Kapitel 23

32 2 4
                                    

Nialls POV

Jag vaknade av ett väsande högt ljud. Jag satte mig vimmsigt upp i sängen och kollade mig förvånat runt om kring mig. Jag såg Steff som stod vid en spegel och torkade håret. Det lät väldigt högt alltså. Jag betraktade henne en stund i spegelreflektionen och kollade hur vacker hon var. Hon hostade plötsligt till lite och jag märkte att jag hade fastnat med blicken på henne.

"Uhm... Hi?" sa hon och viftade med sin hand för att bryta min blick som var fast. "Oh.. Eh, hello sexy.. I-I mean beautifull. Jag kännde hur mina kinder blev blossande röda och hettade till rejält. "Haha, babe you're so cute" sa hon och vände sig tillbaa mot spegel och borstade håret istället. "Hehe.." skrattade jag tyst och nevöst för mig själv. Jag gjorde bort mig sådär ibland, och råkade ganska ofta göra det pinsamt för mig själv.

Steffs POV

"Okey, so you girls are going shopping? Am I right?" Frågade Liam och tog ett bett av sin stora macka. Jag, El och Perrie kollade snabbt undrande på varandra. Men sedan fnittrade Perrie till och svarade "Of course!" vi kollade på henne och log. "And you guys?" frågade jag och kollade bara på Niall som satt och log mot mig.

"Well, the interview will be over at three, and after that, we maybe could go to Miami Beach?" Sa Harry och kollade på alla runt frukostbordet. "Yes, sounds great." sa Louis och nickade nöjt.

Jag kände hur det knöt sig i magen ioch tårarna brännda i ögonen. Detta betydde att jag skulle behöva gå ut i bikini, och då skulle man skymmta en del av mina ärr... "Will there be a-alot of people there?" frågade jag nervöst och kännde hur nära det var att rösten sprack. Jag såg i ögonvrån att Niall gav mig en undrande blick men sedan kollade på Harry som jag hade riktat frågan mot. "Well.., duuh! We're in Miami, ofcourse there will be alot of people there!" Sa han och had blicken som om det han sa var så himmla uppenbart. "Oh.. Uhm, okey" sa jag och rest mig sakta från bordet, jag ursäktade mig och sa att jag sulle på toa snabbt.

(De sitter i hotell lobbyn och äter frukost för er som inte förstod)

Jag hörde i bakrunden hur någon sköt ut stolen och steg som närmade sig mig. Antagligen Niall. Jag vände mig om såg att det förvånande var Louis. "Are you okey sis?" frågade han oroligt och satte sina händer försiktigt på mina axlar. Jag ryckte smått till för mina reflexer sa alltid åt ig att vara beredd ifall ett slag skulle komma mot mig. "Oh, I'm sorry Steff..." sa han och sänkte sakta sina händer. "It's okey Lou, and uhm... I'm just nervous about me beeing in a bikini while there is people there... You know... All my scars..." sa jag och sänkte blicken till mina händer som plötsligt blev väldigt intressanta. "Oh Steff.." sa han medlidande och kramade om mig.

Denna gången hoppade jag inte till utan det kändes bara bra med att han kramade mig. "Well, It's acctually not that bad, but you can still see a little. Most of it is like covered up." sa jag och försökte lugna mig själv och Lou. Han släppte mig, och kollade mig djupt in i ögonen och sa "It's going to be okey Steff, I promise you! It's going to be so fun here in Miami." medans han sa det kände jag ett leende spricka upp på mina läppar. "Yeah.. It's going to be fun... You're right!" sa jag oh höjde minhand och high fivade Louis. Han skrattade och frågade sedan "You don't mind if i tell the interviewer about us, right?" Jag kollade frågande på honom, men sedan förstod jag. "Oh god no! tell them all about is if you want brother" svarade jag och kramade honom igen.

När vi kom tillbaka hade alla redan gått tillbka till sina rum. Louis plockade upp sin telefon och kollade på klockan. Han kollade nervöst på mig och skrek "We're freaking late!" . Jag kände hur han tog tag i min hand och drog med mig in i en hiss så sprang vi sedan till våra rum.

"Hello?" ropade jag när jag kom in i rummet. "Here babe!" skrek Niall från badrummet tror jag. Jag gick mot badrummsdörren och såg att han stod och fixade till sitt hår med gelé. "Well hello handsome!" ropade jag och busvisslade mot honom. "Haha, oh stop it you!" sa han och vände sig mot mig och pussade mig på pannan. Han vände sig sedan om fortsatte fixa med sitt hår. de skulle strax åka till intervjun och då kom jag på att jag också skulle iväg ju!

Jag sprang mot min väska och slet upp massor av olika tröjor och shorts jag hade med mig. Jag kollade sedan besvärat på högen av kläder jag skapat på golvet. Fast sedan skymtade jag en av mina favorit t-shirts! En rosa tröja med en smiley på. Jag rotade snabbt igenom högen och hittade ett par höga jeans shorts med ombre mellan mörk blått och ljus blått. Jag hade minsann hittat mig själv en fin outfit här...

Jag plattade klart håret och tog tag i min prada väska. Jag kollade mig snabbt i spegeln och blåste bort en hårslinga som svängde framför mitt ansikte. Jag log nöjt och gick ut ur rummet.Jag gick ner till receptionen där vi skulle mötas och såg att de redan stod och väntade där på mig.

---

Okej så jag har inte skrivit på läääänge, så jag undrar bara om det är någon idé att fortsätta?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 15, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I think I love youWhere stories live. Discover now