14.Není tady žadný kostým z Hvězdných válek.

202 17 1
                                    

Oběd

„Proč dostává Sam takové dobré jídlo?" Zeptal se Jack obsluhy, která jí právě dala na talíř těstoviny s nějakou hnědou dost těžko definovatelnou omáčkou.
„To, co jíte vy, mi nechutná." Vysvětlovala mu Sam odzbrojujícím způsobem.

„Já je taky nemám rád." Postěžoval si Jack. „Ale pro mě nic speciálního neudělají."
„Nebo pro mě." Přidal se Daniel.
„Myslím, že byste tady museli mít zvláštní protekci."
„Oni pro kapitána Carterovou často připravují něco zvláštního i jako pro dospělou." Dodal klidně Teal'c.

„Má je všechny omotané kolem prstu, to vám říkám." Zavrčel Jack.
„Plukovníku O'Neille." Podívala se na něho Sam mile, na obličeji měla omáčku. „Můžu dostat džus, prosím?"
„Jistě." Vyskočil Jack a šel jí pro něj.

Janet se usmála a utřela Sam pusu papírovým ubrouskem.
Lidé, kteří pracují v kantýně, nejsou jediní, které si Sam omotala kolem svého malého prstu.

Druhý den ráno

Není třeba ani říkat, jak byla malá Sam nadšená, když ji o tom jejich nápadu řekli. Její nadšení předčil jenom Jack.

Generál Hammond, který nebyl schopný své kmotřence nic odmítnout, jim řekl, že pokud nebude Sam v době Halloweenu už dospělá, tak ji ti tři mohou vzít ven a dovolil jim také, že ji mohou koupit kostým.
A tak po snídani vyrazili v Jackově autě do města. I když Sam místo snídaně stavěla malou vesnici.

„Chtěla bys být čarodějnice?" Zvedl Daniel černé šaty a klobouk, aby je Sam ukázal, co na to říká.
Zavrtěla rozhodně hlavou. „Všichni se oblékají jako čarodějnice."
„A co Kleopatra?" Navrhl. „Nebyla by to zábava, mít egyptský kostým?"
„Danieli!" Nadával mu Jack. „Nekorumpuj to nevinné dítě."
„Není tady žádný kostým z Hvězdných válek." Ozval se Teal'c.

„Možná už je prodali."
„Pravděpodobně ano." Přikývnul Teal'c. Ale bylo vidět, že ho to tak zcela nepřesvědčilo.
„Možná bychom mohli najít něco i pro Cassie." Navrhl Daniel. „A nebo bychom se za něco mohli převléknout všichni a jít jako skupinka, postavy z 'Čaroděje ze Země OZ.'Sam by mohla být Dorothy, Jack by mohl být Strašák...."
„To nikdy." Umlčel ho Jack a podíval se na Sam, která naštěstí tohle buď neslyšela nebo ji to nezaujalo.
„Tenhle ten je roztomilý." Vzal jeden z kostýmů a ukazoval jí ho.
„Je růžový." Vyslovila to slovo jízlivě. A odmítla ty šaty se stejným výrazem obličeje, jako když tenkrát viděla ty modré šaty Shavadaiů a byla požádána, aby si je oblékla.
„A co je špatného na růžové?"
„To je pro holky."
„Ale ty jsi holčička,Samantho." Poukázal na tento fakt Teal'c a Sam se na něho zamračila.
„A nechceš mít šaty jako princezna?" Řekl Jack.
„Ne růžovou."

„Dobře, takže princezna taky ne." Povzdechl si Jack a když viděl růžový kostým králíčka, věděl, že se nemá ani ptát.
Když Sam odmítla i kostým skřítka, víly, berušky a slunečnice, tak už to skoro vzdával. A potom uviděl perfektní kostým.
Sam to nejprve několik minut zvažovala a potom přikývla na souhlas.

-----------------------------------------

Bylo slyšet radostné výkřiky. Byli v zábavném centru pro děti. Děti běhaly sem a tam. A zřejmě měly víc energie než všichni dospělí, kteří je sledovali.
Ačkoliv Sam nekřičela z plných plic, nicméně se do jednotlivých aktivit zapojila s nadšením. A to jak se chovala, Jackovi připomínalo jeho 2IC, když se pokouší něco vyřešit a opatrně zvažuje možnou cestu, jak dospět ke správnému cíli.

Když objevila bazén plný míčků, Teal'c měl na ní úplně přilepené oči. Jako by počítal sekundy, kdy se vynoří, byl připravený rychle se rozběhnout, kdyby náhodou potřebovala jeho pomoc.
„Myslím, že bude v pořádku." Komentoval to Jack, když tam Sam skočila už asi po patnácté. „Aby ses tady zranil, to by ses musel moct snažit. S těmi všemi vycpávkami a ochrannými sítěmi."

Jenom jeho ruka a lehké zakroucení hlavou, odradilo Teal'ca od toho, aby se rozběhl k Sam, když ji nějaký malý chlapec zatahal za copánek. Sam vykřikla. Ale i jako čtyř a půl letá se uměla o sebe postarat sama.
„Pěkné!" Vykřikl Jack obdivně, když udeřila toho hocha do brady krásným pravým hákem. A nevšímala si nebo se nestarala, jak se na ni několik rodičů nesouhlasně podívalo.

„To je moje holčička!" Podíval se na Daniela přes stůl.
„Myslel jsem si, že jsi se bál toho, co kapitán Carterová řekne, až uvidí svoje fotografie ze svého druhého dětství." Připomněl Teal'c Danielovi.
Daniel držel digitální kameru, kterou mu půjčili v SGC a jen neznatelně pokrčil rameny.
„Možná bude Sam ráda, že bude mít několik vzpomínek. Přece je nebudeme ukazovat celému SGC, ne?" A dodal. „Generál Hammond to dovolil."

„Nestačí to už?" Souhlasil Jack.
„A co budeme dělat teď?" Zeptal se Daniel a pořád při tom natáčel malou Sam.
„Doktorka ji chce ještě před svým odchodem prohlédnout, takže máme ještě několik hodin, než se vrátíme na základnu." Pokusil se Jack o úsměv. „Myslíš, že je tu nějaká naděje, že by se tady unavila?"
„Asi těžko." Řekl Daniel zcela čestně.

Sam na chvíli bazén opustila a přihopsala k nim. Měla červené tváře a několik pramínků vlasů uniklo z copánků, které jí udělal Teal'c.
„Chtěl byste se se mnou projít po všech atrakcích?" Zeptala se Jacka trochu udýchaně a podávala mu ruku.
„Promiň," řekl jí Jack jak nejlíp uměl. „Myslím, že tohle není pro tak staré pány jako jsem já."
„Vy nejste starý." Řekla Sam okamžitě.

„Mám obavy, že pro tohle až moc." Usmíval se škodolibě. „Ale jsem si jistý, že Daniel by s tebou rád šel."
A chudák Daniel neměl ani čas zaprotestovat, protože Sam ho chytila za ruku a táhla ho k síti, po níž se dalo šplhat.
„Uhhhh Sam.... já si jsem dost jistý, že na tohle jsem už moc velký...hodně velký, že ano?"
Navrhoval jednomu z lidí, kteří tu dohlíželi.

„To je v pořádku, pane." Odpověděl mu ten mladík nadšeně. Buď tady byl nový a nepochopil, že ho Daniel prosil o záchranu nebo to byl sadista. „Jestli chcete, tak tam klidně můžete jít."
Jack se na Daniela ze svého místa u stolu usmíval a natáčel ty dva, jak se přesouvali od jednoho stanoviště ke druhému.
„Konec konců," poznamenal k Teal'covi. „Danny měl možná s tím, že bude Carterová chtít mít něco na památku, pravdu."

Tak konečně další kapitola za náma.Doufám že to někdo čte a taky doufám ve vaše komentáře.

Jinak vaše ajanna.

Tři muži a malá teoretická astrofyzička Kde žijí příběhy. Začni objevovat