Part 13

108 14 0
                                    

"cho!!!!! bangun cepat!! dah pukul 10 dah ni!!" teriak ommanya. chorong mamai dan mencapai jam locengnya.

"apa omma ni.. baru pukul 8.. class cho start lagi satu jam setengah kot." chorong dah biasa kena tipu dengan ommanya dan kali ini dia tidak mahu ditipu lagi.

"kalau omma tak buat macam ni.. ada ka cho nak bangun?" ommanya mencapai selimut lalu mengemaskannya. beberapa minit kemudian.. cho sambung tidur..

"ehhh anak dara bangun!! anak teruna kat bawah dah tunggu lama dah tu.." ommanya menggoyangkan badannya.

"alah oppa boleh ja tunggu cho.. dia sayang cho la omma.. dia takkan marah punya" kata cho sambil membuat peace.

"siapa yang kamu cakap ni?? omma cakap bogum ada kat bawah.. dia nak hantar cho pegi class!" ommanya berang.

"WHAT???!!!! BOGUM OPPA??!!!" chorong mula berdiri disebelah ommanya.

"ye pergi cepat siap.. dia dah tunggu lama dah" ommanya menolak chorong.

"nae nae" chorong berlari mengambil towel dan masuk ke dalam toilet. ommanya hanya menggeleng melihat perangai chorong yang tak ubah macam budak 7 tahun.

****

"kejap lagi turun la cho tu.. dia tengah bersiap" kata pn park menuruni anak tangga.

"ahh.. nae nae.. saya tak kesah pun ahjumma sebab awal lagi ni.." bogum tertunduk- tunduk.

"hmm..jom la breakfast.. kesian kamu dah keluar rumah awal pagi." ajak pn. park mesra.
bogum hanya membontoti langkah pn. park.

"kamu duduk sini berapa lama?" pn. park menuangkan air milo ke cawan bogum.

"dalam dua hari ja.. tu la sibuk sangat kat japan.. balik ni pun sebab rindu kat cho" bogum jujur.

"yeke rindu" kata chorong baru turun.

" ye la.. oppa jumpa cho pun jarang.. mesti la rindu" bogum tersenyum. chorong hanya memandang bogum sepintas lalu.

"omma, mana oppa ngan appa?" soal chorong sambil mengambil roti yang telah dihidangkan.

"appa baru ja keluar tadi.. hun awal pagi lagi dia dah keluar" kata ommanya.

"oppa tahu tak dia ni datang"  chorong menunjukkan jarinya ke arah bogum.

"tahu tapi muka dia macam marah ja" ommanya membisik pada chorong kerana takut bogum terasa.

"ouhh.. ni mesti pasal kes jealous" kata chorong perlahan.

"umm.. jom la.. dah lambat dah ni" ajak bogum.

"nae nae" kata chorong menyalami ommanya.

******

"cho petang ni free tak?" soal bogum mesra apabila perasan keadaan di dalam kereta sepi.

"petang ni ? free kot.. kenapa? oppa nak bawak cho keluar ke?" soal chorong teruja.

"nae..oppa nak bawak cho keluar pergi ambil baju wedding" bogum tersenyum.

"ouhh.. awalnya!!" mata chorong membulat apabila bogum kata sedemikian.

"omma and appa oppa dah buat keputusan nak cepatkan wedding tu... so u must be prepare" kata bogum.

"what???!! kenapa cepatkan.. bila wedding tu ?? omma n appa cho tahu tak pasal ni? cho tak ready lagi la.. im still young" kata chorong seperti mengeluh.

"chill la.. omma n appa cho dah tahu.. semua orang dah.. wedding tu hari sabtu ni." bogum senyum lagi.

"what??!!! harini hari khamis??!! kenapa cepat sangat??!! cho taknak la.." cho mula penat dengan semua ni.

"hmm.. entah la.. dorang kata ada kebaikannya kalau cepatkan"kata bogum mendatar.

******

"oppa" chorong memanggil bogum sewaktu didalam kereta pada waktu tamat class chorong..

"nae?" kata bogum.

"cho rasa.. uhuk uhuk" chorong pura- pura batuk. "cho x dapat nak uhuk uhuk ikut oppa pergi ambil baju wedding tu la" chorong tiada mood nak ikut bogum keluar kerana runsing tentang hari perkahwinannya.

"wae? cho tak sihat ke?" soal bogum bengap.

"haihh.. muka ja hensem tapi otak lembab" kata chorong dalam hati.

"aah.. cho tak berapa nak sihat la.. mungkin lain kali ja eh.. mungkin oppa boleh ambil sendiri n suprise kan kat cho nanti" chorong saja ingin menjaga hati bogum.

"kalau macam tu ok la" kata bogum mengangguk kepalanya.

****

"kenapa kau kat sini ni?" soal sehun pelik dengan keberadaan chorong di ruang tamu.

"wae? tak boleh ka cho nak duduk sini? ni pun rumah cho! " kata chorong sambil menjeling.

"tak, bukan tu maksud aku.  bukan sepatutnya kau pergi keluar dengan bogum ka.. nak date katanya" perli sehun.

"cho malas.. cho tak ada mood nak keluar dengan dia.. cho kata kat dia cho tak sihat" chorong mengusap dagunya.

"apsal kau buat dia macam tu. pergi ja la keluar dengan dia.. dia kan bakal suami kau.. kau kena la spend time dengan dia sebelum wedding kau" perli sehun lagi.

"dah la cho malas nak fikir. kenapa omma n appa setuju nak cepatkan wedding cho?" soal cho sedikit tegas .

" mana aku tahu.. itu semua bukan urusan aku. aku lansung tak terlibat dalam hal ni" sehun tidak mahu masuk campur.

"cho tak suka la kena kongkong macam ni" chorong mengeluh.

" kau tu satu- satunya anak perempuan dorang.. kau kena la ikut pilihan dorang .. sebab mungkin pilihan dorang adalah terbaik untuk life kau" kata sehun.

"tapi kenapa oppa boleh pilih nak kahwin dengan sapa- sapa.. cho tak boleh pon.? cho tak suka la macam ni." kata cho.

"kau lupa ka aku ni kan anak yang omma n appa kutip ja.. dorang tak kesah pun pasal life aku nak jadi macam mana pun.. sebab aku bukan darah daging dorang pon.. so buat apa dorang nak kesah." kata- kata sehun membuatkan suasana menjadi mendung.

"apa oppa cakap nonsense ni.. kenapa oppa cakap macam tu.. omma n appa tak pernah pilih kasih antara kita.. omma, appa n cho dah anggap oppa macam family kami. dorang bahagikan kasih sayang sama rata antara kita. cho bersyukur omma n appa ambil oppa. kehidupan cho jadi bahagia bila kehadiran oppa dalam hidup cho.. cho tak nak hilang oppa" chorong memeluk sehun dan mata chorong mula bertakung air.

"aku sayang kau. aku pun tak nak hilang kau.. kau je la satu- satunya saeng n yeoja yang aku paling rapat sekali." sehun mencium dahi chorong dan memeluknya dengan erat.

*****

continued..
what's next?..

€ vote
€ comment

Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]Where stories live. Discover now