8.A kdo je to pan Einstein?

223 20 0
                                    

Druhý den

„Můžeme je se jít nejprve podívat na lvy?"
„Já bych taky rád viděl lvy a potom slony."
„Mají tady představení se skvělými modely dinosaurů. Chtěl bych to vidět."

Jack tiše zasténal. Když Janet dovolila, že Sam může mimo základnu, tak ta se rozhodla, že půjdou do zoo. A vypadalo to, že se její slovo stalo pro'strejdu Hammonda' zákonem a tak dostali dospělí členové SG-1 rozkaz ji tam vzít.

On osobně s tím problém neměl; konec konců procházka po zoo je mnohem lepší, než být zavřený tady v SGC a otročit nad papírováním. Ale počítal s tím, že bere do zoo jedno dítě a má s sebou dva dospělé pomocníky, ale teď měl pocit, že má s sebou spíš tři děti.

Teal'c měl v jedné ruce hot dog a v druhé mapu zoo a byl návštěvou nadšený stejně jako malá Sam. Byl rozhodnutý prozkoumat celou zoo a jakmile Daniel slyšel o těch dinosaurech, asi by ho nic jiného než jejich návštěva neuspokojilo.
„Ve dvě hodiny bude krmení tučňáků, O'Neille." Řekl Teal'c obřadně. „Měli bychom si dát oběd brzy, abychom tam mohli být včas."

„To je dobrý nápad," souhlasil Jack. „Tak se pojďme podívat nejprve na lvy a potom na ty dinosaury, ano?" A ti tři přikývli.
„Mám hlad." Oznámila jim Sam, ani ne za pět minut. „Můžu dostat nějakou zmrzlinu, prosím?"
„Dobře." Souhlasil Jack. Do oběda jim zbývalo ještě několik hodin a nezdravé jídlo bylo součástí jejich výletu.
„Když bereš jednu pro Sam, vezmeš i mně?" Zeptal se Daniel okamžitě.
„I já bych si dal rád zmrzlinu, O'Neille."
Jack si povzdechl. Měl pocit, že tohle bude hodně dlouhý den.
-------------------------------------------------

Když se dostali k části zoo, kde si můžete pohladit zvířata, zdálo se, že dostat odtud Sam a Teal'ca je nemožné.

Daniel si připravil fotoaparát a vyfotil Sam, když se mazlila s králíčkem, kterého měla na klíně. A tehdy ho Jack šťouchnul, aby se podíval na Teal'ca a rychle ho vyfotil.

Nakonec jak často se vám podaří vidět jaffského bojovníka, který je tak okouzlen jehnětem?
„Plukovníku O'Neille?" Zatahala Sam Jacka za tričko.
„Ano?"
„Pan Einstein chce jít s námi domů."
„A kdo je to pan Einstein?"
„On." A ukázala na králíčka ve své náruči.
„Říkal, že chce jít s námi a že chce bydlet se mnou." Řekla mu Sam zcela vážně. „Můžu si ho nechat?"

„Myslím, že to nebude možné," řekl jí opatrně Jack a když viděl, jak se Sam zatvářila a začal se jí chvět dolní ret, tiše syknul. „Pan Einstein žije tady v zoo. Bude muset zůstat tady. Tady jsou všichni další králíci a všichni jeho přátelé. Nechtěla bys, aby byl sám bez nich, že ne?"

„Myslím že ne." Sam objala pana Einsteina a potom ho položila na zem. „A budu se na něj moc někdy přijít podívat? Vezmete mě sem? Prosím?"
„Jistě." Ujistil ji Jack. A byl zvědavý, jestli na tom bude Sam jako dospěla taky trvat.

„Dobře." Stále vypadala smutně, když se šla podívat na ostatní zvířata. Taky na to jehně, které Teal'c krmil.
Jack řekl Danielovi. „Jestli se Teal'c rozhodne, že si chce to jehně nechat, tak jsi na řadě ty, abys mu vysvětlil, proč to nejde."

----------------------------------------------

O hodinu později

„Plukovníku O'Neille?"
„Ano?" Zeptal se Jack a uklidňoval sám sebe, jak bude Sam vysvětlovat, že toho tygra si do SGC vzít nemůže.

„Co to ti tygři dělají?"
A když to Jack viděl, tiše zaklel a málem zakryl malé Sam rukou oči. „Jenom si hrají."
„Dělají dítě." Ozvalo se jiné dítě, o několik let starší chlapec, když slyšel její otázku.

„A jak se to dítě dělá?"
A než jí to ten mladý expert mohl vysvětlit, odvedla ho jeho matka, která se červenala a omlouvala se, pryč.
„Plukovníku?" Byla Sam neústupná. „Jak se dělají děti?"
'To ne, to přece není možné!' „Danieli?" Podíval se na něho Jack a dovolával se jeho pomoci.
„Myslím, že ty bys mohl být ta nejlepší osoba, abys to vysvětlil, že?"

„To si nemyslím."
„Teal'cu?"
„Nemyslím si, že by tohle bylo něco, co bych měl prodiskutovávat s mladou dívkou." A tak se z toho vyvlékl.
„Jako její CO - tedy budoucí CO - myslím, že by to mělo být na tobě." Řekl mu Daniel s úsměvem.

„To je zábavné, tohle není v popisu mé práce." Zavrčel Jack a potom se podíval na Sam, která stále čekala na odpověď.
„Odkud se děti berou?"
A poprvé v životě neměl Jack pocit, že je zbabělec, když jí odpověděl.
„To je tajné."


Tak další kapitola za náma.
Jen doufám že to někdo čte,a taky doufám ve vaše komentáře.

Jinak vaše ajanna.

Tři muži a malá teoretická astrofyzička Kde žijí příběhy. Začni objevovat