Kap.6 Dejten! ♥

1K 18 1
                                    

Harrys per.

Jag vaknade morgonen där på och såg Lea ligga på min arm och sova, gud vad söt hon var. Hon vred och vände på sig så att hon lång mot mig. Sakta började hennes ögon öppna sig.

- God morgon, Sa jag och kysste henne i pannan.

- God morgon, Sa hon och satte sig upp.

Hon hoppa ur sängen och gick fram till garderoben. Hon titta en stund sen vände hon sig om till mig.

- Kan du hjälpa mig välja kläder idag? Fråga hon.

Jag nicka om gick fram. Hm, Idag ska vi matcha tänkte jag för mig själv. Jag tog fram ett par snygga svarta mjukisbyxor och ett blått linne. Hon titta på mig sen på kläderna jag tagit fram.

- Vill du att vi ska matcha idag eller? Sa hon och skratta.

- Jaaoooo, Sa jag och hon satte på sig kläderna.

- Kan du sätta på halsbandet? Fråga hon.

Jag gick fram och knäppte halsbadet och hon gick fram och sminka sig vid spergeln. Hon tog mascara, Foundation, concealer och kajal på vatten linjen. Sen borst hon håret och tänderna. Sen tog vi båda på oss våra vita converse, Den ända skillnaden var att hon hade höga och jag hade låga. Sen gick vi till matsalen hand i hand. Vi tog vår frukost och satte oss vid ett eget bord, för jag ville prata om dejten vi skulle ha idag.

- Så ikväll, är det okej om jag hämtar dig klockan sex? Fråga jag.

- Ja, Men vad ska vi göra? Fråga hon nyfiket och drack lite av hennes juice utan att ta bort ögonen från mig.

- Det blir en överraskning, Sa jag och la armen om henne och hon fnittra till.

Vi satt där och åt läänge. Vi skrattade, Pratade och kysstes lite då och då.  Sen gick vi skilda vägar, Hon mot tjejernas hus och jag till killarnas hus. Innan vi skildes år, stod vi och kysstes, Framför alla, jag ville visa att hon var MIN tjej. Alltså inte ledig.

Leas per.

Klockan var nu tre och jag skulle börja göra mig iordning. Maya, Kat, Alice och Eleanor   skulle hjälpa mig med kläder och stod nu och rota i min garderob medans jag stod på toan och fixa mig. Jag hoppade in i duschen, rakade benen, och fixade lite med håret. Sen gick jag ut. Tjejerna stod och höll i en ljus rosa kort klänning men ett silver bad nedanför brösten. jag tog kläderna och gick in på toan, När jag kom ut applåderande tjejerna. Och jag satte mig på smink stolen, Maya och kat skulle göra mitt hår. Maya börja torka det medans KAt hällde i någon sorts olja som lukt blommor. När dem torkat det börja dem göra lokor med plattången.  Eleanor tog fram mitt smink medans Alice valde skor och dem andra valde jacka. Eleanor tog på: Mascara, Foundation, concealer, lite brons ögonskugga, kajal på min vatten linje och till sist rosa läppar. Alice kom fram med ett par rosa klackar, mina favoriter. Snygga och bekväma. Sen kom dem andra två med min ljusa jeans jacka. Nu varjag redo! Klockan hade blivit kvart i sex så det var bara o vänta. Vi satt och fnittra, helt plötsligt kackade det på dörren. Tjejerna tog min nyckel och gömde sig på toan, medans jag gick och öppna. Där stod en väldigt vacker man vi namn Harry, Han hade på sig: Svarta jeans, Uppkammat hår, Vit skjorta med sin skin jacka över.

Han kom fram och krama mig, Sen vända han mig om så att jag stod med ryggen mot honom. 

- Va lugn, Sa han och kysste mig på kinden sen satta han på mig en ögon bindel.

Han förde mig till något, Sen satta han mig i en bil och satte på mig bälte. Sen hoppa han in i andra dörren.

- Harry vart ska vi? Fråga jag.

- Det får du se! Sa han och jag kunde känna på mig att han log.

Jag sucka och kände Harry placera en lätt kyss på min mun. Harry satte på radion och börja sjunga med. Låten som kom heter ''I see fire''den var vacker men när Harry sjöng den så var det som om jag skulle smälta. Han var riktigt, RIKTIGT bra. Jag älskar hans röst. Bilen stannade och jag hörde en dörr öppnas och stängas, Sen tog det några sekunder innan min dörr öppnades och Harry lede mig ut.  Han tog av mig ögon bindeln och jag blev helt stum. Framför var det en vacker trädgård med lyse i träden, ett upp dukat bord för två, en lite fin brasa med en sitt stock framför som var gjord att sitta på och en lite sjö där små ankor badade.

- Vad vackert...Var det ända jag fick ur mig!

- Blir det här bra som en första dejt? Fråga han och tog armarna runt min midja och la hackan på min axel.

- Mer än bra, Helt perfekt! Sa jag och vände mig om o la en blött puss på hans läppar.

Han log sen gick han fram till bordet och tog ut min stol, Jag satte mig och han satte sig på sin stol. Vi satt där och pratade lite innan maten kom.

- Hoppas du gillar kyckling, Sa han och blickade med ena ögat.

- Jag älskar kyckling, Sa jag och skratta.

Vi skrattade och hade kul hela kvällen, Vi hade ätit, och matat ankorna. Dem var så söta när dem tog upp brödbiten med sina näbbar för att sedan leta upp en ny brödbit. Vi satt nu vid brasan och grilla marshmallow.

- Vill du sova hos mig och Alice ikväll? Fråga jag och tog en tugga av min marshmallow.

- Om inte Alice är där, Sa han och log.

- Nej vi blir ensamma, Sa jag och pussa honom på näsan.

- Jag vill ha en riktig kyss sa han och puta med underläppen.

Jag kysste honom långsamt och han besvarade kyssen, -vi masserade varandras läppar. Det var ett sånt här fårhålande jag ville ha. Imorgon skulle jag se på när Harry och killarna spela. Jag och tjejerna hade fått en varsin tröja med våra killars namn och nummer på, Dem var väldigt förstora men det gjorde inget. Vi börja dra oss hemåt för vi var väldigt trötta. Väl hemma satte vi på oss pyjamas och hoppa ner i sängen. 

   Harrys per.

Jag vakna nästa morgon och tittade på klockan. Vi skulle samlas om en timme så jag puta lite på Lea. Hon tittade på mig och gav mig sedan en kyss rakt på munnen. Vi gick upp och tog på oss kläder. Jag tog på mig: gråa mjukisbyxor och en vit t-skirt. Lea tog på se: Svarta jeans, tröjan med mitt namn o nummer på och sitt vanliga halsband. Sen gick vi ner till matsalen och tog ett snabbt äpple eftersom ingen av oss var hungriga.

Leas per.

Dem var riktigt duktiga hela matchen, Nu stod vi alla och diskutera om vad vi skulle göra ikväll.

- Pizza kväällll? Fråga Niall

- Neej, Svara Lou och Niall börja låsasgråta.

- Pizza först fest sen? Förslog Maya.

- JAA! Utbrast alla i kör.

Vi bestämde oss för det vi tjejer skulle göra oss iordning tillsammans, Tjejerna skulle komma till mig och Alice när dem valt kläder. Vi hade kul hela kvällen. Vi alla hade på oss:

Alice: Ett par trasiga jeans, ett blått linne med en kort skin jacka över. Hon hade röda läppar och inte så mycket runt ögonen.

Maya: En kort svart kjol med ett vit linne över och en svarta ögon och plattat hår.

Kat: En rosa tight klänning med ett brun skärp runt midjan. Kat hade rosa läppar och väldigt mycket smink runt ögonen. Hon hade plattat hår.

Eleanor : Jens färgade jeans, vit stickad tröja som visade lite av magen där fram och ett par boots. Hon hade inte mycket smink på sig lite läppglans och lite ögonskugga, mascara och Foundation.

Lea: Jag hade på mig en svart tight kort klänning. Lite broms ögon skugga och lite rosa läppstift, annars är sminket som vanligt. Och mina svarta pumps.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hur kommer festen gå? Kommer det hända något? Kanske, kanske inte.

Ha det bra, Heej ddååå♥

Ps. Hoppas ni gillade det! :)

GoodGirl and Badboy? (Harrys styles Swedish)Where stories live. Discover now