Derapan tapak kaki yang kuat menyentakkan pergerakan orang ramai. Diri diselubungi amarah yang membuak. Bisikan orang ramai dijeling tajam. Telefon pintar dikeluarkan daripada tas tangan. Nombor ketam batu didail.
"Oppa ni memang menyusahkan cho kan?" Kata chorong. Muka dibuat- dibuat marah walaupun dia sudah maklum sehun tidak akan nampak.
"Aku nak ajar kau berdikari. Kau kena lah belajar jadi orang yang bertanggungjawab dan amanah. Kau kena patuh pada arahan orang yang kacak ni. Kata sayang aku?" Sehun mencuba untuk memancing chorong. Bukan dia tidak tahu chorong pasti akan berdebat mulut dengannya.
"Ni bukannya arahan tapi ini macam membuli. Cho bukan nya pembantu rumah nak layan permintaan oppa setiap masa. Sepatutnya waktu lunch hour ni cho nak makan bukannya nak buang masa tolong oppa beli coffee ni. Cho banyak lagi tempahan dekat butik tu. You understand me right? So now tell me nak hantar kat mana?" Soalnya chorong selepas memberi bebelan percuma pada sehun. Dia membelek secawan coffee yang telah dibelinya tadi. Seketika kemudian, dia menyelukkan tangan mencari kunci keretanya.
"Hantar kat subway sebelah stsrbuck ni. Amu boleh nampak kau dati sini."
"Baik oppa beli sendiri tadi!" Bentaknya geram.
"Aku baru sampai la. Baik kau datang sini cepat sebelum aku de--" kata- katanya terhenti. Tersentak dirinya saat melihat chorong hampir terjstuh menyembah bumi.
Baru sahaja diri ingin melangkah keluar untuk menyambut gadis itu tetapi seorang lelaki sudah menolongnya terlebih dahulu. Riak risau jelas terpapar pada wajah lelaki itu. Hatinya mula membentak geram. Mahu sahaja dia melangkah membawa diri ke sana dan menumbuk lelaki itu kerana menyentuh gadis kesayangannya. Chorong hanya untuk aku!
"Are you okay?" Soal jejaka itu.
"Saya okay. Thank you." Kata chorong mencuba untuk bangun daripada rangkulan jejaka itu dan menjauh kan dirinya sambil meneliti dirinya jika terdapat kecederaan. Jika tidak sudah pasti dia terbang ke hospital untuk mendapatkan rawatan.
I know you! Awak park chorong right?! Saya memang dah lama minat awak. Hi, saya justine and you can call me baby." memang terserlah giginya putih tersusun cantik. Berbunga- bunga hatinya apabila dapat bertemu dengan idolanya atau lebih senang diperkatakan ialah gadis pujaannya.
Tersipu malu chorong apabila lelaki itu memberitahu bahawa dia meminati gadis itu. Pekerjaanya hanyalah fashion designer yang tidak perlu dibangga- banggakan.
"I hope we can be a good friend. Nah, ini kad saya! I hope u will contact me tonight." Katanya lalu berlalu pergi ke arah destinasinya.
Chorong mula memerhati tulisan- tulisan yang tercoret dia atas kertas kepingan kecil itu. Tersenyum chorong membacanya.
"Justine lee? Do i know him? Boleh tahan hensem jugak. Ehh oppa kacak lagi! Wow.. CEO of De' Centrum Creature. Patutla pakai kot segala bagai. Nampak la dia ni seorang yang berkarisma dan berwawasan tinggi. Kaya pula tu. Boleh la jadi menantu mama. Eh! Nak kena pelangkung dengan oppa ke adoii" omel chorong. Puji melambung bak hang.
"Ehh jap!" Matanya membulat besar. Baru dia teringat sesuatu.
"Oppa!!"
•••••
Suasana didalam premis itu tenang dengan bunyi- bunyi suara pelanggan sedang berbual bersama alunan muzik yang perlahan dan mendamaikan. Tetapi tidak di sebuah meja ini. Keadaan sangat tegang.
"Kau pergi mana tadi?" Soal sehun perlahan tetapi tegas. Sempat lagi dia mengacau air minumannya lalu minum air yang chorong beli sebentar tadi.
"Cho be-- beli cof-- coffee tt-tadi la." Kata chorong.
"Ouh beli coffee? Aku tak buta lagi cho! Aku tak buta! Aku nampak kau tersengih- sengih menggatal dengan jantan tu?! Itu beli coffee ke??!!" Jerkahan sehun menakutkan chorong. Suaranya telah menghentikan pergerakan pelanggan disitu termasuklah staff disitu. Dia tidak menghiraukan jika mereka akan berbisik sesama sendiri kerana dia memakai topeng mulut. Biarlah orang labelkan dia sebagai lelaki dayus tetapi dia buat begitu kerana dia sayangkan gadisnya. Tolonglah faham!
"Oppa jangan salah faham! Tadi cho hampir terjatuh. Oppa tolonglah percaya! Cho sayang oppa!" Kata chorong. Tubir matanya sudah dibanjiri dengan air mata.
"Sayang? Im dont need your word but i need your action! Kau pergilah date dengan jantan tu!" Suara jerkahan sehun menyakitkan telinga chorong. Saat ini kepalanya sangat pening dan berpinar- pinar.
Sehun penat dengan semua ini. Hatinya langsung gadis itu tidak mengambil peduli. Sakit hatinya melihat mereka bersama disitu. Dia mengambil langkah untuk beredar. Saat tangan ingin menolak pintu premis itu, dia dapat rasakan satu rangkulan yang amat dia kenali. Siapa lagi kalau bukan gadis kegemarannya.
"I damn hard loves you! Cho takkan pandang lelaki lain kecuali oppa! Oppa lah satu- satunnya nyawa cho! I love you so much". Luahan chorong menyentuh kotak hati kecil sehun.
Seketika beberapa minit kemudian, dia merasakan pegangan di pinggangnya itu kian melonggar. Sehun mula berasa pelik. Dia memalingkan tubuhnya dan mendapati chorong sudah pengsan menyembah bumi. Sehun mula berasa panik.
"Cho bangun sayang! Kenapa ni??!!"
•••••
"Cho kat mana ni?" Soalnya. Saat ini kepalanya terasa berpinar- pinar. Kepalanya seperti dilanda gempa bumi. Otaknya seperti dilanda tsunami. Sakit rasanya.
"Kau dekat bilik kau ni. Kau pengsan sebab masuk angin. Kau makan lagi kan?" Soal sehun. Tampak riak risau di wajahnya.
'Ni semua sebab beli coffee kau la aku tak makan!'
"Kau rehat la dulu. Aku nak ambil makanan kau kat bawah. Please dont make any movement" kata sehun memberi amaran.
Tidak lama itu, sehun kembali bersama dulang yang berisi semangkuk bubur, air dan ubat. Dia melabuhkan diri pada birai katil milik chorong.
"Nah makan ni" sehun menghulurkan mangkuk bubur itu pada chorong.
"Ewww tak sweet langsung!" kata chorong tanda protes.
"Dulu kau yang tak suka aku suapkan. Nanti lepas kawin, kau nak aku suap dari mulut ke mulut pun boleh"
"Yahh paboya!" chorong menekup muka pada bantal yang dipeluknya itu. Awww malu!
"Kau makan dulu. Aku nak keluar. Ada hal" kata sehun.
Chorong mencebik. Entah dengan siapa la dia nak keluar. Mesti perempuan!
"Kau jangan risau. Aku keluar dengan lelaki. Mulut tu tak payah tercebik sangat. Aku cium nanti baru tahu" kata sehun sambil mencubit mulut chorong yang serupa itik itu.
"Sayang oppa" peluk chorong dari belakang. Sayang sangat.
*****
"Sayang, bangun.. Dah nak senja ni" kejut pn park.
"Dah pagi ke omma?" Soal chorong menggeliat malas. Kalau sehun nampak perbuatannya ini mahu tidak tergoda.
"Baru nak malam cho. Ni oppa kesayangan cho ni tinggalkan surat" huluran disambut dengan keluhan.
"Suka sangat bagi surat. Zaman ni dah moden okay! Boleh saja text or call" keluh chorong. Pn park hanya menggeleng dan berlalu pergi.
Lipatan sampul surat dibuka dan sekeping kertas dikeluarkan. Perkataan yang hasil daripada dakwat segera dibaca.
"Dinner, 9 pm, hotel Marriot. Its a date. Aku tunggu!"
"Bapak tak sweet! Ni memang sah ketam batu! Lain kali tulis la hai sweety. Malam ni abang tunggu dekat apetah nama tempat tu watever and i love you. Itu baru betul!" Geram chorong. Orang gila pun tahu macam mana nak mengorat ini kan pula orang yang waras seperti ketam ni!
Chorong mengambil tuala dan masuk ke bilil air. Mandi la takkan memasak pulak .
******
YOU ARE READING
Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]
ChickLit[ #4 HIGHEST RANKING IN CHICKLIT ] Kehidupan seorang gadis bersama abang tirinya telah mengundang pelbagai pergaduhan dan gurauan antara mereka adik beradik tiri.. "oppa!!!! kenapa banyak sangat menyusahkan hidup chorong "- park chorong. "sebab ak...