Part 22

97 13 3
                                    

Best x baca story ni? Kalau x Best,  comment la so that author boleh la study nak buat yang best.. Hahahaha. Study konon.

Author update awal sikit sebab esok sekolah nk sambut hari raya So takut tak sempat nak update esok pulak. Happy reading!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


"Oppa" panggil chorong.

"Apa" jawab sehun sambil matanya tidak lepas daripada melihat telefonnya.

"Cho pelik dengan oppa"

"Pelik apa pulak?"

"Kenapa oppa confess cho? Walhal oppa kan dah ada calon dekat oversea" chorong meneliti wajah sehun.

Sehun mula berhenti melihat telefonnya tanpa berkata apa- apa. Dia terkedu mendengar soalan chorong. Tiba- tiba sahaja lidahnya menjadi kelu.

"A-- aku d--dah putus.. ha putus!" Sehun cuba untuk menipu.  Tetapi chorong tidak mudah ditipu. Dia akan bertanya selagi dia boleh.

"Ye ke?  Tapi omma dan appa kan dah tidak sabar nak tunggu bakal menantunya. Mesti diaorang kecewa." Katanya.

"Kenapa kau cakap macam tu? Kau tak sudi nak kahwin dengan aku ke?" Soal sehun mula naik berang. Selama ini dia hanya tipu dengan 'bakal menantu' itu. Dia tidak mahu omma dan appanya terus mendesaknya.

"Oppa bukan macam tu" katanya ingin memujuk.

"Kau jangan risau. Aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku dalam masa seminggu ni. Trust me babe" kata sehun sambil membuat wink yang membuatkan chorong tergoda. Aww~~

But.. aku kena outstation sebab Exo ada konsert dekat Japan.  So kena postpone task aku tadi" katanya.

"Alolo.. I'm gonna miss u" muncung chorong sudah keluar.

" miss u too darling. Simpan muncung tu sebelum aku cium kau. Kau macam tak biasa pulak aku selalu pergi overseas" sehun pelik dengan tingkah chorong yang sudah hidup dengannya hampir 20 lebih.

" dulu lain.. sekarang lain"

" yelah kau ni.. dulu gedik dengan aku sekarang gatal dengan aku." Katanya selamba meninggalkan chorong.

***

"Tut.. tuttt" sehun sedang menunggu chorong untuk menyambut panggilannya. Setia dia menunggu lama chorong. Entah apa yang dia tengah buat ni..

"Hello" jawab chorong seperti baru lepas habis lari marathon.

"Hello.. lambat angkat? Buat anak ke?" Sindir sehun pedas.

Chorong memutarkan bola matanya. " apa oppa merepek ni.. dasar pervert!" Chorong menyilangkan tangan di dada.

"Pervert aku ni juga la yang kau selalu angau kan?" Teka sehun.

"Dah dah.. apa oppa nak sebenarnya ni?" Chorong malas nak melayan sehun terus menukar topik lain.

"Oh yea.. before I forget, please bring my outfit"  kata sehun selamba.

"Malas la.. cho tak ada mood pula nak keluar."

"I don't ask you for an excuses.. please hantar.. later aku send location" sehun mematikan talian. Dia malas untuk menunggu jawapan daripada chorong kerana sudah pasti gadis itu akan merungut.

"Erggh! !!!!!!! Hebat sangat la end call macam tu ja??!!" Chorong meraup kasar rambutnya. Rupanya sudah serupa macam kak pon da.. tapi lawa lagi.

"Kenapa aku rasa macam tak sedap hati je ni? " chorong menyentuh dadanya kerana dia tidak berasa selesa dalam keadaan begini. "Nevermindla.. maybe ni perasaan aku je kot" omel nya seorang diri.

Chorong mengambil towel yang tersangkut kemas seraya melangkah masuk ke bilik air untuk menyegarkan dirinya.

*****

Chorong menapak masuk ke bilik sehun dan membuka closet sehun.

"Hmm banyak baju dia ni.. mana satu nak bawak?" Chorong berfikir dalam sambil jarinya bermain di dagunya.

Bunyi telefon chorong berbunyi menandakan panggilan masuk seraya dia mengangkat.

"Hello eunji nak apa?"

"Cho, jom keluar.. aku bosan no friends here." Rengek eunji.

"Sorry babe.. aku kena hantar baju oppa aku kat hotel dia. Dia tu penat nak balik So aku kena hantar baju dia ni" kata chorong sambil tangannya ligat mencapai apa sahaja pakaian sehun tanpa berfikir.

"Hmm it's okay.. aku faham" eunji mematikan panggilan.

"Haihh, merajuk la tu chingu aku seorang ni" kata chorong sambil mengangkat beg yang berisi baju sehun lalu menuju ke keretanya.

"Argghh" rungut chorong di dalam kereta. "Aku benci perasaan aku ni. Kenapa dengan aku ni?!!" Chorong benar rasa lain daripada yang lain. Degupan jantungnya laju. Bukan perasaan gembira atau marah yang mendatang tetapi suatu perasaan yang kuat mengatakan ada sesuatu akan berlaku.

"Just ignore it " chorong menolak perasaan itu jauh- jauh dan hanya fokus pada pemanduannya.

***

"De ' centrum hotel" sebut chorong apabila sudah sampai di hadapan bangunan yang sehun hantar location padanya.

"Ada rumah, nak stay hotel.. kaya sangat la tu" perli chorong. Chorong tahu sebab sehun menumpang hotel tetapi dia sengaja ingin mencari pasal dengan sehun.

"Hai, nama costumer oh sehun bilik nombor berapa?" Soal chorong pada gadis receptionist sambil tersenyum manis.

"Oh ya.. encik ada beritahu saya. Encik oh sehun bilik nombor 503 tingkat 6" beritahu sambil mengukir senyuman ramah.

"Terima kasih" chorong menuju ke lif untuk naik ke tingkat atas.

"503" chorong mencari nombor bilik tersebut.

Kini dia berada di hadapan pintu bilik 503.

"Oppa, jangan la usik i.. nakal la u ni." chorong mendengar suara seorang gadis dari dalam bilik. Aikk?? Dia tersalah bilik kah?? Dia berfikir sejenak mengingati memorinya sebentar tadi di lobi. "Betul la ini biliknya"

Chorong menolak perasaan negatifnya jauh. Mungkin bilik sebelah. Siapa tahu?

Chorong laju punch card dan masuk ke dalam bilik tersebut.

Terkejut dirinya melihat keadaan di dalam bilik ini.




"OPPA!!!!"

***

continued..

€ vote
€ comment

Not bad ¿ : [ Oh Sehun x Park Chorong ]Where stories live. Discover now