14

26 5 0
                                    

maaf atas kegilaan saya di chapter 13 (๑ ิټ ิ)

maaf atas kegilaan saya di chapter 13 (๑ ิټ ิ)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[V/Taehyung POV]

"Parut awak dah hilang. Tapi dua krim yang saya bagi tu awak kena pakai sampai habis tau." Pekerja peribadi Yeeun yang eomma upah untuk rawatan muka dia berkata sambil membelek-belek mukanya.

"Nae, eonnie." balas Yeeun sambil tersenyum.

"Kami balik dulu. Kamsahamnida." kami menunduk hormat kepada pekerja yang bernametagkan Hwang Jieun ni.

Setelah kami berdua keluar dari spa, aku mengajak Yeeun berjalan-jalan di pantai. Bagi aku ini adalah tempat yang paling tenang untuk datang terutamanya bila sedang stress dan juga bila ingin beriadah.

Tapi, aku tak rasa stress sekarang ni. Jadi aku dah bosan.

"Eun, bosanlah lama-lama kat sini. Jom pergi Dongdaemun?" kata aku sambil tersengih.

"Jauhlah Taehyung."

"Alah, lebih kurang satu jam je nak sampai sana. Tak apa. Kau call eomma kau dulu, aku pun tak bagitahu eomma lagi ni."

"Kau drive?"

"Habis tu kau ada lesen ke? Bawa basikal pun tak lepas. Habis tergolek aku atas jalan."

Yeeun menghadiahkan aku satu pandangan tajam yang membawa maksud seperti,

'Ha ungkitlah, ungkit, ungkit lagi.'

Aku hanya membalas dengan sengihan yang handsome.(๑ ิټ ิ)

----

"Aku nak pergi tandas jap, nak make up. Tunggu tau."

Aku memegang tangan Yeeun.

"Wae?" dia memandang aku dengan renungan yang membuatkan aku rasa lain. Macam bukan Yeeun yang pandang aku sekarang ni. Tapi aku cuba buang perasaan tu jauh-jauh.

"Tak payah." riak muka dia macam nak menangis tapi aku buat-buat tak nampak. Tapi tertanya-tanya jugak kenapa. Emo semacam je.

"There's nothing on your face anymore except beautifulness."

"Ala kau ni. Aku-"

"I said no. Kau kena yakin, tahu?"

Kau tak hodoh, Yeeun. Kau cantik.

Yeeun cantik pada pandangan aku. Walaupun dulu dia ada parut disebabkan hal tu, tak bermakna dia hodoh.

Lagipun apa gunanya cantik pada muka kalau perangainya tidak.

Contoh? GRO lah. Tu pun tak tau *flip hair.

"Fine, Taehyung."

----

Kami pergi ke Dongdaemun Seksyen 1 iaitu kawasan membeli-belah dengan harga borong. Seriously memang murah barang-barang di situ jadi banyak juga kami habiskan duit. Sekali-sekala.

The KIM Brothers + kthWhere stories live. Discover now