"Beep beep beep beep"
Bunyi yang dihasilkan jam loceng sehun yang masih lagi tidak berhenti telah mengganggu tidurnya.
Chorong meraup mukanya lalu mencapai jam loceng dan membaling jam tersebut supaya berhenti memekak.
Chorong mendepakan tangannya lalu membuka kelopak matanya. Ohh dia lupa yang dia tidur di bilik sehun semalam.
"Dia dah pergi sm la tu" teka chorong. Dia bingkas bangun dan menyiapkan diri.
Setelah mandi dan mengenakan pakaiannya, dia mula menapak ke meja solek nya.
Setelah beberapa jam bersolek.. dia perasan bahawa ada sekeping kad berwarna merah.
"Wow my favourite colour"
Chorong membuka kad tersebut kerana warna kad tersebut menarik minatnya.
Hi, morning sunshine!
As u were wake up, I'm surely that I'm not beside you. Sorry for that honey.
Semalam aku dah janji nak bawa kau ke suatu tempat right? Haha but I'm can't be there for you right now because aku ada kerja sikit nak buat. Tapi kau still boleh pergi tempat tu tanpa aku. Aku nak didik Wife aku ni supaya berdikari. Aku ada tinggalkan beberapa clue untuk ke tempat tu.
I hope u will love it as you were loved me! Bye! See u Chagiya
Game start!!!
Chorong tercengang. "Apa benda ni?" Chorong bertanya pada diri sendiri. Chorong tergelak dengan perbuatan sehun tapi dia suka.
Dia bergegas turun untuk bersarapan. "Morning omma" sapanya ramah.
"Morning" kata pn park lalu menuangkan air ke cawan.
"Oppa dah keluar Eh?" Soalnya.
"Subuh lagi dia dah keluar"
"Ouhh"
"Cho nak pergi mana ni?" Soal ommanya.
"Nak keluar jap. Oppa suruh cho pergi somewhere but I don't know where the place is?" Katanya.
"Ouhh.. hunnie ada tinggalkan kad. Jap omma ambil"
"Kad lagi?"
Omma menghulurkan sekeping kad ke chorong.
"Biru? Nice!"
Chorong membuka lalu membaca kad tersebut.
Sebelum kau dapat hadiah kau.
Aku nak kau buat something dulu. First, aku nak kau pergi sungai han for a few challenge. See u!"Hadiah? Sungai han? Challenge?"
********
"Tak ada orang pun" katanya lalu menutup pintu keretanya. Dia memerhati pandangannya jauh ke dalam laut.
"Oii" Tegur seseorang.
"Oh " terkejut chorong dibuatnya. Galak dia mentertawakan chorong .
Haihh dia ni nasib sayang!"Eunji? Why u are here?" Soal chorong.
"Ada orang rasuah aku datang sini" katanya mendatar.
"Nugu? " soalku.
"Not important. Come and follow me" arahnya. Chorong hanya menyusul langkah eunji dihadapan.
"
we are here!" Katanya.
"Ape ni?" Soal chorong.
"Mission kau la"
"For what this whiteboard n marker?" Soal chorong .
YOU ARE READING
Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]
Chick-Lit[ #4 HIGHEST RANKING IN CHICKLIT ] Kehidupan seorang gadis bersama abang tirinya telah mengundang pelbagai pergaduhan dan gurauan antara mereka adik beradik tiri.. "oppa!!!! kenapa banyak sangat menyusahkan hidup chorong "- park chorong. "sebab ak...