Part 7

122 17 2
                                    

"omma, cho dengan oppa pergi dulu!!" chorong menjerit.

"nae, hati- hati ya!" ommanya menjerit dari dapur.

lalu chorong pun naik ke kereta sehun.

didalam kereta, suasana senyap sehingga chorong memulakan perbualan.

"oppa, harini cho ada kelas sampai petang". chorong memberitahu sehun.

"so, what?" kata sehun.

"so, faham- faham je lah.. oppa tak payah ambil cho tau" chorong tersenyum.

"then kau boleh balik dengan jungkook tu?!!" soal sehun sedikit tegas.

"oppa please percayakan cho, cho balik dengan eunji la.. dia dah message cho dah" chorong sedikit marah kerana sehun menuduhnya.

"dah dah turun.. banyak pulak songeh" sehun menghalau chorong. chorong membuka pintu ingin keluar tetapi sehun memegang tangan chorong.

"wae? tadi halau- halau orang" kata chorong menyindir.

"jap la.. kau lupa peluk aku.."
kata sehun membuka tangannya ingin memeluk.

"ouhh.. nae.. bye bye" chorong memeluk sehun. lalu sehun mencium dahi saengnya itu..

****

"weih, eunji sshi.. aku dah bagitahu oppa aku dah.. aku balik dengan kau" kata chorong.

"nae" kata eunji.

"umm.. boleh saya join korang balik? saya tak ada kawan nak balik" jungkook menyampuk buat muka yang datang entah dari mana.

"boleh ja.. tapi class kitaorang habis pukul 5" chorong memberitahu jungkook.

" kelas kau habis pukul berapa?" tanya eunji.

"pukul 2.. tapi kookie boleh ja duduk dekat library tunggu sampai korang habis class" jelas jungkook.

"nae" kata chorong dan eunji serentak.

*****

"omma, hunnie dah balik!!" sehun menjerit.

" mana cho?" soal ommanya.

" omma ni nampak sangat dah awet muda". sehun menyindir ommanya. " cho kan balik petang kot." kata sehun.

" ni omma nak bagitahu, kejap lagi appa balik" ommanya tersenyum.

"kenapa tiba- tiba? kenapa appa nak balik?" soal sehun risau.

"wae baguslah.. dia balik pun jarang. maybe dia akan stay sini dalam beberapa minggu." ommanya menerangkan kepada sehun.

"waeyo, omma tahu kan kalau appa balik mesti ada benda yang tak kena" kata sehun.

"yup, appa balik sebab nak uruskan kamu berdua. tapi omma tak nak bagitahu lagi urusan apa, tapi kamu berdua tunggu ja" ommanya menjelaskan tujuan appanya.

"nae, hunnie naik dulu" kata sehun.

"nanti siap- siap tau.. pukul 3 nanti turun ya sayang" kata ommanya. sehun malas terus naik ke biliknya kerana penat jadi idol seharian ini.

****

"hunnie!!" jerit ommanya dari ruang tamu.

"nae nae hun turun ni" kata sehun menuruni anak tangga.

"hm hensem anak omma ni.." kata ommanya membetulkan kolar baju sehun.

"omma, kenapa ramai sangat saudara no kat rumah?" sehun bertanya.

"ouhh, appa dah bincang nak tunangkan saeng kamu dengan bo gum, sepupu kamu berdua.." ommanya tersenyum.

"what?? cho tahu tak semua ni?" kata sehun sedikit menjerit.

"tak apa.. balik ni omma n appa bagitahu dia.. cho mesti terima." omma nya yakin.

"whatever. just i dont want to get involve this suck thing." sehun menaiki anak tangga meninggalkan ommanya.

"SEHUNNN!!!!!" seseorang menjerit. sehun berpaling ke belakang.

"appa" sehun memandang selamba.

"u must get involve!! all this is for your sister.. she will happy to see u like with our choice" kata appanya.

"no, im not.. happy? im definately upset with your choice!!" kata sehun menjerit lalu meninggalkan appa dan ommanya.

*****

"mana jungkook ni?" soal chorong.

"hmm.. sorry im late.." kata jungkook.

"nasib baik kau cepat, kalau tak kitaorang tinggalkan kau sotong!!" kata  eunji.

"dah la jom jom.." kata chorong tidak ingin bergaduh.

****

"omma, oppa!!! cho dah balik!!" jerit chorong. apabila dia masuk ke perkarangan rumah dia pelik kerana nampak ramai manusia yang keluar dari rumahnya.

"cho!" jerit ommanya apabila nampak cho baru balik.

"aishh, omma apa semua ni?" chorong sedikit terkejut.

" suprise!!! appa dah tunangkan cho dengan bo gum!!!" teriak ommanya gembira.

"what?? bogum oppa!!! omma apa semua ni.. cho tak nak la" chorong sedih.

"cho ni semua untuk kebaikan cho la" appanya menyampuk.

"appa, please! cho tak nak!" chorong marah.

"dah dah tak kira.. cho kena juga.. tu bogum nak jumpa.. dia ada dekat garden." kata oppanya. chorong hanya mendengus kasar dengan semua ni.

"oppa nak apa?" chorong bertanya.

"cho, oppa tahu.. cho mesti tak suka dengan pertunangan ni.. tapi cinta boleh dipupukkan. jadi cho kena la cuba untuk cintakan oppa" kata bogum senyum.

" cho cuba tapi oppa tak rasa ke cliche' kahwin dengan cousin sendiri?" soal cho.

"tak ada yang pelik cho.. jodoh dah tertulis" terang bogum.

"hmm" gumam chorong.

"dahla oppa nak balik.. ingat cho, kita jarang jumpa tau.. oppa sibuk sikit dekat japan."

"nae.. bye bye oppa" cho pergi meninggalkan bogum.

"OPPAAAA!!!!" chorong jerit didepan pintu bilik sehun. selepas minit chorong menjerit..

"wae? kau nak apa budak.. aku sibuk la!" sehun sedikit tegas.

"wae oppa tak bagitahu cho!! kenapa oppa tak halang pertunangan tu.. napa oppa tak call cho?" chorong menitiskan air matanya.

"aku tak tahu la.. aku kena paksa.. aku tak setuju kau kahwin dengan dia.." kata sehun ingin menutup pintu biliknya.

"then kenapa? kenapa oppa tak nak tolong cho? oppa tak sayang cho ke?" air mata chorong mencurah perlahan- lahan.

"mianhae" sehun menutup pintu. chorong masuk biliknya lalu menangis diatas katil..

"oppa, kenapa tak tolong cho?" cho menangis teresak- esak.

"oppa, saranghey" ucap chorong perlahan sambil menangis.

****

continued..
what's next?..

€ vote
€ comment

Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]Where stories live. Discover now