Part 5

144 22 1
                                    

"oppa bagitahu la cepat!!!" chorong menggoyangkan tangan sehun.

"apa kau nak?" tanya sehun lupa.

"amnesia ehh? oppa kata nak bagitahu pasal yeol oppa!!" chorong marah kerana sehun lupa.

"ohh, kau ni kalau dengan chanyeol, bukan main menggatal.. releks la awal lagi ni.." kata sehun selamba.

"whatt?? oppa ni baik cho naik ja" chorong bangun dari sofa untuk ke biliknya.

"jap" kata sehun memegang tanfan chorong. "siapa namja yang kat main entrance tadi?" sehun menyilangkan tangan nya di dada manakala chorong kembali duduk di atas sofa sebelah sehun.

"la tak habis- habis lagi ka?" chorong mengeluh..

"aku tak suka kau rapat dengan dia.. dia nampak kejam." sehun memberi amaran.

"huh? jungkook tu baik la.. dia nampak innocent guy.. even dress up dia nampak skema tapi dia matured n hensem" chorong backup kook.

"oh, jadi nama dia jungkook?" soal sehun.

"yup, jeon jungkook.. dia student music..bestnya ada chingu student music" kata chorong bangga.

"huh? kau bodoh ke? aku pun music!! aku ni siap jadi oppa kau lagi.. aku boleh menyanyi and menari kalau kau nak." sehun marah kerana saengnya tidak  sedar bahawa dia ialah k idol.

"alah oppa buat apa? oppa banyak fans.. tak pasal- pasal cho kena kecam nanti" chorong merendah diri.

" buat apa dorang nak kecam kau? kau saeng aku.. lain lah kalau kau wife aku..tapi kalau kau wife aku pun dorang kena la terima" sehun memberitahu dengan jelas.

"huh? wife oppa? jihyo unnie kan ada!!" chorong berdolak dalih.

"LoL.. jihyo dah ada B.i ..lagi pun dia bestfriend aku" kata sehun.

"erkk.. oppa cepatla bagitahu pasal yeol oppa!!". chorong menukar topik.

"fine." sehun mengalah.. "tapi satu syarat.. bila aku bagitahu pasal yeol.. kau kena ikut syarat aku tu" sehun mengunggut.

"hmm tengok dulu"  chorong bersahaja.

"tak nak la bagitahu" sehun mengusik chorong.

"fine fine" chorong malas dengan sehun. lalu sehun mengeluarkan phonenya dari poket seluar.

"nah, tengok ni" sehun menunjukkan message.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""

            Yeol mata besar

                                 /!-$-$+$+$
;$-$--$-$-$

                     Today

Hunnie, hari ni aku
free.. aku bosan..
jom lepak. ajak
cho sekali.
                                 nae.. cho
                                 x nak ikut.

""""""""""""""'"""""""""""""""""""""

"Arghhhhh!!!!!" chorong menjerit membingit kan satu rumah .. nasib omma nya keluar..

"oiii gila!!!! kau ni macam tak biasa pulak lepak ngan exo. kau nak ikut ke tak?" sehun tanya saengnya.

"of course la cho nak.. ala tu kat sm building, ni kan ala ala date..oppa reply kata cho ikut la" chorong meronta..

"aku dah ter sent message yang kau taknak pegi.. mengada ala ala date.. kau date dengan aku ja" sehun mengusik saengnya.

"oppa!!!! cho nak ikuttttttt!" chorong menjerit lagi.

"pfftt.. dah tahu nak ikut.. pergi la siap" sehun menghalau saengnya.

"nae nae" kata chorong.

*****

otp with someone

"oppa, kenapa dah lama tak hangout dengan chagi?". kata someone.

"sapa oppa kau? kita dah x ada apa- apa!!!. so please jangan cari aku lagi!!!. i hate u bullshit!!!"
sehun menengking someone itu.

"oppaa, please bagi chagi peluang.. please get back oppa.. chagi menyesal sebab menduakan oppa" someone merayu.

"huh? dulu kau sanggup tinggalkan aku sebab nak dekat student university? what the fuck men?" sehun menengking someone itu.

"i dont want to see u anymore.
please let me go" sehun mematikan phone call tersebut.

end phone call

"siapa tu?" soal chorong yang mendengar perbualan sehun.

"ahh ani... musuh lama" sehun terkejut dengan kehadiran saengnya.

"yaka? ke yeochin lama? or bora" chorong berteka teki..

"no la.. jom la dah lambat." sehun menukar topik..

***

Di dalam kereta, keadaan menjadi sunyi sepi. Sehingga la chorong memulakan perbualan.

"bora ke yang call?"chorong berteka teki. sehun hanya diam.

"oppa!!!" chorong menjerit dalam kereta.

"yaya.. dia call tadi. wae?" sehun membalas.

"kenapa dia call. berani nya dia call oppa.. ni mesti nak get back kan?" chorong meneka lagi.

"ok dah sampai.." sehun menukar topik.. "okey dengar sini syarat aku." sehun memberitahu syaratnya.

"aku tak nak kau rapat dengan yeol, menggatal dengan yeol, manja, gedik, baring, senyum nampak gigi, cium, peluk dengan dia." sehun bercakap panjang lebar.

"wae?" chorong mengeluh.

"napa? ingat ehh.. kau dah janji nak ikut syarat aku..kau nak sangat ke.. kalau kau teringin nak sangat buat, buat kat aku ja boleh" sehun sengih.

"pfft.. tak nak la.." chorong menolak tawaran sehun yang mengarut.

"huh.. jom la". sehun dan chorong turun dari kereta milik sehun.

****

continued..
what's next?..

€ vote
€ comment



Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]Where stories live. Discover now