Bab14

30 2 0
                                    


Aku dekat mana ni? 

Tempat ni seolah-olah tunggu masa untuk musnah. Tempat aku berdiri sudah penuh dengan keretakkan. Aku jalan sambil memerhati sekeliling. 

Ada beberapa bangunan yang sesetengahnya sudah runtuh. Aku perasan tumbuhan disini memang sedikit tapi aku tetap boleh bernafas seperti dibumi.

Tempat ni tak berpenghuni ke? Suram dan kelam sahaja. Creepy sial! Naik bulu roma aku. 

Pandangan aku tertumpu pada sekumpulan manusia yang boleh aku anggarkan golongan remaja seperti aku.

"ermm , hello" sapa aku dengan muka yang agak was-was.

"Arin, what are you doing here?" terkejut aku dengan pertanyaan itu. Mana dia tahu nama aku ni??

" come, tempat ni tak selamat" perempuan itu bersuara seraya menarik lenganku untuk mengikuti mereka.

 Mereka yang tadi asyik berbincang berlari memasuki salah satu bangunan yang bagi aku teramatlah usang!

"Okey, sekarang kita selamat" kata seorang lelaki . Rupa dia , macam aku kenal.

 " Korang siapa?Kita kat mana? Macam mana korang tahu nama aku? Hantar aku balik sekarang" soalan demi soalan aku berikan bagaikan machine gun!

" Kau adalah aku. Aku adalah kau" kata perempuan itu. Wait, aku pernah dengar ayat ni.

"Aku adalah kau dan kau adalah aku Arin. Mereka sedang memburu kamu kerana kamu adalah kunci untuk ke planet kami."

"Kau adalah aku di planet Agustra!" aku bersuara. Mereka yang lain hanya mengangguk dengan senyuman.

Zahidah'POV

"Arin mana? Aku nak jumpa dia" tanya aku seraya bangun mencari kelibat Arin. Tiba-tiba pintu bilikku dibuka oleh seseorang. Lisa muncul bersama yang lain.

"Zahidah! Nasib baik kau dah sedar" ujar Lisa sambil meluru kearahku

"Arin mana?" tanya aku sejurus selepas Lisa merungkai pelukkannya sebentar tadi.

"Arin.."

"Arin mana? Just tell me Lisa. Where's Arin? I want to see her right now." Gesa aku sambil mengoncang lengan Lisa.

"Arin koma. Bob kata Arin tengah berkomunikasi dengan dunia lagi satu" terang Lisa dengan sayu.

Sebelum semua ni berlaku:

Aku sedang berlegar-legar di taman yang penuh dengan pari-pari. Tiba-tiba ada satu pari-pari yang bagi aku lain daripada yang lain menghampiriku. Cahaya yang berada disekelilingnya berwarna hitam.

Aku mengundur beberapa tapak kebelakang.

Shit! Aku takde senjata nak pertahankan diri. Arin pon takde ni bisik aku.

"jangan takut. Kita berada dipihak yang sama"

"Siapa kau? Apa kau nak?"

Dia hanya tersenyum seraya berlalu pergi .

Aku tak tahu kenapa. Tapi aku merasakan yang aku perlu mengikuti langkahnya. Perlahan lahan aku membontoti langkahnya sehinggakan dia berhenti disatu tasik yang berhampiran.

Tak sangka ada tasik area ni.

"aku ada pesanan daripada ibumu"

Wait. Ibu? Mana diaa kenal ibu aku ni? Aku memasangkan kerutan didahi tanda keliru.

Classmate.Where stories live. Discover now