~Selamanya Kau Milik Aku Aira Lissya~
Pintu rumah aku tutup secara perlahan, dahiku berkerut tatkala melihat Farissya yang sedang baring disofa. Jam ditangan aku kerling. 3.45 petang. Awalnya pulang. Farissya terlelap menjadi santapan mata, setapak demi setapak aku dekatinya. Dahi Farissya tekap dengan belakang tapak tangan, panas. Bahu gadis itu aku usik lembut.
"Fa.. bangun, bangun Fa" Aku mengejut Farissya yang terbaring lesu di atas sofa L. Perlahan-lahan anak mata Farissya terbuka. "Bangun, berehat dekat dalam bilik. Kau demam ni" Aku berbisik lembut, dia mengangguk faham cuba bangun. Aku memapah dirinya hingga ke dalam bilik.
"Kau dah makan ubat belum" Gelengan sebagai jawapan, aku bangkit. Laci sebelah katil Farissya aku pergi. Dibuka, satu tablet panadol aku keluarkan dari laci. Dikeluarkan satu pil kemudian aku hulur pada Farissya.
"Nah ambil ni tunggu aku bawa air untuk kau" Farissya hanya diam mengambil pil ditapak tanganku. Setelah diberi makan ubat, Farissya mula rehatkan badan.
"Kau pergi mana tadi? Aku balik tak ada orang kat rumah" Aku mengangkat kepala merenung Farissya yang sedang memicit pelipis. Senyum tipis mula terukir.
"Mariya datang sini" Kelopak mata Farissya terbuka dan merenungku tidak percaya. "Dia nak jumpa aku dan kami keluar pergi kafe berdekatan dekat sini" Farissya mendesah berat.
"Dia nak apa?" Perlu ke aku beritahu tujuan Mariya berjumpa denganku. Aku mengambil nafas dalam. "Hmm dia tanya macam mana nak ambil hati kau" Aku bersuara ceria, Farissya menjeling ke arahku sebelum berdengus kecil. Tidak suka lah tu. Aku berdehem kecil.
"Dia nak aku jadi kawan dia memandangkan kau terlalu dingin dekat dia" Aku tersentak kecil tatkala gadis itu ketawa besar secara tiba-tiba.
"Kawan? Sebab apa? Sebab nak ambil hati aku, memang taklah aku nak suka dia" Farissya bersuara menyampah, belakang tapak tangan diletak atas dahi. Diam, itu adalah salah satu cara aku simpan segala rahsia antara aku dan Mariya. Rasa serba salah menghantui diriku tika ini.
Nafas dalam aku ambil sebelum mengambil mop dan diletak ke atas lantai, anak mata tajam merenung Aman. Lelaki itu sengaja bikin hati ini panas. Aman perasan diri diperhati, dia menoleh dan memandangku datar.
"Apa? Aku tak sengaja okay, sorry" Aku berdecit sebal meneruskan mengelap lantai yang tumpah dek Aman. Lelaki itu sengaja tumpahkan, dia ingat aku tidak tahu apa yang bermain diotak cetek lelaki itu. Sakit hati bila difikirkan kembali.
"Eh opps" Aku mengangkat kepala merenung Miss Lyn yang berhenti didepan lantai yang basah. Aku menghembus nafas lega. "Hati-hati miss bahaya" Dia mengangguk kecil, tangan dibawa mengelus perut. Bahaya jika dia terjatuh memandangkan dia mengandung anak pertama.
"Maaf miss" Dia mengukir senyum manis menepuk lembut bahuku. "Bukan salah you, I yang tak pandang time berjalan. Buat kerja elok-elok ye" Aku mengangguk kepala laju menghantar pemergian Miss Lyn melalui ekor mata.
Bunyi pintu terbuka buatkan aku mengalih pandangan. Ini baru jam 9 pagi, kafe belum dibuka lagi. Badanku tegang saat menangkap tubuh Fajmin menjadi tatapan saat lelaki masuk ke dalam kafe. Dahiku menyatu melihat pergerakan lelaki itu dalam diam, kenapa dia terlalu awal dan selalu jenguk kafe ini?.
Sudah Aira, diakan pemilik kafe ini. Suka hati dialah nak datang ke tak? Otakku menjawab.
Tanpa buang masa aku meneruskan kerja yang tertangguh. Selesai membersihkan lantai dan memastikan ia kering, baldi mop aku bawa ke bilik stor mengabai tatapan lelaki itu padaku. Senyum tipis diukir kepada chef yang berkerja di dapur.
"Akhirnya selesai sudah" Aku berbisik memegang pinggang. Senyum lebar mula terukir serentak memusingkan badan untuk keluar dari bilik ini, aku terkejut saat melihat Fajmin sudah berada didalam bilik stor ini. Aku mengemam bibir.
YOU ARE READING
Kau Milikku
Romance[STATUS - COMPLETED ] [BOOK EDISI HEARTBREAKER] Mampukah aku pertahankan mahligai saat semuanya mulai runtuh... Start : 26 November 2019 End : 12 May 2021 Hakmilik sepenuhnya Mina_matshah Dilarang sama sekali plagiat or copy paste