Bab 40

22 1 0
                                    

Tubuh itu aku sambut dengan linangan air mata . Rambutnya yang menutupi wajahnya aku selak . Senyuman hambar diberikan kepadaku .

"Kenapa? Kenapa ?" tanyaku perlahan . Cukup untuk dia dengar .

Dengan perlahan tangannya diangkat mengusap air mataku . Tangan itu aku sambut dan aku letakkan dipipiku . Kekal menghangatkan wajah sedihku .

"Kau kena hidup Rin . Kau - urgh - kau kena selamatkan Agustra _Blurkk-" darah tersembur keluar daripada mulutnya .

Aku menggelengkan kepalaku memberi isyarat supaya dia tidak berbicara .

Wajahnya aku tarik kedalam dakapanku

"Bertahan . Please , Demi aku " ujarku sambil memerhatikan wajah bersih itu dengan hambar .

'Aurell, kau tak boleh tolong dia ?'

'Maaf, tapi kalau aku tolong dia kemungkinan tenaga aku dah habis untuk bantu kau'

'TOLONG SELAMATKAN DIA AURELL . AKU RAYU ' rayu aku menahan sebak .

Aku taknak kehilangan dia sekali lagi . Tidak .

'Aku cuba' pilu hati mereka melihat Arissa sebegini .

Aurell menghulurkan sedikit kuasanya . Namun , kuasa itu tidak mencukupi ia hanya mampu bertahan beberapa jam sahaja .

Mungkin .

"Ariana . Keluar " arahku sambil meletakkan tubuh itu .

"Aku nak kau jaga dia . Jangan tinggalkan dia ." tegasku kepada Ariana dan dia hanya mengangguk .

"Hati-hati . Awak harapan terakhir kami" pesannya sebelum aku melangkah pergi .

Aku juga sudah meletakkan mereka didalam pelindung yang sudah aku sediakan untuk keselamatan mereka . Aku tahu Ariana boleh mampu mempertahankan diri .

Tapi Zeeta ?
Aku tidak sanggup mengambil risiko .

"Aku dah bagi warning dari awal lagi . Tapi kau degil ! Tengok sekarang ? Kawan kau dah mati sebab kau ! " kata Lorry sambil ketawa . Auranya masih kuat .

"Menyerah kalah sahaja manusia . Kau tidak akan mampu mengalahkan aku ! Aku yang paling berkuasa di sini ! " katanya bongkak sambil bermain main kecil dengan kuasanya .

Aku mengetap bibir menahan rasa . Tangan aku genggam sekuat hati . Tanpa sedar , Lorry sudah membangkitkan sisi gelap yang dikawal Jack .

'Tenang Rissa . Dia cuba buat kau marah supaya kau hilang kawalan ' pujuk Jack apabila kawalannya sudah mula goyah

"Kau tak sayang nyawa kawan-kawan kau ke ? Atau kau memang ada niat nak bunuh mereka ?! Wah ! Aku tak sangka " provok Lorry sambil membuat muka terkejut .

"Ouh aku lupa ! Kau memang daripada kecil suka mempertaruhkan nyawa orang tersayang demi kepentingan diri " sambungnya

Rissa ! Kawal kemarahan kau ! ' jerit Jack tatkala kawalannya semakin susah untuk dikawal

"Sekali lagi dia bersuara . Aku bunuh dia " ujarku perlahan dengan linangan air mata yang sudah mengalir . Genggaman aku sudah mula mengalirkan darah .

Badan juga terasa panah . Helaian rambut bawahku sudah berubah mereh semua .

Ketawanya sungguh menyakitkan hati .

Jack sudah mengeluh . Namun, tidak pulak dia bersuara melainkan bersiap sedia untuk bertempur denganku .

" Satu dah tumbang . Lepasni semua akan mati HAHAHAHA ! Aku akan bunuh semua yang menghalang kerja aku ! Terutama keturunan Albert yang celaka itu ! " Lorry bertekad dengan yakin kerana Lorry pasti dia mampu mengalahkan mereka yang lemah .

Classmate.Where stories live. Discover now