3

56 5 7
                                    

Aku ketap bibir

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku ketap bibir. Fikiran aku menerawang(?). Aku buka dan tutup pen yang aku pegang berulang kali. Apa yang cikgu tuisyen aku bercakap kat depan langsung tak masuk dalam kepala otak aku.

"Kalau sakit tu buatlah cara orang sakit sikit. Ni tak, boleh pula bergaduh kat depan sana." Aku pandang Yoona Eonnie sambil tersenyum pendek. Dia bekerja sebagai seorang staf dekat pusat tuisyen ni. Dia yang tolong rawatkan luka kitorang, sekali dengan package bebelan. Nasib tak bernanah telinga aku dengan Taehyung.

"Entahlah dia ni, noona. Asyik cari gaduh je dengan V. Dahlah selalu pandang orang macam nak telan hidup-hidup." kata Taehyung. Dia tersengih pandang Yoona Eonnie. Aku ketap bibir sambil pandang dia tajam. Ada je manusia makan penampar aku malam ni.

Aku baru je tahu nama dia, Kim Taehyung. Nice name. Muka, hmm... handsome. Tapi perangai dia macam alien je aku tengok. Bila dia senyum nampak gigi, mulut dia jadi bentuk segi empat. Er. Kalau dia tahu aku kutuk muka dia rasanya kami akan bergaduh lagi.

"Mana ada! Dia tu yang tak dengar cakap Yeeun!" marah aku. Sakit hati betul dengan si alien ni. Memang patut pun aku panggil dia alien, perangai menyakitkan hati. Aku rasa alien pun lagi bagus perangai daripada dia ni.

Yoona Eonnie menggelengkan kepala.

"Listen. Tak payah nak salahkan sesiapa. Sama je korang berdua. Bukannya saya baru kenal korang ni. Cari masalah, cari gaduh, cari nahas serah kat korang jelah, kan?" sindirnya sambil ketawa perlahan. Memang pun, yang tu aku admit. Dah banyak kali jugaklah aku buat hal dekat tuisyen ni. Sebab tu aku jadi rapat sangat dengan Yoona Eonnie.

Aku pandang dia. Cantik sangat. Flawless. Dahlah baik, lemah lembut pula tu. Kalau nak dibandingkan dengan aku yang macam kentang ni hmm, macam langit dengan bumi kut?

Yoona Eonnie kata, dia kenal si Taehyung ni dah lama sebab pusat tuisyen ni milik ahjussi dia(Taehyung). Patutlah kan. Taehyung bahasakan diri dia dengan Yoona Eonnie sebagai V.

Pelik bagi aku.

Alien.

"Auch, noona! Sakitlah! Slow-slow please..." Taehyung terjerit kecil bila Yoona Eonnie sapu ubat pada luka dekat tepi bibir dia. Euw? Suara dia buat aku rasa nak muntah hijau. Garau, tapi manja nak mati. Dengan aku kemain lagi kasar semacam.

"Manja betul." kata aku selamba. Yoona Eonnie ketawa perlahan. Taehyung jeling pada aku. Aku jeling balik pada dia. Kesah?

"Yalah, nak bermanja dengan kau bukannya boleh pun. Asyik nak marah aku je. Suka tunjuk muka ketat." aku pandang dia pelik. Dah kenapa? Taehyung pandang aku dengan pandangan nakal dan kenyitkan sebelah mata dia kat aku.

The KIM Brothers + kthWhere stories live. Discover now