"oppa!!!!!" chorong menjerit sambil berlari ke arah chanyeol.
"hahaaha" chanyeol tergelak melihat kelakuan 'fan' nya itu.
"GEDIK" sehun mendengus kasar di belakang chorong yang jarak 30 cm.
"annyeong, lama dah ke oppa tunggu cho?" soal cho risau sambil bow.
"hmm.. lama la jugak. Tapi sebab cho, oppa tak kesah." chanyeol melayan juga perangai chorong.
"ehh kau ni.. tak payah la nak mengayat saeng aku petang - petang ni." sehun menjeling.
"hmm..biar la, cho kan fan aku. jom la.. cho, oppa dah bentangkan tikar kat sana..oppa dah sediakan makanan sekali. jom duduk."
chanyeol mengajak chorong lalu beredar."pfftt MENGGATAL" sehun membontoti langkah mereka.
"hmm.. cho nak apa? sandwich or pizza?" chanyeol bertanya.
"sandwich because too late to eat fast food maybe" chorong memberitahu dengan jelas.
"haha.. or u on diet?" chanyeol tanya lagi.
"haha.. tak adalah.. lagi pun oppa tak bagi cho diet.. dia kata nanti cho sakit" chorong senyum nampak gigi.
"SENYUM NAMPAK GIGI" sehun berkata perlahan.
"umm.. oppa nak apa, biar cho ambil kan?" chorong tanya sehun kerana sedar sehun hanya diam.
"aku nak kau" sehun berkata selamba. "Just kidding, aku nak bubble tea." kata sehun.
"mana ada bubble tea.. oppa merepek apa ni.?" chorong pelik dengan permintaan sehun kerana chanyeol tiada masa nak belikan untuk sehun.
"ada lah cho.. oppa dah sediakan bubble tea khas untuk hunnie.." chanyeol menuding jari ke arah sehun.
"ada tak?" chanyeol ingin menolong.
"ini la dalam ni" chanyeol mencapai bubble tea di dalam bakul yang besar itu manakala badan chorong dhimpit oleh chanyeol.
"RAPAT DENGAN YEOL??!!" sehun menegangkan muka.. "korang boleh tak stop scene tak senonoh ni." kata sehun marah.
"releks la hun. kita lepak ni kan nak chill chill ja.." kata chanyeol mudah.
"yup" chorong menyokong chanyeol. sehun hanya menjeling mereka berdua.
chanyeol mencapai guitarnya disebelah kasutnya.
"cho, nak oppa nyanyi lagu apa?" chanyeol bertanya.
"hmm..let me love you." kata chorong.
"tu kan lagu oppa.. lagu orang lain la" pinta chanyeol.
"tak boleh.. cho nak dengar suara oppa secara LIVE" kata chorong .
"nae nae.. demi fan oppa, oppa sanggup" chanyeol senyum manis.
sambil mereka bertiga menikmati lagu tersebut. chorong leka atau dibuai mimpi dengan suara chanyeol, dia baringkan kepala nya dia atas bahu chanyeol.
"huh, BARING PULAK??!?!!" kata sehun geram.
"hun, waeyo?" tanya chanyeol memberhentikan lagunya.. chorong hanya memandang sehun dengan pelik.
"ahh, ani.. hun nak pegi kejap kat tasik tu" terang sehun lalu berlalu pergi.
"you can call me moster" lagu phone call masuk (macam tak ada lagu lain 😂😂)
otp with Bora
"yeoboseyo." kata sehun ringkas.
"oppa, rindunya chagi dekat oppa.." bora melepaskan rindu.
"pftt, buat apa kau rindu aku! pergi la dekat namchin kau tu!" kata sehun marah.
"u marah? u jealous? orang kata jealous tu tandanya sayang tau" bora mengusik sehun.
"fuck, aku tak sayang kau. aku tak pernah kata pun aku cinta kan kau.." beritahu sehun.
"honey, lets meet.. i rindu u sangat la.. i nak lepaskan rindu ni.." kata bora.
"sorry. i dont want to meet u. never ever!!" sehun marah.
"its okay honey, soon i will meet u!! " kata bora sedikit menjerit.. sehun mematikan phone call tersebut.
end phone call
"gila" sehun berkata sendiri lalu berjalan menuju ke chorong dan chanyeol.
"dah dah.. jom balik dah malam ni.. nanti omma risau pulak." sehun mengajak chorong pulang.
"nae" kata chorong akur. "yeol oppa, next time kita boleh keluar lagi kan?" tanya chorong.
"MANJA" kata sehun.
" definately cho, of course kita boleh jumpa lagi.." chanyeol memeluk chorong.
" KAU PELUK PULAK DENGAN DIA" kata sehun perlahan dan geram.
"dah dah.. jangan nak buat maksiat pulak kat sini." sehun berkata sedikit tegas.
"bye bye" chorong dan chanyeol melambai antara satu sama lain. chorong dan sehun naik kereta dan pulang meninggalkan chanyeol.
****
"amboii, kau bukan main ehh" kata sehun menyindir sambil menyandarkan kepala di sofa ruang tamu.
"yela.. macam tu la hubungan dengan idol n fan." kata chorong.
" fyi, kau kena denda dengan aku." kata sehun smirk.
"bwo?! denda?!! for what?!." chorong terkejut.
"for what u have done. kau dah janji nak ikut semua syarat aku kan?" kata sehun menyilangkan tangannya di dada.
"pfft.. i didn't done anything wrong" chorong rasa dirinya tidak bersalah.
"kau nak aku cakap ka baru nak percaya.. kau rapat, menggatal, manja, gedik, baring, senyum nampak gigi, peluk dengan yeol.. kecuali cium" kata sehun panjang lebar.
"bersyukurla cho tak cium dia" chorong berlagak.
"so, denda nya ialah kau kena cium aku." sehun smirk.
"bwooo?!?!?! andwae.. cho taknak.. mana boleh cho ci--" kata- kata chorong terhenti kerana..
chupp~~
after a minute..
"padan muka.. lembab sangat nak cium aku" sehun ketawa lalu pergi ke biliknya.
chorong tiada kata- kata kerana malu dengan perbuatan sehun yang mencium bibirnya.
after 10 sec..
"OPPA!!!" chorong menjerit. " u stole my first kiss" chorong berkata perlahan supaya tidak didengari sehun.
"yaka.. bagus la.. nanti aku boleh kahwin dengan kau" sehun ketawa medengar kata- kata chorong.
"yaishhh!! oppa tak guna!!" chorong menjerit.
****
continued..
€ vote
€ comment
YOU ARE READING
Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]
Literatura Feminina[ #4 HIGHEST RANKING IN CHICKLIT ] Kehidupan seorang gadis bersama abang tirinya telah mengundang pelbagai pergaduhan dan gurauan antara mereka adik beradik tiri.. "oppa!!!! kenapa banyak sangat menyusahkan hidup chorong "- park chorong. "sebab ak...