Leas per.
Skol dagen hade gott fort, vi sluta efter lunch idag så det var lugnt. Jag och Alice hade fått ett starkt bad. Jag hade fått veta mer om henne tex om hennes pojkvän Jim (som hon åt upp på lektionen). Vi satt upp på vårt rum och bara titta ut på det vackra sol vädret, Vi satt också och diskutera om partyt.
- Meeeen Snällllaaaa fööölj meeed, Stöna Alice.
- Jag kan inte smyga ut, Sa jag, Mamma skulle döda mig.
- Men dem kommer aldrig komma på oss!
- Ja ja, men jag tänker inte dricka! Sa jag.
- Tack, Tack, Tack, Sa hon och sprang fram och krama mig.
Jag krama henne tillbacka och vi gick till backa till våra sängar.
- Men du, Har du någon pojkvän då Lea? Fråga hon.
- Nej, Har inte tid med sånt, Mina studier går före allt.
- Men lova mig, Bli aldrig tillsammans med Harry, Sa hon.
- Är det han som kom försent, Fråga jag medans jag börja drömma mig bort.
- Jepp men du Lea, Jag ska möta upp Jim i matsalen, Men vi ses ju ikväll, Sa hon men en blinck och gick ut ur rummet.
Jag satt och titta ut ur fönstret en bra stund innan jag bestämde mig för att gå ut i solvädret och läsa scheman för alla olika veckodagarna. Jag tog på mig mina långa converse och gick ut och satte på under det vackra äppelträdet. Jag börja läsa. plötsligt får jag en boll i huvudet, '' Ajj '' suckar jag för mig själv. Då ser jag honom....Oh nej..Kom inte närmare...Ska jag gå?...Försent, Harry stod nu framför mig.
- Går de bra? Fråga han och log. Badboy eller inte men det där leendet dödar.
- Mm, mumla jag utan att ta ögon kontakt med killen som stod framför mig.
Han gick där ifrån, äntligen! Det jag minst ville var att träffa någon som kunde sänka mina betyg.
Harrys per.
Mitt nya mål, Hon värkar vara lite svår men det kan jag nog fixa. Josh (han jag spela fotboll med) hade gott in i vårt rum och jag varpå väg mot matsalen. Jag var tvungen att hitta Alice, Hon kan nog ha lite fakta om den där tjejen i ljus rosa klänning.
När jag kommer in i matsalen ser jag dem, precis som jag trodde. Alice och Jim, Dem åt solklart upp varan. Önska att jag kunde vara som dem finna den rätta o inte bara nån jag har en vecka eller så. Jag knacka lätt på Alices axel och hon vände sig om.
- Vad heter din rumskompis? Fråga jag och jag kände mig verkligen som en tönt som går och frågar efter tjejers namn.
- Lea och om du gör henne illa så dör du okej? Säger Alice surt och spänner blicken i mig.
- Haha chilla, Sa jag och gick ut i vädret igen.
Jag gick och satte mig vid trädet där Lea hade suttit, Det var kanske lugnt men ändå tråkigt. Precis när jag skulle ställa mig upp med hjälp av händerna så känner jag något under min handflata. Det är ett guld hjärta. Jag öppnar det och ser ett kort på Lea och en annan kille som liknar lea lite gran. Det var en text på andra sidan också: Älskar dig min underbara syster. Jaha så det var alltså Alice och hennes bror. Jag var inte säker på om jag skulle ge tillbacka det eller om jag ville se henne lite frustrerad. Det är klart jag ska ge tillbacka det, Jag kan ju inte gå och bära på ett halsband som till hör en ''främling''.
Leas per.
Nej Nej Nej, Det får inte vara sant, Hela kvällen har jag letat efter mitt halsband, Det betyder mycket eftersom min bror är död och han gav det till mig 4 dagar innan han dog i en tragisk bil olycka.
YOU ARE READING
GoodGirl and Badboy? (Harrys styles Swedish)
FanfictionDen här boken handlar om Harry styles och Lea prim. Lea är en tjej men topp betyg, Medans Harry bara går på de lektioner han vill går på. Dem har precis börjar high school. Vad händer? Kommer dem ändra varandra eller går det verkligen att vara så ol...