Bab 10

38 4 0
                                    


"Sudah la! Mulai hari ini korang satu kumpulan! Jadi stop gaduh macam budak budak! Kau budak" tunjuk lelaki itu kearah aku.

"Perangai kau sama macam bapak kau!" beritahu lelaki itu.

Aku terdiam. Kau.. Kau ungkit pasal arwah bapak aku?!

Tanpa berfikir panjang aku terus meluru kearahnya. Aku melepaskan tumbukan dipipinya tapi sayang, lelaki itu dapat mengelak seraya menendang perutku. Aku tersungkur.

Aku bangun lalu mara ke hadapan. Aku cuba mengunci oergelangannya. Tapi sekali lagi nasib tak menyebelahi aku, lelaki itu dapat melepaskan diri daripadaku. Dan sekali lagi dia memukul perutku. Aku tersungkur mengadu sakit.

"Kau siapa nak sebut perihal arwah bapak aku hah?!!" jerita aku bergema disitu. Aku meluru kearahnya . tiba-tiba ada satu cahaya yang terang mengaburi pandanganku.




"Weyh, Arin bangun la" aku merasakan ada seseorang yang mengoncang tubuhku. Perlahan lahan aku membuka mataku.

Ruang yang sangat mewah dipenuhi dengan pelbagai alatan yang canggih.

" Aku ingat kau dah mati tadi" terus aku mencari darimana arah suara babi tersebut. Aku melihat dia sedang tersenyum sinis. Aku menjeling.

"Kita dekat mana?" tanya aku kepada dia. Aku bangun dengan perlahan lahan sambil meninjau ninjau sekitar.

Pandanganku tertumpu pada sesuatu yang menarik perhatianku .Seraya mataku membulat. Ini mustahil.

Weyh! Pari-pari mana wujud!! Aku ni dah mati ke? Aku menggelengkan kepalaku berulang kali kerana tidak percaya.

"Kiii...ta dah maa..ti ke weyh?" perlahan aku menghampirinya lalu aku pegang pergelangannya.

Hmmm aku kenakan dia je la bisik syaitan didalam kepalanya.

"akhirnya kau dah sedar dimana kau berada. Lekas, kita kena jumpa malaikat sebentar lagi" ucap lelaki itu dengan muka yang habis ketat.

"No! NO ! NO! Ni tak mungkin! AKu belom mati lagi ! Ibu ! Tolong Arin ibu!!" jerit aku sambil mencampak barang-barang didalam bilik tersebut. Aku tak pikir pulak harga barang-barang yang aku rosakkan berapa. Ada aku peduli?

Lelaki itu hanya melihat perlakuanku tanpa berbuat apa apa. Setelah puas aku melepaskan amarahku. Aku berhenti. Cuba memproses apa yang terjadi.

Aku menoleh kearahnya, meniliti daripada atas hingga bawah.

Eh, jangan minah ni terkam aku sudah.

"Eh, ape kecoh-kecoh ni?" pintu bilik dikuak daripada luar. Wajah Lisa, aku lihat.

"kita tak mati lagi en?" kata aku seraya memeluk Lisa.

Lisa tersenyum, lalu merenggangkan pelukanku.

"Red" panggil Lisa.

"Apa? Aku buat apa apa pon weyh. Dia yang pikir dia dah mati" terang Red sambil ketawa.

Tahu takut. Buli orang tak takut?

"Kau dah sedar? Bagus, jom ikut aku" Lelaki yang menyebut perihal arwah bapak aku berkata.

Aku tak banyak bunyi terus mengikuti langkah lelaki tersebut.

-sorry sebab story untuk hari ini pendek! tapi bab seterusnya akan panjang. Insyaallah :')

Classmate.Where stories live. Discover now