Resim; Yaren(Seulgi)
Şarkı; JYJ - In Heaven
..
Sunum odasında hazırlıklarını yapmaya başlamıştı Eymen. Mert ve ofiste ki diğer çalışanlarda birer birer sunum odasına gelip yerlerine oturdular.. Biraz sonra Serhan ile birlikte orta boylarda, sert duruşlu, beyaz tenli, siyah saçlı bir kız elinde bir kaç dosyayla sunum odasına girdi. Serhan’ın hareketlerine bakılırsa baya önemli biriydi.
Herkes yerini aldıktan sonra Eymen, Şahin Bey’in gelmesini bekliyordu ki kız konuştu; “Sunuma başlayabilirsiniz.” Daha neci olduğu belli olmayan kıza dönüp -bu ne saçmalıyor- şeklinde bakışlar atıp bazıları aralarında gülüştü. “Affedersiniz de siz kimsiniz?” diye çekinerek sordu Eymen.
Kız, ayağa kalkıp önce üstündeki siyah deri ceketini düzeltip gözünün önüne gelen saçını omuzundan geriye doğru attı. “Üzgünüm kendimi tanıtmayı unuttum. Ben yeni genel müdürünüz Yaren Kolçak. Şahin Bey, sözleşme gereği bir yıl burada olmayacak.” Herkes anlamış bir biçimde kafalarını salladılar.
Yaren, koltuğuna geri oturup elini öne uzatarak “Evet, sunuma başlayabilirsin.” dedi. Eymen resimleri birer birer göstermeye başladı. “Bulduğum model 23 yaşında, 1.68 boylarında adı Öykü. Çekimini Sayanora isimli bir Kahve işletmesinde tercih ettim. Çünkü Modelimiz işletmenin sahibi ve –“ Yaren elini havaya kaldırıp Eymen’i susturmuştu.
“Anladığım kadarıyla bulduğun bu modeli tanıyorsun ve senin asıl amacın yeni bir model yetiştirmek yerine işletmeyi tanıtmak... Pardon reklamını yapmak fakat biz sıradan bir reklam işleriyle uğraşan sıradan bir şirket değiliz.” Dedi Yaren. “Biliyorum efendim ama—“ tekrar Eymen’in sözünü kesip “Biliyorsun ve buna rağmen böyle bir saçmalıkla buraya geliyorsun.. Pekala ne kadar süredir burada çalışıyorsun?”
“4,5 yıldır efendim.” , “Harika, süren dolmuş sanırım. Hm? Ne düşünüyorsun?” , “Özür dilerim efendim.” Mert sinirle ayağa kalkıp “Affedersiniz de daha yeni geldiğiniz için sesimizi çıkarmayalım dedik ama bunun size boyun eğe bileceğimiz anlamına gelmiyor.” Yaren ayağa kalkıp Mert’i hiç umursamadan “Senin tatil vaktin gelmiş, eğer geri dönmek istersen elinde ki çöpleri atıp gel... Fazlalığa gerek yok.” Deyip masanın üstünde ki dosyalarını alıp sunum odasından çıktı.
Mert saçlarını karıştırıp sinirli bir şekilde Yaren’in peşinden gidecekken Eymen kolundan tuttu. Ofiste hızlıca eşyalarını toparlayıp çıktı. Mert arkasından gelip “İnancın olsun kardeşim seni geri getireceğim. Söz veriyorum.” Eymen çarpık bir gülümseyişle “Evet, geri getirmelisin beni. Bu sözünü tutmalısın.” deyip elinde ki küçük çanta şeklinde ki karton poşetle şirketten uzaklaştı.
....
Mert, sinirli bir şekilde ofise geri dönüp müdürün odasına girdi. Kapıyı sertçe kapatıp kilitledi. Yaren ne olduğunu anlamayarak ayağa kalkıp “Ne yaptığını sanıyorsun?” dedi. “Sen ne yapmaya çalışıyorsun? Değer verdiğim insanı neden benden uzaklaştırmaya çalışıyorsun Yaren?” , “Sence neden Mert? Sen ablamı benim her şeyim olan ablamı çaldın benden.. Oysa ki onu mutlu edeceğini söylememiştin mi?” bunları söylerken Yaren daha fazla tutamadığı göz yaşlarının birer birer yanaklarından süzülmesinden izin verdi.
Mert bir an duraksayıp sessizce konuştu, “O.. Sadece bir.. Hataydı.” Yaren daha çok sinirlenip Mert’in üzerine gidip “Hataydı.. Hataydı öyle mi? Madem öyle bundan sonra benden kork Mert Bey.” Deyip gözünden akan yaşları silip masanın ardında bıraktığı koltuğa oturdu. “Söyleyeceğiniz başka bir şey yoksa çıkabilirsiniz.”
-2007 Ekim-
Ankara Üniversitesi
“Mert, söz ver bana gelecekte senin modelin sadece ben olacağım.” Mert karşısında durun esmer tenli kıza sıcacık bir gülümseyiş sergileyip başını öptü. “Elbette ki sen olacaksın aşkım.” , “Söz ver!” dedi kız emredici bir tavırla. “Söz veriyorum aşkım. Eğer bir gün bir dergide çalışma fırsatı yakalarsam benim tek modelim gökyüzüm olan sevdiğim kadın Sinem olacak.” Dedi. Sinem istediği söz aldıktan sonra büyük bir keyifle söz videosunu kameraya kaydetti.
Oturdukları banka bir süre sonra iki kişi geldi “Mert kulüp başkanı seni çağırıyor. Sanırım bugün yapacağız.” Mert, kolunu Sinem’in kolundan çekip ayağa kalktı. Sinem, oturduğu yerden Mert’in elini tutup “Ne işi aşkım?” dedi biraz endişeli biraz meraklı gözlerle. “Fotoğraf aşkım, biliyorsun dergi çıkaracağımızı. Merak etme hemen geri döneceğim.” deyip Sinem’in başına küçük bir öpücük daha kondurup yanından ayrıldı.
....
Mert, bilmediği bir eyleme katılacaktı sadece arkadaşları istediği için katılacaktı bu eyleme ve bunun için sevdiği kadına bile yalan söyledi. Kulübün önünde bir topluluk oluşturup Ankara meydanına doğru yola çıktılar. Üniversitenin bahçesinde karşılaştığı küçük kız önünü kesip “Abi nereye gidiyorsun?” Mert, kızı gruptan ayırıp köşeye çekti “Biraz işim var birazdan geri döneceğim. Sen ablanın yanına git ve onu olabildiğince buradan uzak bir yere götür.” , “Ama neden abi? Bu adamlar kim? Sende gitme.” Diye yalvarırken kız yanlarına iri yapılı biri gelip
“Hadi acele etmeliyiz.” dedi Mert başıyla onayladı tekrar kıza dönüp “Yaren, dediğimi yap ne olursun.” Deyip hızlıca Yaren’in yanından ayrıldı.
...
Yaren ablasını bulur bulmaz hızla yanına koştu. Sinem, Yaren’in omuzlarından tutup “Ablacım sen eve git ben geleceğim tamam mı? İşim var biraz.” Deyip Yaren’i konuşturmadan yanından ayrılıp Mert’i takip etmeye devam etti. Mert’in bindikleri Minibüsü takip edebilmek için taksiye bindi ..
Sinem, yoğun trafik yüzünden geç kalmıştı ve çoktan olay çıkmıştı. Kalabalığın arasına girip Mert’i bulmaya çalışıyordu.. O’nu bulmuştu ve kolundan çekiştirerek oradan uzaklaştırmaya çalışıyordu. “Gidelim buradan ne olursun Mert.” , “Sen git! Neden geldin ki buraya? Neden beni dinleyip beklemiyorsun orada? Git buradan sana bir şey olmadan git!” dedi sert bir şekilde. O’na kızdığı için gitmesini değil zarar gelmesini istemediği için gitmesini istiyordu Mert.
Sinem, onsuz gitmeyeceğini direterek Mert’e karşı farklı bir eylem başlatmıştı ki başının arkasına aldığı sopa darbesiyle yere yığıldı.
...
-2015 Şubat-
İzmir
Mert, hatasının farkındaydı bunun için ne kadar pişman olursa olsun artık hiç bir şey sevdiği kadını getiremeyecekti. Şu an Yaren, ablasının intikamını Mert yüzünden masum insanlardan çıkarıyordu. Mert’in karşısında artık 15 yaşında bir kız yoktu 21 yaşında yetişkin intikam hırsından başı dönmüş bir kadın vardı.
....
Eymen, akşam üstü eve dönerken sigarasından son bir nefes daha alıp izmaritini yere attı. Ciğerlerinin en derinine kadar çektiği dumanı yavaşça dışarıya bırakıp eve girdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sıcak Kahvem
Lãng mạnBağımlılık yapan bir tutku. Dergi fotoğrafçılığın da çalışan genç bir adam ve esnaflığa atılan genç bir kız... Yazım: 2017