je me nou uit te lachen?', vraag ik ontzet. Zijn lach valt in een klap van zijn gezicht en hij schud heftig zijn hoofd.

'Nee, nee, nee zeker niet. Ik vond, ik vind het schattig als je bloost. Zeker al ben ik de rede,' zegt hij snel en geeft me een one-million-dollar-glimlach. Ik rol mijn ogen en stap in de auto, waarvan hij het portier voor me openhield.

'Dus... waar gaan we heen?', vraag ik nieuwsgierig, als we iets van vijf minuten onderweg zijn. Hij schud lachend zijn hoofd en zet de radio aan. The Script galmt door de auto heen en ik herken het liedje gelijk. Het is No Good in Goodby. Zonder dat ik het doorheb neurie ik mee.

'All the things that we've lost

Breaking up comes at a cost
I know I'll miss this mistake
Every word I try to choose
Either way I'm gonna lose
Can't take the ache from heartbreak

Oh, but as you walk away
You don't hear me say

Where's the "good" in "goodbye"?
Where's the "nice" in "nice try"?
Where's the "us" in "trust" gone?
Where's the "soul" in "soldier on"?
Now I'm the "low" in "lonely"
'Cause I don't own you only
I can take this mistake
But I can't take the ache from heartbreak

No, I can't take the ache from heartbreak' zing ik zachtjes mee. Chase is de hele tijd stil, maar luistert aandachtig mee.

'Wauw Audrie, je hebt echt een prachtige stem. Het verbaasd me dat je daar niets mee doet,' merkt hij op. Een kleine glimlach ontstaat op mijn gezicht, hij zei de zelfde woorden als mijn moeder. Toen mijn moeder hoorde dat ik professioneel ging boksen, was ze geschokt. Ze heeft altijd gezegd dat ik moet gaan zingen, maar ze was altijd trots op wat ik deed. 

'Dankje,' zeg ik oprecht, mijn ogen zijn gefixeerd op de zijne, maar hij kijkt naar de weg, wat logisch is. Ik bestudeer hem aandachtig. Zijn felle ogen, zijn kaaklijn, zijn volle lippen, alles.

'Je maakt het me wel heel moeilijk om nu niet de auto gelijk aan de kant te zetten,' mompelt hij. Ik bloos en went mijn gezicht af, lichtelijk beschaamd. Als de auto stopt kijk ik verbaasd op. Zijn we er nu al?

'Niet zo verbaasd kijken, het is hier werkelijk waar prachtig. Je moet alleen wat verder kijken,' zegt Chase met een grijns al ziet hij mijn verbaasde gezicht. Ik knik langzaam en volg hem over het grindpad. De wandeling naar weet ik veel wat is niet ongemakkelijk, nee het was rustgevend. Het is te merken dat Chase nerveus is, en om eerlijk te zijn, ben ik dat ook. Dit is mijn eerste echte date, niet een zakendate of dergelijke.

'Ik... ik heb gehoord dat je naar een speciale school ging, vanwege je boksen. Ik heb ook gehoord dat er daar nooit gala's of iets in die richting zijn, dus ik kwam op het idee om een soort mini gala te doen...' zegt hij langzaam. Ik frons mijn wenkbrauw, en stop met lopen.

'Je hebt me gegoogled?', vraag ik ontzet. Misschien is hij hier toch alleen maar voor het geld, voor de bekendheid.

'Nee, ik heb eigenlijk een beetje rondgevraagd en alles. Ik wilde wat speciaals doen, maar ik merk nu dat het een beetje creepy is. Sorry,' verontschuldigt hij zich, met natuurlijk een sullige grijns.

'Nee, het is heel lief. Ik ben nieuwsgierig naar wat je heb opgezet,' spreek ik naar de waarheid. Hij ziet er naar uit alsof hij veel moeite heeft gedaan voor deze date, en ik ben oprecht nieuwsgierig. Hij zucht opgelucht, en kijkt me recht aan. Ik kijk hem terug aan, en een onzichtbare kracht trekt ons naar elkaar toe. Hij buigt langzaam naar me toe, en ik doe hetzelfde. Ik stop enkel in mijn doen als mijn ogen door een fel licht worden getroffen. Ik draai me hoofd om, en kijk naar een prachtige prieel, verlicht met allerlei lampjes. Ik draai me weer om naar Chase, al voel ik zijn lippen op mijn wang.

'Dit noem jij een date? Het is eerder een huwelijksverzoek,' zeg ik enthousiast. Neem me niet verkeerd, ik ken hem pas net. Maar dat hij zit in elkaar wil zetten, speciaal voor mij, verwarmt mij hart. Ik loop naar het prieel toe, maar ik vang nog net wat gemompel van Chase op.

'Op een dag Kitten, op een dag.'


Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
You have to fightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu