Bab 17

37 2 9
                                    


 Author'Pov

Asal aku rasa serba salah ea? Arghhh! Pedulikan dia. Lagipon dia memang tak suka aku dari dulu. Aku menyedapkan hati sendiri.

Selang beberapa minit kemudian Zahidah dan rakan-rakanku yang lain datang melawat.

"Weyh Arin ! Kau nak tahu tak masa kau koma en si Zulaikha ni nangis tak henti henti weyh." kata kata Lisa mengundang jelingan Zulaikha.

Terus aku menatap Zulaikha. Like seriously?

"Eleh! Kau pon sama beria nangis macam si Arin ni mati" balas Zulaikha. Tak nak kalah tu dengan Lisa.

"Aku tak kisah sangat kalau Lisa nangis pasal aku sebab aku memang tahu dia sayang aku. Yang kelakarnya kau nangis!" pintasku seraya ketawa berdekah dekah.

Zulaikha mencebik.

" Eh tapi en masa kau koma kau pergi mana? Bob kata kau pergi alam lain" tanya Zulaikha. Kepoh! Atau saja nak tukar topic ni??

"Aku jumpa mereka" balasku dengan nada selamba sambil tersenyum mengenangkan pertemuan aku dengan Gibran.

"Hoi Arin! Haa berangankan Red la tu" panggilan Lisa mengejutkan aku daripada lamunan ku

"Gapo dia. Ehh sat sat kau cakap aku berangankan Red tu?! Eiiiii mintak simpang!" bantah aku. 

"Ehhh, kau patut bersyukur dan berterimakasih dekat si Red tau" aku menarik kerutan didahi apabila mendengar kata-kata Zulaikha

"Sebab ape?"

"Kalau bukan sebab dia kau ni takkan selamat weyh" beritahu Lisa

"Wait. Wait. Jadi bayangan sebelum aku pingsan tu memang betul dia la?!" aku ingat aku nampak muka Red yang angkat aku sebelum aku pingsan.

Mereka yang lain hanya mengangguk manandakan 'ye'

Haishh aku kena ucapkan terima kasih dekat dia esok!

"Pastu en, ada satu haritu aku nampak Red temankan kau sampai pagi weyh"

"Pastu en, ada satu haritu aku nampak Red temankan kau sampai pagi weyh"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku ternganga!

Asal Red sweet sangat tho?! Tak. Tak ,aku yakin dia mesti ada udang disebalik batu fikirku


" siapa mereka tu?" Nana mula mengembalikan topik asal.

"bila tiba masanya korang tahu la" putusku. Kalau ikutkan hati aku nak je bagitahu diaorang . Cuma pesanan Gibran membuatkan niat aku terbatal.

Tak salah nak cerita pasal Ariana dengan yang lain. Cuma aku tak terasa nak berkongsi dengan diaorang buat masa ni.

Classmate.Where stories live. Discover now