Bab 37

24 2 0
                                    

Gibran'POV

Aku melihat Red diletak ke dalam sebuah kiub oleh seorang perempuan .

Dikeliling kiub itu terdapat satu kuasa yang aku jangka sungguh kuat sehinggakan auranya dapat aku rasa .

Namun, kakiku masih tidak berganjak . Masih berdiri disini bagaikan patung cendana . 

Dada Rissa sakit apabila Lorry menyerang Red ? Kenapa Rissa perlu merasakan sakit itu ? Adakah ini yang dimaksudkan Lorry ? Tentang takdir aku dengan Rissa ?

Adakah ini pertanda bahawa manusia itu memiliki hati Rissa ? Manusia itu adalah takdir Rissa ?

BOMM BOMM( bunyi guruh) .

Kedengaran guruh berdentum hebat dilangit . Aku menoleh memandang Rissa dan Lorry yang sudah bersedia memulakan perlawanan mereka.

Kelihatan masing masing sudah menghasilkan senjata mereka menggunakan kuasa yang berlainan . Pandanganku kembali kepada Red yang tidak sedarkan diri .

Kalau aku biarkan dia mati . Takdir Rissa mungkin bersamaku

*******************

Zulaikha'POV

"Zeeta . Kita dekat mana sekarang ni ?" tanya aku sambil meletakkan tubuh Zeeta didinding .

"Aku.. tak tahu . UHUKKK" kelihatan cecair merah keluar daripada mulut Zeeta .

"Kau okey tak ni ?" tanya Lisa dengan kerutan didahi . Risau melihat keadaan Zeeta selepas sedar daripada pengsan sebentar tadi .

"Aku rasa ini kesan daripada kuasa yang dia gunakan kepada Arin" jawab Haziq membuatkan aku memandang .

"Entah entah cahaya lagi satu tu daripada kau . Perasan tak ada satu cahaya yang berlainan terhasil lalu mengelilingi Arin tadi " aku membuat kesimpulan .

Zeeta mengangguk lemah .

"Lisa , tak boleh ke kau telepati Arin ?" Anip bersuara setelah semua kembali membisu .

" Tak . Telepati aku terhalang dengan sesuatu . Aku tak boleh berkomunikasi dengan dia ." jawab Lisa dengan menunduk .

'Aniq . Kau dengan dia takde beza la weyh '

'Cis . Dia lagi lawa daripada kau .'

'Habistu , kau fikir kau handsome ke daripada dia ? Well, act en dia lagi cute daripada kau !'

'Tadi kata aku dengan dia takde beza. Kiranya aku pun cute jugak lah.'

"Woi ! Siapa tu " jerit Anip dari belakang Haziq .

Entah bila dia dekat belakang Haziq pun aku tak tahu.

Aku dan Lisa sudah berdiri melindungi Zeeta yang sedang lemah .

" Maaf . Kami terlupa memperkenalkan diri kami " tutur satu suara yang boleh aku agak seorang perempuan .

"Bukan sahaja perkenalkan diri tetapi memperlihatkan diri juga " balas Haziq sambil matanya melilau lilau mencari dimanakah pemilik suara itu .

"Ouh , maaf sekali lagi " 

Kelihatan seorang perempuan dan seorang lelaki yang sedang berdiri beberapa jarak dihadapan kami melangkah perlahan perlahan mengahmpiri kami .

"Aku Sheila dan yang disebelah aku pula Aniq " kata Sheila dengan senyuman .

"Korang ni siapa ? Asal muka dia sama macam aku weyh . Tapi aku lagi handsome la ! Dia buruk sikit " ujar Anip selamba sambil melangkah menghampiri Aniq .

Classmate.Where stories live. Discover now