Part 9

121 14 2
                                    

"omma, kejap lagi hun nak keluar ada fan meeting.." sehun memberitahu ommanya di ruang tamu sambil mengambil tempat di sebelah chorong.

"nae" ommanya menjawab dengan ringkas sekali sambil mata tidak berganjak dari kaca tv.

"hmm.. kau dah sihat?" soal sehun kepada chorong.

"ok sikit.. semalam dah makan ubat, tu yang ok sikit ni" chorong mengenang jasa ubat.

" bukan sebab ubat kau sihat tapi sebab aku jaga kau" sehun membangga diri.

"pftt.. btw gumawo sehun oppa" chorong membuat aegyo.

"nae nae.. gwenchanayo.. aku ikhlas demi saeng tercinta" luah sehun. chorong yang mendengar kata- kata sehun itu dia rasa bersyukur kerana sehun menjadi seorang abang yang bertanggungjawab kepadanya.

****

"omma, hun pergi dulu!!" sehun bow sambil memeluk ommanya.

"cho, aku pergi dulu.. malam ni aku balik. kau jangan risau pasal aku. aku pandai jaga diri.. malam ni jugak aku balik!!" kata sehun sedikit menjerit.

"oppa ni apsal? mabuk ka? minum soju banyak sangat ehh?" chorong pelik.

"tak payah buat- buat tak tahu.. kau selalu call aku tanya bila nak balik la.. balik kul bapa.. pergi mana.. lama lagi ka.." terang sehun.

"tu sebab cho risau pasal oppa" chorong memeluk sehun.

"nae nae.. bye" sehun bow.

***

"cho tak pegi class kan?" soal omma.

" yup. wae omma?" soal chorong.

"umm, petang ni ada majlis sikit.. ada orang nak datang" terang omma.

"nae nae.. boleh cho ajak eunji?" chorong meminta izin.

"boleh boleh.. omma n appa tak kesah pon" kata ommanya.

****

"cho, tetamu dah sampai!!" ommanya menjerit memanggil chorong.

"nae" chorong menuruni anak tangga.

"jemputla masuk" chorong, appa dan ommanya menyambut tetamu.

"hai ahjumma, ahjussi" eunji bow.

"eunji ! lama dah tak jumpa!!" chorong jerit tetapi perlahan.

"yah chinguya, kita tak jumpa baru 2 hari ja.." kata eunji.

"yahh!! kau tak rindu aku ka?!" chorong sedih.

"aku rindu lah chingu aku yang gila ni.." eunji memeluk chorong. omma dan appanya hanya gelak dengan perbualan anaknya.

"cho, eunji pergi la duduk.. kejap lagi bakal tunang hun nak datang" appanya mempelawa.

"nae" chorong dan eunji berkata serentak lalu mengambil tempat sebelah jihyo.

"annyeong unnie." chorong dan eunji sapa mesra.

"annyeong.. tak sangka kan hun ni dalam diam dah ada calon." jihyo memerli sehun.

"kan !! cho pun tak tahu yang oppa tengah bercinta" chorong menambah.

***

"uhuk uhuk uhuk" sehun terbatuk.

"yahh kau ni makan la betul- betul.. makan macam budak- budak" chanyeol menyindir.

" apa kau ni..ni mesti ada manusia yang kutuk aku ni" kata sehun mengurut dada.

"cepatla makan, lepas ni sambung jumpa fans balik." suho memberi arahan.

"nae hyung" kata mereka.

*****

"bakal tunang sehun dah sampai!!!!" jerit salah seorang tetamu.

" annyeong.. saya lah bakal fiance sehun" kata orang itu.

"what?!!!! bora??!!" sentak chorong.

bora menapak masuk ke ruang tamu rumah.

"bora, tolong jaga sehun baik- baik ya" omma chorong menyarungkan cincin enggagement.

"nae ahjumma.. bora akan buat the best untuk sehun" bora gedik. mereka mula sesi bertangkap gambar untuk kenangan?

"hyolin, tolong ambil kan gambar i" bora menyuruh hyolin tangkap gambar.

"thanks to all of u guyss because attending on my day.. thanks juga pada semua yang restu dengan relationship i dengan sehun.. tolong jangan jealous. lagi- lagi bakal adik ipar i sebab bagi i peluang nak jaga sehun pulak." bora bercakap memberi ucapan sambil tangannya menunjuk ke arah aku.

"nae nae.. cheonma" kata chorong tidak ikhlas.

after majlis selesai.. semua tetamu beransur pulang.

Tepat pukul 7pm

sehun sudah balik. sehun terus masuk ke bilik nya kerana penat tetapi dia dihalang oleh chorong.

"oppa~~" chorong membuat aegyo.

"kau ni muncul depan aku, terus hilang penat aku" sehun senyum.

"bagus la tu.." kata chorong senyum gila sambil memeluk lengan sehun.

"kau kenapa mengada ni.. mesti ada something." sehun bercekak pinggang.

"Chukahae oppa!!!" chorong tersenyum.

"waeyo, ada something happen ka?" sehun pelik.

" oppa dah bertunang dengan bora shii !! tak lama lagi oppa akan kahwin dengan dia!!!" beritahu chorong.

"WHATTTTT???!!!!" Sehun terus mencampak begnya ke lantai lalu turun pergi ke omma dan appanya.

"appa!!!" jerkah sehun. chorong menarik lengan baju sehun tanda jangan kurang ajar.

"apa dia" balas appanya.

"plss dont force me to get marry with that stupid girl!!!" marah sehun.

"she's a kind girl, son.. his father is my friend. i know his daughter since she was a baby." kata appanya berdiri.

"plsss... im beg u.. i have my life!!.. i want to choose my wife by myself!!!" kata sehun.

"no. its my desicion!! why dont just u follow wih our choice!!" marah appanya.

" no i wont" lawan sehun.

"sehun akan jumpa bora sendiri dan akan putuskan pertunangan ni!!" tambah sehun.

"dont u dare!!" appanya mula naik angin

"hun tak suka ada orang aturkan calon isteri untuk hun!!. hun tak suka di kongkong!!" kata sehun lagi.

"yahhh!! sehun jangan nak jadi anak derhaka" kata appanya.

" tak kesah la apa jadi sekali pun. hun akan putuskan hubungan ni secepat mungkin" sehun berlalu pergi.

"sehunnie!!!" jerit appanya. sehun hanya pekakkan telinganya. ommanya hanya diam membisu tidak ingin masuk campur.

chorong risau dengan keadaan sehun dan emosinya yang tidak stabil kerana sehun boleh buat apa sahaja tindakan jika dia marah lalu chorong mengikut langkah sehun tadi. chorong rasa bersalah kerana dia, sehun dan appanya bertengkar.

"oppa" panggil chorong. chorong masuk ke toilet dapur kerana nampak sehun masuk tadi. then...

"OPPA!!!!!!!!!" chorong menjerit.

"OMMA, APPA.. TOLONG SEHUN OPPA NI !!!!!!!!" chorong menjerit lagi memanggil parents nya.

****

continued..
what's next?..

€ vote
€ comment






Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]Where stories live. Discover now