ting!
"ya, boleh saya bantu encik"
chorong tersenyum manis pada pelanggannya yang baru sahaja masuk ke butiknya.
"kau tak payah nak acah tolong sangat la." sehun memerli chorong sambil menjeling. wow padu!
"yela, oppa sayang nak apa datang sini? cho banyak tempahan nak kena siapkan" rintih chorong. tidak pernah pula sehun datang pada waktu seperti ini.
"jom pergi lunch"
mudah. padat. bermakna. chorong lantas menjerit kerana mempunya banyak tekanan dengan hal duniawi.
"sayang kenapa ni terjerit- jerit?"
well nampak je si sehun dingin tapi lately ni dia selalu guna panggilan yang sweet. konon nak practise. perghh.
"sorry oppa but i got many orders that i didnt finish up yet. so, yea u have to lunch by your own." chorong mahu menjaga hati sehun. dia tahu sehun berniat baik tapi waktu tidak mengizinkan.
"kau punya sibuk kalah presiden korea tau. apa la guna si eunji tu jadi pekerja kau. by hook or by crook jom pergi lunch." kata sehun seraya pergi masuk ke dalam perut kereta.
"t-- tapi.."
•••••••
" 2 expresso with white cream and 1 murtabak"
murtabak (?) dah pahal sia😂😂😂😂. sorry sorry author craving murtabak and im waiting untuk ada orang tu nak belanja.
"and you sweety girl?" soal pelayan itu.
"no thanks. im on diet" pelayan itu mengangguk seraya berlalu pergi bersama pesanan yang telah diambil. sempat lagi nak kenyit mata pelayan tu.
"diet konon. makan jela. tak payah nak jaga badan sangat. kau memang dah gemuk pun" selamba sehun menuturkan katanya.
chorong hanya 'sabar je lah'
"cho jaga badan untuk future husband cho la. cho mesti la kena nampak menarik depan dia"
chorong tersenyum bangga.
"kalau kau gemuk pun aku tetap sayang kau. kau tetap nampak menarik depan mata aku even badan kau macam badak sumbu" kata sehun. dia hanya berkata dengan nada yang perlahan.
"apa oppa cakap? badan cho macam badak sumbu?!!!" suara chorong mula naik seoktaf.
pelanggan yang berada di dalam hotel tersebut hanya memandang keliru. sehun tersengih lalu menunduk tanda maaf. taguna punya chorong.
"bila masa pulak aku cakap badan kau macam badak sumbu? aku cakap badan kau macam gajah nak bersalin (?)."
naik berang chorong dengan sehun. bulu romanya kian menegak menahan amarah. hanya tunggu masa otak chorong mahu meletup dan membuat amukan disitu. sensitif tahu!.
"you wait and see! malam ni cho tunjuk yang badan cho ni macam selena gomez" kata chorong riak.
sehun membuat riak ingin termuntah. geli dengan 'statement' chorong yang perasan.
"jom makan"
••••••
"kita nak buat kat sini?"
tiada balasan. hanya angin yang berbunyi mengikut arus. angin yang lembut memukul pipi dan amat mendamaikan. suasana kanak- kanak riang bermain sambil tertawa gembira.
" I love you"
chorong tercengang. betul ke ?
" i said i love you idiot!"
YOU ARE READING
Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]
ChickLit[ #4 HIGHEST RANKING IN CHICKLIT ] Kehidupan seorang gadis bersama abang tirinya telah mengundang pelbagai pergaduhan dan gurauan antara mereka adik beradik tiri.. "oppa!!!! kenapa banyak sangat menyusahkan hidup chorong "- park chorong. "sebab ak...