'Haa???!!! Seriously??!!" Chorong menginginkan kepastian.
"ye lah .. aku nak tengok jugak namja mana yang terpikat dengan budak hingusan ni" sehun tergelak lalu menolak kepala chorong jauh sedikit.
"yahhh!! wae?? cho tak nak!!"
"suka hati kau la.. nanti aku nak ceroboh masuk u kau la kalau macam tu" gelak sehun lagi."oppa takkan boleh masuk." perli chorong.
"huh.. aku kan idol.. suka hati la.." sehun bangga diri lalu flip hair.
"fine!!!! esok cho bawak oppa jumpa dia!!" kata chorong sambil marah.
"ehh esok tak boleh .. aku busy.. umm lusa lusa" sehun menukar hari pulak.
"fuhh selamat" desis chorong.
"apa yang selamat? kau kena bagitahu dia suruh standby sebab aku nak tanya banyak soalan kat dia." sehun ketawa jahat.
"cho rasa omma tak ada bela syaitan kot" pedas sekali sindiran chorong.
"kurang ajar kau"
******
"kookie, umm esok oppa saya nak jumpa awak." chorong memberitahu hasrat sehun.
"hmm.. ke..kenapa?" soal jungkook gelisah.
"entahla.. maybe dia takut saya akan dipermainkan untuk kali yang ke-2" kata chorong teringat kisah lama.
"ehh ma- mana ada.. saya tak kan menduakan awak.. percayalah." jungkook meyakinkan chorong.
"hope so" chorong berharap supaya benda yang akan terjadi padanya.
"ha, korang cakap pasal apa ni?" eunji datang secara tiba- tiba dan mengejutkan chingunya.
"nothing" jawab chorong ringkas.
"pftt.. aku tak percaya.. tengok muka pun dah tahu.. apsal muka semua tegang ja ni?" soal eunji lalu menyiku jungkook.
"tak ada apa apa lah eun.. kitaorang.. kitaorang nak--"
"kookie nak belanja aku ramyeon petang ni" sambung chorong apabila jungkook mula gagap.
"yahhh!!! perghh, kookie tak belanja eun sekali!! hmm sampai hati!" kata eunji lalu pergi meninggalkan mereka.
"Eun!!!! eunji!!!" jerit chorong lalu menjerit mengejar eunji.
"by hook or by crook aku akan dapatkan kau park chorong.. no matter what!" kata jungkook menggenggam buku limanya 😂😂
lama chorong mengejar eunji akhirnya berhenti jua.
"kau nak apa?" soal eunji dingin.
"hm.. eun, jangan la macam ni.." pujuk chorong.
"apa?"
"petang ni aku belanja kau ramyeon juga.. pastu makan kat rumah aku plus kau boleh usha oppa aku" chorong tersenyum apabila mendapati bahawa eunji meminati sehun.
"jinjja??!! ahh gomawo chinguya!!" teriak eunji kegembiraan.
"nae cheonma.. everything for u chingu" chorong gembira eunji senyum kembali.
*****
"eunji, nak!!" chorong menghulur ramyeon kepada eunji.
"thanks babe💞💞"
"nae.. kajja.. leoak rumah aku" pelawa chorong.
"nae"
setelah beberapa minit berjalan akhirnya tiba di rumah agam milik keluarga park.
YOU ARE READING
Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]
Чиклит[ #4 HIGHEST RANKING IN CHICKLIT ] Kehidupan seorang gadis bersama abang tirinya telah mengundang pelbagai pergaduhan dan gurauan antara mereka adik beradik tiri.. "oppa!!!! kenapa banyak sangat menyusahkan hidup chorong "- park chorong. "sebab ak...