Bab 1

339 7 0
                                    


KRINGGG!! 

Loceng berbunyi menandakan habis waktu rehat bagi para pelajar.

Semua dikehendaki masuk ke kelas masing-masing bagi menyambung sesi pembelajaran.

Aku berjalan beriringan dengan Zahidah.

Tiba-tiba aku teringat akan sesuatu perkara. "Weyh, nanti sekolah kita akan adakan satu perkhemahan weyh!" beritahu aku dengan nada yang teruja.

"Yelaatu,kau bukan boleh percaya weyh."balas Zahidah. 

Aku mengeluh. Aku pun tak tahu apa masalah dengan semua member aku. Apa aku cakap semua diaorang tak percaya.

"Okey, kita bet? Kalau aku betul, kau kena belanja aku makan 3 hari berturut-turut kat kanti. Ade bran?" aku mencabar.

 "Halahhh, belanja makan je? OKey . aku setuju"balas Zahidah dengan nada yang cukup yakin!

Itu perjanjian aku dengan Zahidah.

 Aku cakap macam tu sebab aku memang dah tahu sekolah akan adakan perkhemahan. Aku tak sengaja terdengar perbualan Cikgu Azila dengan Cikgu Marini haritu.

"Bangun! Assalamualaikum cikgu" memang ini rutin harian pelajar kalau cikgu masuk kelas. 

"Okey,saya nak buat satu pengumuman...."mata aku terus melekat kat Zahidah sambil kening sengaja aku angkat.

 "Sekolah kita akan adakan satu perkhemahan di kawasan *****. Siapa yang berminat boleh berikan nama pada saya sekarang" kata Cikgu Azilah sambil menunggu reaksi kelas.

"Yeay! Save duit aku selama 3 hari! YAhooo!Thanxx Idah " aku yang terlebih dahulu bagi respon.

 Habis sorakan aku, satukelas kecoh. 

Mereka menanyakan sama ada pergi atau tak sesama sendiri.  Dalam group aku , hanya aku dan Zahidah sahajayang berminat. 

So, tak payah Tanya sah-sah aku dengan Zahidah join.


Lepas kitaorang bagi nama bagi perkhemahan itu. Cikgu Azilah terus menyambung pengajarannya semalam.

Cikgu Azilah antara cikgu yang tak makan gaji secara membabi buta. 

Kitaorang pun selesa berlajar dengan cikgu ni.

"Weyh, perempuan sape je yang join?" Anip bertanyakan kepada Zahidah. 

"Macam biasa laa aku, Arin dengan NAMASIZUHA. Cuma kali ni Nana dengan Lisa join jugak" balas Zahidah sambil membuat latihan yang cikgu tinggalkan semalam. Tak siap lagi la tu.

"Psst! Psst! . Weyh! Kali ni Arsyad join laa ! Nanti 24 jam kau asyik dengan die je en?" aku bersuara.

 " Hah! Ye ke? Hehehe aku mana boleh 24 jam dengan die. Nanti kau dengan sape en?" jawab Zahidah sambil tersenyum. 

Zahidah memang macam ni, cakap pasal Arsyad senyum sampai ke telinga. Maklumlaa orang tengah hangat bercintaa la en? Haha.


 Riuh satu kelas. Soalan tetap sama. 

Aku menuju ke tempat Nana. Niat aku, nak ajak dia dengan Lisa tidur sekali dengan kitaorang. Memandangkan aku tidur dengan Zahidah je. Muak bhai muka dia je jadi peneman!

"Nana, nanti masa kem tidur dengan kitaorang nak?" aku bertanya dengan harapan dia kata BOLEH. Nana pandang Lisa kemudian dia mengangguk. Aku tersenyum.

 "Weyh, kau taknak Tanya aku ke Arin?" satu suara menerjah gegendang telinga aku. Aku menoleh .

 " Cibs kau! Buat apa aku Tanya kau hah? Kau tu lelaki aku ni perempuan memang taklah nak tidur satu khemah.Bahalol!" aku berkata. 

Kemudian, lelaki itu ketawa. Anip memang macam tu.Aku suka kawan dengan dia walaupon mulut dia laser plus kuat mencarut.



Classmate.Where stories live. Discover now