Kapitel 7

193 4 1
                                    

Fortfarande Harrys POV

Jag följde Niall med blicken när han gick ut ur dörren och in i hans bil.

''Where is he going?'' Sa Steff som hade kommit in i rummet med Zayn. Hon såg lite smått ledsen ut, antagligen bara för att Niall åkte. ''i dunno'' svarade jag drygt.

Hon och Zayn gick ur rummet medans de småpratade. Jag satt kvar i trappan i hallen och kom på mig själv hur dum jag var. Jag ska inte vara sur och avundsjuk mot Steff, jag måste ju vara mer romantisk.

''Steff?'' ropade jag. Jag hörde några fotsteg sen var hon vid dörrkarmen. ''yes Hazza?'' svarade hon. Haha hon kallade mig Hazza, gulligt. ''would you wanna play some Xbox with me?'' frågade jag med snälla ögon.

Steffs POV

''Would you wanna play Xbox with me?'' frågade Harry med sina hundvalpsögon. ''uhm, yea shure i guess, but im no good.'' sa jag. ''me neither so we can be bad together haha'' sa han. Jag skrattade lite gran. ''heh, yea'' sa jag sedan.

Vi gick in tillsammans till vardagsrummet och jag satte mig i den stora svarta soffan. Harry gick fram och valde Fifa 14. ''this is actually really fun and easy'' log han och sa till mig. ''well then Fifa it is'' skrattade jag tillbaka.

Han satte i skivan och sen började spelet ladda. Han satte sig vid mig och jag såg i ögonvrån att han kollade på mina gamla ärr på armarna. Helt plötsligt frågade han ''why?''

''Why what?'' svarade jag och spelade hur dum som helst. han gav mig den uppgivna blicken som visa att han visste att jag visste.

''The scars'' svarade han medans han pekade på mina ärr. ''I....I don't..... i dont wanna talk about it.'' sa jag. Jag känner mig genast obekväm.

Jag känndes hur pinsamhetens tytnad steg, men som tur var så kom Louis in och satte sig emellan oss.

''Can i join?'' Frågade han glatt. ''ofcourse you can Lou!'' svarade jag och såg till så jag han innan Harry.

''Yaaaaaay'' tjoade han. ''haha Lou calm down you're so hyper!'' sa jag medans jag fnittrade åt honom.

''Thats the way he is!'' Svarade Harry med ett roligt uttryck i ansiktet. Jag besvarade det med ett leende.

Jag var typ sur på honom för han började fråga personliga saker. Men han var fortfarande så snäll. Jag vet inte, men han betedde sig så konstigt... Jag vill inte vars egoistisk men det känns lite som om han gillar mig, han stirrar så mycket.

Jag hörde en bildörr smällas igen utanför. Jag förstod att det var Niall, så ett leende spreds snabbt på mina läppar.

Jag gick ut och mötte honom med en stor kram. ''Where have you been?'' frågade jag lite smått oroligt. ''I've got you some clothes!'' tjöt han! ''what! Niall! You did'nt need to'' sa jag lite smått argt.

Jag kollade ner på påsarna han höll och skymtade en rosa Victorias secret påse!

''But you dont have annything to wear, and you are Worth it, with all the things you've gone through love.'' ''awww Niall, you're so sweet... Ots the nicest thing annyone ever Said to me...'' sa jag sorgset. ''what? how can that be true? You are beautifull and so perfect'' sa han. Jag kan inte fatta att han sa det!

Ingen har sagt det till mig tidigare! Jag såg hur hans kinder blossade och blev röda.

Jag tog tag i hans ansikte drog det mot mig, och pressade mina läppar mot hans. Hans läppar var så mjuka och perfekta mot mina. Allt var så perfekt. Jag avbröt kyssen och kollade istället in i hans lysande blåa ögon.

Han log mot mig och jag log tillbaka. Han tig tag i min hand och vi följde varandra tillbaka in i huset igen. Vi möttes av alla killar som stog och kollade på oss och log.

''Sooo... hi Niall'' sa Lou med ett litet rapeface på gång.

''Hi'' svarade han snabbt, och hans kinder blossade upp snabbt igen. Jag kollade på Harry och jag såg att han kollade på Niall med en besviken blick. Sedan vände han på klacken och gick.

Om jag inte hade sett fel så tror jag han hade en tår i ögat.

---

Förlåt för ett kort kapitel, det kommer ett till ikväll! tack för alla röster! Det ger mig mer insperation!!

Tipsa gärna andra vänner.

Puss xx

I think I love youWhere stories live. Discover now