Hej! Detta är min första fanfiction så den kanske inte är så bra. Men jag vet inte vad ni tycker, men hoppas ni gillar den!
Denna berättelse handlar om 18 åriga Steffanie. Men hon kallas Steff. Hon har hår som nästan når ner till hennes midja, det är guld/brunt i färgen och det är väldigt tjockt.
Hennes personlighet är att hon. är väldigt rolig, och brukar skratta i tillfällen som inte riktigt passar så bra. Hon blir väldigt lätt arg också.
Just nu bor hon i en studentlägenhet med hennes kompis Emilia. De har varit vänner i över fem år.
Steff kommer från Sverige och England. Men hennes pappa som var från England gick bort när hon var fem år. Han dog i en billkrock. Så Steffs mamma är deprimerad och dricker hela tiden. Så Steff flyttade hemifrån då tidigt som möjligt, för inte nog med det brukade hennes mamma misshandla henne när hon gjorde något fel.
Så just nu, så bor hon i en studentlägenhet, med Emilia, och ska ta en paus från plugget i ett år.
-------------
Jag satte i mina hörlurar och satte igång counting stars av One Republic. Jag var påväg hem från en jobbintervju som hade gått åt skogen. Så nu skulle jag hem igen och antagligen stöta på en Emilia med världens baksmälla. Hon festade alltid när jag var borta. (Steff hade varit borta över en natt)
Buss resan gick snabbt, och jag var påväg upp i trappuppgången. Jag kom upp till vår dörr och märkte att den inte var låst... Jag öppnade sakta dörren och blev ståendes där gapande.
Allting var borta! Alla saker! Jag såg en lapp på den lilla byrån i hallen. Jag tog upp lappen och började läsa den.
Hejdå Steff jag ska åka iväg med Danne och hans band på deras tour och aldrig komma tilbaka! Du är så nojjig med att skafa jobb och jag palar inte med dig hejdå
Shit. Jag märkte att hon hade varit full när hon skrev detta pågrund av alla stavfel. Konstigt nog kände jag lite av en lättnad att slippa allt tjat om att jag måste gå och köpa alkohol till henne, men ändå är jag helt krossad för jag fattar inte att hon bara kunde lämna mig! Nu är allt helt förstört! Jag får inte jobb någonstans, jag har ingen annan här, och jag har tröttnat på Sverige. Jag tog snabbt ett stort beslut.
Mitt liv skulle inte vara samma efter detta.
--------
Wihoooo första kapitlet :D asså det kommer mer spänning snart! Förlåt om detta kapitel var tröööök, men asså detta var bara så ni skulle fatta lite mer om Steff :)
Jag kommer skriva mer sen!
Läs
Rösta
Kommentera!
Love from me xx
YOU ARE READING
I think I love you
FanfictionDenna fanfic handar om 18 åriga Steffanie som har mycket bekymmer med familjen. En kväll, som börjar med hennes livs värsta dag med misshandel slutar med att hon träffar One Direction och det hon inte vet än är att den blonda killen Niall i pojkband...