Steffs POV
Jag vaknade upp i ett annat rum än vad jag hade somnat i. Jag kände doften av Niall och automatiskt började jag le. Jag kollade vid min sida och såg att Niall låg och såg tungt. Hans andedräkt fläktade svalt på min hand som var placerad framför hans ansikte. Jag smekte försiktigt hans mjuka kind med min tumme. Jag kollade ner på min handled och såg ärren. Minnerna från igår kom tillbaka och jag kände hur det högg till i magen. Det var ingen bra känsla. Tanken av att alla här i huset visste att jag hade skärt mig kändes inte bra. Jag kom sedan ihåg vad Louis min 'bror' hade gjort mig igår... Alltså varför gjorde han det? Jag försökte tänka på något annat och då flög mina tankar iväg till att jag var väldigt hungrig. Så jag bestämde mig för att gå upp. Jag klev ur sängen och såg att jag hade på mig en av Nialls tröjor med ett tryck på. Det stod 'Ireland'. Jag har alltid viljat åka dit... Tänk hur perfekt det skulle vara att åke dit, med Niall! Medans jag drog på mig ett par av Nialls adidas byxor så kom jag att tänka på att om jag vaknad upp med andra kläder än vad jag la mig med så bettyde det att någon har bytt kläder på mig. Såklart det var Niall, men hade han sett resten av alla mina gamla ärr? Tänk så tyckte han att jag var konstig på något sett? Han kanske tycker att jag är helt störd som håller på med sånt här? Jag försökte tänka på något annat men det låg där och hackade på mig hela tiden.
Jag gick ut i köket och hörde plötslig hur någon öppnade kylskåpet. Jag vände direkt om men stoppades av att jag hörde någon ropa på mig. "Steff!" . Det var Louis. Jag suckade och brydde mig inte ens om att vända mig om och kolla på honom. Jag knöt ihop mina nävar av irretation och fortsatte gå mot Nialls sovrum. Jag hörde hur han började tassa mot mitt håll och takten ökade mer och mer. Tillsist så tog han tag i min axel och vände hela mig om mot honom. Jag såg in i hans ögon som var helt fyllda med tårar. "I-I Im so sorry Steff, I was just so scared when I saw your arm... It hurts inside me, when I se that you're hurt." sa han och släppte handen fråm min axel och greppade istället min hand och kramade om den. "I dont know what to say Lou... Im just ch" mer han jag inte förrens han avbröt mig. "I know, I know... I've been such a douche, and I just wanted the best for you, but it came out in the wrong way." Medans han sa det så slog han upp armarna för att få en kram. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra... Han var ju ändå min bror...
Jag slöt mina armar runt honom och jag kände hans muskulösa armar runt mig. "You're still my brother. And brothers and sisters fight all the time, right?" sa jag och lossade från kramen och log smått mot Louis. "Yes, they do... But they still love eatchother how ever" sa han och log mot mig. "I'm sorry Steff" sa han sedan. "Its okey...Brother" sa jag och knuffade honom lätt på hans vänstra axel.
"Hungry?" frågade Louis och kollade på mig meed ett höjt ögonbryn. "To be honest, I'm acctually not hungry annymore, you know, I'm not like Niall" sa jag ock skrattade tyst åt mitt väldigt roliga skämt haha. Louis bara fnissade till och svarade "Okey". Han vände om gick in i köket och började rota i kylskåpet igen. Jag bestämmde mig att gå tillbaka till underbara Niall. Jag öppnade sakta sovrumsdörren för att inte föra något oväsen. I rummet var det mörkt för gardinerna var neddragna. Bara en liten grå springa lyste igenom fönstret så man skymtade vanliga regninga London vädret. Jag kollade runt i rummet och såg Nialls ansikte upplyst av ett blått sken, hans telefon. "Hi babe" sa jag tyst. Jag slank igenom dörren och stngde den direkt efter mig. "Hi Steff" sa han med sin djupa morgonröst och kollade upp från sin telefon och log lite. Han låste sin telefon och la den på nattduksbordet bredvid honom. Han öppnade sedan upp sina armar för att kunna omfamna mig i en mysig kram. Jag slog upp mina armar och la mig över honom och pussade honom några gånger på läpparna. Jag la mig sedan bredvid honom medans jag låg på hans muskulösa arm.
Han tog tag i min hand och sträckte fram den så min arm sågs tydligt framför oss. "Why Steff?" sa han uppgivet. "Niall... It's just so much... First i thought I was loosing someone I loved, I thought I was loosing you! But then instead it turned out that It was someone I loved, but my mom!" sa jag medans jag kände en tår rinna ner för min kind. Han höll fortfarande i min arm så han drog den mot sitt ansikte och pussade lätt på alla ärr. "Luck of the Irish, love" sa han och log mot mig och pussade mig på pannan. "I love you so much Niall" sa jag och kollade in i hans Is blåa ögon. "I love you too Steffanie" svarade han och kysste mig. Våra läppar mötes i en perfeket kyss. Jag kännde hur hans tunga slank in i min mun och det känndes bara bra. Hans händer gled ner till mina höfter och jag kännde hur han försökte dra av mina byxor. "Niall- I" började jag. "I'm sorry Steff! Am I too fast?" svarade han snabbt med stressig röst. "What no! I'd love to do it, but Im... Im on my period..." sa jag och kännde hur mina kinder blossade till rött. "Oh.. hehe, Im sorry hun" sa han och la sig istället bredvid mig och började klappa lite på min mage. "Don't be sorry Nialler, but in a few days, okey?" sa jag till honom samtidigt som jag gjorde små cirklar på hans mage. "Okey sweetheart" sa han. Sedan låg vi bara där en stund. Jag hörde hur Nialls andetag övergick till snarkningar. Strax därpå kände jag hur mina ögonlock blev väldigt tunga och sedan orkade jag inte hålla upp dem mer så de slöts och jag sov.
--
Jag vaknade upp utan Niall vid min sida. Det var helt tyst i huset och plötsligt kände jag hur paniken började komma. Jag slet av mig täcket och ställde mig upp alldeles för snabbt. Jag tog ett djupt andetag och mitt förstånd kom tillbaka. Jag skulle slänga upp sovrummsdörren när jag såg den vita postrittlappen där det stod något på.
We went to the mall, be right back love- Nialler xxx
Magknipen försvann och jag pustade ut. Jag bestämde mig för att istället slå på TVn och bara zappa runt lite. Det första som kom upp var nyheterna-tråkigt. Jag bytte direkt utan att kolla vad det handlade om. Nästa kanal var det samma program på-zappade igen. Nästa kanal, var samma program... Jag kollade igen några andra kanaler och varenda kanal hade samma program på. Jaja, nyheter blir det för mig nu då.
"Breaking news! One Direction- found dead in a car crash!" skrek reportren. Jag kände hur jag svimmade av choch.
----
Uh-oh....
Tack för 1.2 K+ läsare och 100+ röster! So happyyyyy :D
Gissa vad? Min pappa ringde nyss och berättade att han hade bokat biljetter till att åka till Irland! Och jag får stanna där hela sommaren om jag vill, och det ska jag!
Kramxxxx
YOU ARE READING
I think I love you
FanfictionDenna fanfic handar om 18 åriga Steffanie som har mycket bekymmer med familjen. En kväll, som börjar med hennes livs värsta dag med misshandel slutar med att hon träffar One Direction och det hon inte vet än är att den blonda killen Niall i pojkband...