sorry for late update.. tadi hujan n iceblue takut nak update.. gila.. petir kot.. hahaha.. ok.. enjoy ^^
-----------
"Will u marry me?" soal lelaki itu. Pandangan mata chorong kabur. Dia tidak dapat melihat wajah lelaki tersebut dengan jelas. Chorong hanya diam membeku.
"will u ?" soal lelaki itu tersenyum sambil memegang sebentuk cincin yang indah bersama butir permata yang tersemat teguh disitu.. ecewahhh ayat bm pulak.. maafkan iceblue kerana poyo 😂😂😂
chorong hanya terkaku tidak tahu ingin membalas apa.. adakah dihadapannya ini adalah prince katak yang selama ini dia idam- idamkan.
"cho" panggil lelaki itu.
"CHOOO!!!!" jerit lelaki itu..
"argghhh!!!! appo!!" chorong jatuh dari katil dan kembali pada realiti. lol
"kau ni nak tunggu aku simbah air baru kau nak bangun ka? " sehun membebel dipagi hari.
"apa oppa ni.. bising la.. cho penat tau tak" chorong rasa marah kerana tidurnya diganggu.
"kau ni dah la nak kahwin esok.. tak reti ka nak tolong omma siapkan preparation.." sehun sindir chorong.
"hmm.. kira bersyukur la cho dah terima decision dorang.. so pandai pandai la buat.." chorong bangun dan baring semula di atas katil.
"pffttt.. kau tadi mimpi apa? first night ehh?" sehun sengaja mengusik chorong..
"yahh.. pabo.. cho mimpi prince katak cho datang nak ajak cho kahwin" chorong tersengih- sengih berseorangan.
"lol.. aku ka prince katak tu?" sehun cuba meneka.
"entah la.. cho pun tak tahu.. cho tak nampak muka dia" ujar chorong lalu menuju ke pintu bilik air.
"cepat siap.. bogum ahh tengah tunggu kau kat bawah."
"nae"
*****
"cho, macam mana esok? dah bersedia ke?" soal bogum mesra.
"hmm.. entahla.. cho tak ada niat pun nak kahwin dengan oppa tapi decision omma n appa right? so yea i have to be ready" chorong mengeluh.
"kalau cho nak.. cho boleh putuskan hubungan ni kalau cho nak" bogum rasa bersalah.
"no no no no.. the wedding must be go on .. buat penat ja omma, appa, ahjumma n ahjussi buat preparation semua ni.." chorong menolak cadangan bogum.
"nae"
******
"dia dah balik dah ke?" sehun mengambil tempat disebelah chorong di ruang tamu.
"nae"
"kau dah bersedia nak jadi wife?"
"nae"
"kau invite kawan kau"
"nae"
"nanti kau dah kahwin.. kau pindah ka?"
"nae"
"alo..nanti aku alone tak ada chingu da"
" nae"
"nanti aku rindu kau cangat- cangat"
"nae"
" kau ni pahal? macam tak bersemangat ja? chill- chill la.. kau kena la happy baru muka kau berseri- seri.
"macam mana nak happy? cho tak rela nak kena kahwin" chorong mengeluh.
"habistu kenapa kau setuju nak kahwin? dengan cousin sendiri pulak tu" sehun pelik dengan perangai saengnya.
YOU ARE READING
Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]
Chick-Lit[ #4 HIGHEST RANKING IN CHICKLIT ] Kehidupan seorang gadis bersama abang tirinya telah mengundang pelbagai pergaduhan dan gurauan antara mereka adik beradik tiri.. "oppa!!!! kenapa banyak sangat menyusahkan hidup chorong "- park chorong. "sebab ak...