Şarkı; [MX] Kihyun&Jooheon - You & I
1 Ay Sonra
Genç kız, kapının açılmasıyla zilde çıkan sesi duyar duymaz personel odasından çıkıp üstünü düzeltti, yüksek sesle; "Hoş geldiniz" deyip kafasını kaldırıp gelen kişiye baktı. Uzun boylu genç adam, yorgun yüz ifadesiyle gülümseyip boş masalardan birine geçti. Genç kız, bol süt köpüklü hazırladığı latteyi dikkatlice masaya bırakıp genç adamın karşısında ki boş yerini aldı.
"Yüzünden anlaşıldığı üzere bugünde görüşmeler iyi gitmedi." içi üzülse de, gülümseyerek söyledi genç kız. Büyük bir bıkkınlıkla kafasıyla onayladı genç adam. "Eski iş yerinde çalışmaya devam etsen olmaz mı?" , "Orada herkesi zor durumda bıraktım hem artık kendi işimi yapmak istiyorum." sözüne nokta koyup sıcak latteden bir yudum aldı genç adam.
"Ağhh!" bir yudumdan sonra ani bir tepki verdi genç adam. Genç kız endişeyle yüzüne bakıp, "Yine mi çok sıcak?" diye yakındı. "Hayır, ama ne zaman düzgünce yapmayı öğreneceksin?" diye çarpık bir gülümsemeyle sordu genç adam. "Ne?.. Yaa Eymen!" , "Ama haklıyım şuraya benden hariç doğru düzgün gelen var mı?" , "Im... Mert abi?" çekinerek söyledi genç kız. Eymen, ters ters bakıp bir yudum daha aldı latteden. "Daha fazla dayanamayacağım." diyerek bardağı alıp ayağa kalktı.
Tezgâhın arkasına geçip, beline önlüğü bağladı. "Orda durma gel buraya da öğren" dedi çok bilmiş bir tavırla. Genç kız, -off-layarak oturduğu yerden kalkıp tezgâhın arkasına geçti.
Eymen, önce bir miktar kahveyi öğütüp sert bir baskı uyguladıktan sonra uzun ince bardağa boşalttı kahveyi, daha sonra sıcaklığını ayarladığı suyu da kahvenin üzerine ilave edip karıştırdı. Kahveye tat vermesi için küçük bir miktarda sütü bir kaba bırakıp kıvamı oluşana kadar makineyle karıştırdı. Daha sonra bardağı önüne alıp yavaşça kahvenin üzerine döküp kalp şeklini oluşturdu.
Öykü, hayretle Eymen'e ağzı açık bakıp ondan öğrenmesi gereken çok şeyin olduğuna karar verdi. Eymen, tezgâhın üzerinde ki bardağı eline alıp Öykü'ye doğru uzattı. "Ahh~ latte böyle yapılır Öykü hanım.." diyerek bilmişce gülümsedi. Öykü çoktan kabullenmiş olsa da Eymen'in bu tavrından dolayı yüzünde ki ifadeyi saklayıp konuştu. "Bence hemen öyle havalanmamalısınız Eymen Bey.. Henüz tadına bakmadık." diyerek Eymen'in havada kalan elinde ki bardağı alıp latteden bir yudum almak için ince dudaklarına doğru götürdü bardağı.
Eymen, aniden eğilip kalın dudaklarıyla üfledi sıcacık olan latteyi.. "Çok sıcak.." deyip gülümseyerek geri çekildi. "...Bundan şikayet etmeni istemiyorum bayan gurme." diyerek tamamladı cümlesini. Aniden hızlanan kalbini tutup gülümsedi Öykü. Daha sonra yavaşça dudaklarını bardağa değdirip yudumladı latteyi.
"Bu işsiz adamla yaşlanmak ister misin?" dedi Eymen aniden. Öykü, lattenin etkisinin ardından böyle bir şeyi duyup şaşırsada çok geçmeden bunun bir evlenme teklifi olduğunu anlayıp "Bu işsiz adam, bu beceriksiz kızla bir ömür boyu kahve yapmak ister mi?" diye bir soru yöneltti Eymen'e cevap olarak.
2017 Aralık
Kapının açılmasıyla içeride zilin sesi duyuldu. "Hoş geldiniz." diyerek karşıladı genç. "Merhaba kapıda ki yılbaşı için özel yazısından dolayı geldik." genç gülümseyerek müşterilerine koltukları göstererek konuştu. "Kusura bakmayın sizi biraz bekleteceğim." deyip, evin bahçesine açılan kapıya doğru ilerleyip sesli bir şekilde konuştu.
"Hayatım.. Rüzgar'a bakar mısın? Müşterilerim varda." genç çocuğu annesine teslim edip müşterilerine döndü.
Müşterilerden bayan olanı buruk bir gülümsemeyle konuştu. "Kaç aylık?" Eymen anlamamışca baktı bayana. Bayanın yanında ki adam, Eymen'in kulağına fısıldadı "Henüz çocuğumuz olmadığı için kimin çocuğunu görse imrenerek bakıyor. Kusura bakmayın." Eymen, ellerini sallayarak "Hayır, hayır sorun değil." deyip gülümseyip bayana döndü "Henüz 6 aylık" deyip müşterilerini yanından ayrılıp tekrar Öykü'ye seslendi. "Hayatım, müşterilerimize özel kahvemizden yapar mısın?" deyip müşterilerini yanına döndü.
Müşterilerinin fotoğraf çekimi için küçük koridordan geçirdi. Bu esnada bayan durup duvarın rengini kapatan fotoğraflara baktı. Duvarın her yerinde Öykü ve Eymen'in sevgi dolu fotoğrafları vardı.
...
Eymen, müşterileri gönderdikten sonra kafeye döndüğünde minik oğlu Yaren ve Serhan'ın nişanlı minik çiftlerin elindeydi. Öykü, tezgâhın arkasında son zamanlarda kahveye yapmaya merak sarmış Mert'e öğretmeye çalışıyordu. Eymen, kan bağı olmayan bu minik ve sıcak ailesinin her anını onlara fark ettirmeden küçük makinesiyle çekip yanlarına gitti.
"Oğluşumu mıncırmayı bırakın artık." diyerek gülüp Rüzgar'ı kucağına alıp Öykü'nün ve Mert'in yanına gitti. "Kim kime neyi öğretmeye çalışıyor merak ediyorum doğrusu." deyip bir kahkaha da onların yanında attı.
.
SON
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sıcak Kahvem
RomansaBağımlılık yapan bir tutku. Dergi fotoğrafçılığın da çalışan genç bir adam ve esnaflığa atılan genç bir kız... Yazım: 2017