İrem: Hayal-et Sevgilim
(Aylar sonra)
Uzun zaman önce babam batmakta olan gemisini karaya bağlamış, kaybettiği mürettebatının yerine daha iyilerini almıştı. İşleri çarçabuk toplamış, aylar önce satmak zorunda kaldığı evimizi geri almıştı.
Annem her ne kadar zorla da olsa boşanmamaya karar vermiş, hepimize öncekinden daha ılımlı davranmaya başlamıştı.
Abim okulda öğrendiği bilgilerini pekiştirmek için babamın yanında işe başlamış ve orada tanıştığı Cemre Abla'yla sevgili olmuştu.
Ve ben... İki hafta önce 18'imi doldurmuş, reşit olmuştum. Artık abim ve diğerleri gibi benim de hukuki özgürlüklerim vardı ve ben bunu zevkle kullanacaktım.
Bugün okulun son günüydü. Koskoca bir dönemi ve onlarca sınavı bir kağıda sığdırdıkları, zekamızı sadece sınav sorularında ölçtükleri sonuçların yazdığı belgemizi alacak ve okulu bitirecektik. Koskoca 12 yıl bırakmıştım arkamda, kolay değildi. Uzun ve keskin virajlı bu yolda çok düşmüş çok yaralanmıştım. Buna rağmen iyi bir dereceyle okulu bitiriyordum.
Bu düşüncelerle birlikte gömleğimin düğmelerini iliklemeye devam ettim. Beyaz eteğimi ve ayakkabılarımı da giydikten sonra okula gitmeye hazırdım.
Arda kaybolan ve geride zerre iz bırakmayan öz güvenimi yerine getirmişti. Artık saçlarımı örmüyordum. Fiziğimi gizlemiyordum. Sanki bir problemim varmış gibi gözlük takmıyordum. Onun da dediği gibi 'Maviye özgürlük yakışırdı...'
Neredeyse sekerek merdivenleri inmeye başladım. Saat 09:43'tü ve 10:30'da arkadaşlarla Aroma Cafe'de kahvaltı için sözleşmiştik. Size tarzım değiştiğinden; daha doğrusu saklandığım mağaramdan çıktığımdan beri arkadaş çevremin genişlediğinden bahsetmiş miydim?
Yakamda duran güneş gözlüklerimi taktım ve evden Erçillere yakışır şekilde zengin çıkışımı yaptım. Bu tavrım tam da annemin hayal ettiği gibiydi. Gülümsedim... Bana biri bu günlerimi anlatsa akıl hastası diye ihbar ederdim.
Bahçeye çıktığımda etrafımı saran taze gül kokuları gülümsememe sebep oldu. Kollarımı iki yanıma açıp etrafımda dönmeye başladım. Mutluydum yahu! Bundan öte güzellik mi olurdu?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayal-et Sevgilim
Dla nastolatków♠ Tırtıl sonu olacağını bilse, aşık olur muydu kelebeğe? ♠