Steffs POV
Vi satt i soffan och pratade om allt som hade hänt. Alla satt spända och skulle lyssna på vad Niall skulle berätta. Jag satt brevid Niall och höll honom i handen. Alla satt runt om kring i de svarta lyxiga sofforna. "Okey Niall, tell us all about it" sa Liam och kollade alvarligt på Niall.
"Well, as you know, I went 'home' with Justin. And we were driving, and he told me that he knew a good short cut to Zayn. And you know how I am when im drunk, im kind of weir. So I just went with it and listened to eerything Justin sayd. After a while he stopped outside a house with apartments in it. He told me that he lived there and needed to get his phone and stuff. He told me to follow him upstairs and so I did. When we entered 'his' apartment i could feel that something was weird. He was jumpy and all scared and weird. So I sat down in his sofa in the livingroom. And all of the suden a girl and a boy entered the room with a sad Justin behind them. So I was polite and sayd hi and stuff like that. But then everything turned black. He had hitted me with something hard. I woke up in the sofa again but this time i was tied. I started screaming but the tap that was over my mouth stopped the sound. All of he sudden the strange people came in too the room and then just started to hit me and after a while, the blonde girl stabbed me... I felt my eyes getting heavyer and I was so shure that this would be my last breath. But then i herd what the people were saying. The man said "Call Steffanie now and tell her that he's dead. Pretend you're from the hospital. And when they said your name Steff, your face came up in my head and I tryed to stay, and not leave earth. They seemed so stressed... When I heard that they were leaving I used the wery last power that I had and just screamed. And I had the luck of the Irish, because the apartment next to the one I was in, there lived a young boy in his early 20's. He heard he screaming and went over to the apartment and opened the door. When he saw me at the floor his gaze dropped to the floor. He slided up his phone direct and dialed a number. And I cant remember more because everything got dark. And I thought i just died. But then... I woke up on the hospital..."
Alla satt tysta. Jag kände att det ran ner en tår längst ner in kind och såg sedan på Zayn och såg att hans ögon var fyllda med tårar också. Jag blev väldigt snorig och började snörvla så att alla kollade på mig. Jag skrattae smått och sa " Niall, we're so happy that you're here with us". Jag såg runt på alla som nickade instämmande. Niall pussade mig på kinden.
"And the police sayd, that they are tracking them for full, and that they contacted the swedish police because they.... You know, flyed over to Sweden..." sa NIall tyst. Mitt leende minskade lite och jag kollade ner på mina händer som vilade i mina knän. Jag såg på min tröjärm och såg en stor röd fläck på den, mina ärr hade börjat blöda igen! Jag reste mig snabbt upp ur soffan och sprang in i badrummet och stängde dörren snabbt utan att ens låsa. Jag drog av mig tröjan snabbt och kollade på ärren som hade börjat blöda för fullt igen. Jag kollade mig snabbt i spegeln och såg det inristade ordet på min mage... Skank... Det där skulle antagligen aldrig försvinna. Det som är bra är att det är ganska lång upp på magen så ifall jag tar på mig en bikini så ser man igen för bikinin täcker typ halva ärret. Jag slutade tänka på det och kollade istället på de blödande såren. Jag bestämde mig istället för att ta ett snabbt bad, så jag tog av mig mina kläder och tappade upp vatten i badkaret. Plötsligt hörde jag en tyst knackning på dörren. "Sweetheart, are you okey?" sa Niall lite smått oroligt. "Yes, could you please get me some clothes and put them outside the door?" frågade jag snällt. "Of course love" svarade han.
Jag klev i badet och insåg att vattnet var aldeles för varm. Så jag doppade ner fötterna långsamt i först och sedan i med hela kroppen. Det gjorde ganska ont och jag såg att mina ben hade blivit lite röda av värmen. Jag började sedan smeka mina armar försiktigt för att torka bort blodet som smetades ut med vattnet. Det sved lite, men jag är ju van vid smärta...
Jag klev ut ur badet och mina varma fötter sattes ner på det iskalla golvet. Jag tog sedan en handduk och svepte den omkring mig och en annan liten handduk runt mitt långa, bruna och blöta hår. Jag öppnade upp badrums dörren i en liten springa och kände den kalla luften slå emot mina smått blöta ben. Jag såg klädhögen som låg vid kanten av dörren så jag tog tag i den och drog med dem in i badrummet. Niall hade valt ett par höga blåvita jeans med en rosa tight Hollister t-shirt. Han hade faktist väldigt bra klädsmak må jag säga.
Jag drog på mig kläderna snabbt och drog igen borsten genom det trassliga blöta håret. Jag orkade inte blås torka det så jag lät det bara va. Jag gick ut genom badrummet och gick mot köket för att jag hörde att resten av killarna var där. De stod och diskade samtidigt som Harry och Zayn stod och sjöng samtidigt som de dansade någon löjlig dans. Jag log smått för mig själv. "Hello guys" Sa jag samtidigt som jag fnittrade lite. Niall vände sig om från disken och torkade snabbt av sina händer på sina adidas byxor. Sedan gick han fram till mig och tog tag i mina höfter och drog mig tätt intill honom och sa "Hello beautifull" medans han log och kollade snabbt ner mot mina läppar fast sedan snabbt upp mot mina ögon igen. Jag visste vad han ville så jag log så att tänderna syntes och sedan kyssta jag honom lätt. Lika pefrfekt som alltid. Han drog ifrån sakta och våra läppar gjorde ifrån sig ett tyst 'klickande' ljud.
"aww how cute" sa Louis och log samtidigt om han nickade och kollade med en sarkastisk blick på oss. "Oh shut up Lou!" sa jag och släppte Niall och gick fram till Lou och nöp honom i magen. "Steff... Whats...that?" sa hon och tog tag i min vänstra handled. Jag kände hur magen bara klämdes ihop till en boll och jag blev kallsvettig. "N-no-nothing Lou heh" sa jag och kände hur rösten sprack smått. "What happening guys?" sa Zayn och kollade med ett höjt ögonbryn på mig. "Uhmm" mer hann jag inte förrän Lou avbröt mig. "Steff, show us. Show us, or i tell them!" sa han och försökte få ur min hand ur mitt fasta grepp som jag höll runt den med min andra hand. "No! Let me go!" sa jag med ännu högre röst. "Guys calm down! Whats happning here?" sa Niall och trängde sig in i den lilla cirkeln som hade bildats runt oss. Louis hade fortfarande ett fast grepp runt min armled som hade börjat göra väldigt ont. "Let go of her Louis!" skrek Niall när han såg på mitt ansiktsuttryck att jag var i smärta. "But Niall, look at her arm!" skrek Louis med ett ännu hårdare grepp runt in hand. Nu orkade jag inte mer så jag gav upp och han drog fram min arm framför alla så de kunde se. Varför tänkte jag inte på detta, jag tog på mig en t-shirt! Såklart att man skulle se allt! Och dumma Louis som hade gjort så, satt sån press på mig!
"Steff... I dont know what to say..." Började Harry och kollade med oroliga ögon på mig. Jag kände själv hur ilskar kokade inom mig för Louis. Så då gjorde jag något som jag skulle ångra senare. Jag drog av min tröja och kastade den på marken. "Oh! And here Louis, why dont you take a look at this!" sa jag och pekade på det hemska inristade ärret. "Oh, and here also!" sa jag och pekade på baksidan av min högra höft där jag hade gammla ärr från när jag var deprimerad och mamma höll på med massor av saker emot mig. Jag såg bara allas blickar på mig, och hur Zayn och Liam bara stod och gapade. "Well... there you go Louis! Happy now brother?" sa jag och tog ett steg närmare honom och sedan klappade till honom på käften så han kved till av smärta.
Jag rusade upp på övervåningen och låste in mig i något av alla gästrum. Jag hörde från nedervåningen hur Niall skrek mot Louis och hur förbannad han var. Jag hörde också Liam som försökte lugna ner honom.
Jag gled ner längst väggen och drog mina knän intill mig. Jag satte mina händer för öronen och låste ut allt skrik och oväsen från nedervåningen. Jag kände plötsligt hur trött jag var. Med tanke på hur lite jag hade fått sova idag... Så plötsligt slöts mina ögon, allt blev svart och jag sov djupt.
---
ASSÅ 1000 läsare snart!!!! taaaack! helt otroligt!
Kramxxx
YOU ARE READING
I think I love you
Fiksi PenggemarDenna fanfic handar om 18 åriga Steffanie som har mycket bekymmer med familjen. En kväll, som börjar med hennes livs värsta dag med misshandel slutar med att hon träffar One Direction och det hon inte vet än är att den blonda killen Niall i pojkband...