Bab 38

23 2 0
                                    


 Author'POV

Aku memandang wajah Lorry yang masih dengan cara liciknya untuk mendapatkan kunci di dalam tubuh aku .

Hoodie yang aku gunakan untuk menutupi rambutku , aku buka dengan perlahan. Terserlah warna yang menarik senyuman Lorry .

"Sudah aku duga , ada kesan kepada kau" katanya sambil menghayunkan pedangnya keatas dan kebawah .

Aku memandang sepi ke tempat Red ditahan .

"Kenapa kau suka sangat susahkan orang sekeliling kau ? Haritu Zeeta , kembar kau sendiri . Sekarang , buah hati kau pulak ? " ujarnya sambil ketawa perlahan

"Ceh, kau tak fikir betapa liciknya kau memanipulasi kembar aku sendiri ? Kalau kau seorang yang berani kau berlawan dengan adil bukan main kotor . Kenapa ? Takut takdir kau memakan diri kau ?" bidas aku dengan senyum sinis .

Takdir ini yang kau takutkan Lorry . Takdir ini . 

"Aku malas nak bercakap dengan orang yang tak reti bahasa . Jadi mari tamatkan " kata Lorry sambil mengambil kedudukan bersedia menyerangku .

"Well, lets play" cabarku seraya mengambil posisiku .

Pedang Lorry dihunus kehadapan seraya menggunakan tenaga kilat untuk mempercepatkan pergerakkannya . Namun , serangannya dengan mudah aku elak.

Aku elak dan terus mengelak sambil tersenyum mengejek memandang Lorry .

"Berhenti mengelak dan bertarung macam pahlawan!" jerit Lorry sambil tidak henti henti menyerangku

"Kau takdelah hebat mana " sengaja aku memperlekehkannya

Lorry berhenti seketika .

Kemudian , kawasan hutan itu terus bergegar berserta ribut angin yang dahsyat . Aku menghalang angin itu daripada menghalang penglihatanku .

KRAKK ! tubuhku terdorong kehadapan .

Aku mendongak mencari si pelakunya . Namun, hanya gabus tebal yang aku lihat .

Macam mana ni ? gumamku

Fokus Rissa . Aku ada membantu jawab Aurell .

Dengan pantas aku menundukkan badanku . Pandanganku difokuskan . 

Apabila mataku dibuka kelihatan warna putih mengambil alih .

Gabus itu kemudiannya hilang dengan sekelip mata daripada pandangan mata membuatkan aku tersenyum seketika .

Getaran kuasa Lorry yang berada dibelakang membuatkan aku mengangkat pedangku untuk melindungi diri .

Mata kami bertemu dan senyuman sinis terukir di bibir masing masing .

"Apa macam ? Aku masih lemah lagi ?" ejek aku

" Sangat lemah" balasnya .

Seketika , aku memegang dadaku apabila jeritan Red bergema .

ARGGGGGHHH!!!!! 

Aku terduduk .

Peluang itu tidak dilepaskan Lorry . Pedang dihunus keatas lalu dilemparkan ke arah aku . Sungguh aku tiada tenaga untuk mengelak menyebabkan pedang itu tertusuk di bahu kiriku .

Arghhhh ! sekali lagi jeritan aku bergema .

Gibran . Hanya nama itu yang terlintas dikepalaku sekarang ini . 

Adakah dia berjaya ? Kenapa lama sangat ?

***********************

Gibran'POV

Classmate.Where stories live. Discover now