Hoe het begon...

19 1 0
                                    


Het koude water klotste tegen de zijkanten van de boot. De felle zon scheen op het water en de vogels vlogen door elkaar in de lucht. Daar zat ik dan. Op een verlaten boot in het midden van de oceaan. Geen mensen, geen land. Alleen water. Water, water, water! Hoe kon dit gebeuren? Ik begreep er niks van. Wacht! Misschien moet ik bij het begin beginnen. Want het begon allemaal op de eerste dag van de zomervakantie...


De vroege ochtenzon scheen mijn kamer in. Het was de eerste dag van de zomervakantie! En... zoals altijd gingen we naar een soort beach hotel. Sinds mij ouders waren verdronken woonde ik met mijn 2 broers bij mijn tante. Mijn nicht woonde daar ook. Gelukkig is er altijd wat te doen.  Plotseling maakte mijn laptop een maf geluid. Het was een melding van mijn blog! Meisje, 15, mooi maar alleen. Zo noemde ik mezelf op me blog. Ik plaatste leuke berichten en foto's. Er waren weer drie volgers bij! Ik glimlachte breed. Sinds ik mijn blog had, voelde ik me stukken beter. Zoals bijna iedereen plaats ik alleen de dingen die ik zelf leuk vind. Ik wil geen medelijden of zielige berichten terug vinden onder mijn foto's. En natuurlijk wil ik er ook zelf blij van worden!

Snel sprong ik onder de douche. Mijn prachtige blauwe zomerjurkje lag al klaar op mijn stoel. Even een kam door mijn haar en een lipclosje op. Klaar! Snel maakte ik een foto en uploadde hem op mijn blog. Toen ging ik naar beneden. Mijn twee broers zaten al te ontbijten en mijn nicht smeerde brood. ''Hoi, Ally. Goed geslapen?'' vroeg Nina, mijn nicht. Ik knikte en pakte een cracker. ''Hebben jullie je spullen al gepakt?'' vroeg mijn tante. ''Doe ik straks. Ik ga pas vanmiddag. Eerst ga ik met Bibi  naar het strand en dan ga ik naar het hotel'' zei ik.  Mijn tante knikte, deed haar oortjes in en jogde weg. Daar ging de deurbel. Bibi stond voor de deur met een strandtas. ''Let's go!''


Ik keek naar de zee, die wild golfde door de wind. Bibi lag rustig naast me op haar handdoek. Haar bruine haar lag als een soort zon die zijn stralen alle richtingen op schoten. Plots schoot ze op en rende richting een jongen. Ik keek op en sloeg direct weer mijn ogen neer. Het was Brian.  Mijn grootste liefde van mijn leven. Maar nu ging Bibi met hem. We vonden hem allebei vanaf het begin al leuk, dus lieten we hem kiezen. Uiteindelijk heeft dat niet zo goed uitgepakt voor mij. Hij en Bibi.... Het stel van de stad...



Tada! Weer een nieuw boek! Het begin is altijd vol met informatie, maar later wordt het spannend! Blijf dus zeker lezen! Bye! 

Ally's DreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu