5

49 4 2
                                    

"Sikit je lagi, Taehyung!" aku terjerit sebab teruja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sikit je lagi, Taehyung!" aku terjerit sebab teruja. Gelung yang dibaling oleh Taehyung tadi hampir masuk pada botol kaca paling besar. Kalau dapat, hadiahnya patung beruang besar yang saiznya hampir sama tinggi dengan aku.

"Yeah!" Taehyung dapat. Aku high five dengan dia.

Sebenarnya aku tak sangka yang aku akan berkawan baik dengan Taehyung. Sebab bagi aku pertemuan kami berdua dulu terlalu teruk sebab bergaduh. Aku fikir kami akan terus bermasam muka dan bergaduh, tapi tak. Dah jadi kawan pula.

"Kamsahamnida."

Patung beruang warna biru muda dah ada dalam pegangan aku. Aku peluk patung beruang tu yang masih lagi berbalut dengan plastik lut sinar.

Mata aku tertarik pada susuk tubuh seseorang. Namja. Macam... siapa eh? Tiba-tiba namja tu toleh ke belakang.

Kai.

Serta merta aku pusingkan tubuh sebab tak nak bagi dia nampak aku. Tapi aku dapat rasa yang dia dah ternampak aku.

"Taehyung, jomlah main lain." aku ajak Taehyung, tak nak terserempak dengan Kai.

Taehyung mengangguk.

"Jom la-"

"Taehyung!"

Kan aku dah cakap.

Kai dan kawan dia, Jackson hampiri aku dan Taehyung. Aku mendengus perlahan, perlu ke aku jumpa dia kat sini? Mood seronok tiba-tiba hilang. Aku undur sikit dan berdiri di belakang Taehyung. Taehyung pandang aku pelik tapi dia tak cakap apa-apa.

"Hyung, buat apa kat sini?" Taehyung tanya Kai. Sempat dia menunduk hormat pada Jackson dan aku ikut perbuatan dia. Kai memandang aku macam kami baru je kenal. Macam tak nak bercakap langsung dengan aku. Suka hati dialah.

"Sebenarnya kitorang dari kedai makan, tak ada niat pun nak datang sini. Tapi Jackson cakap yang rumah hantu dah tukar baru."

"Oh." Taehyung angguk perlahan.

Rumah hantu baru? Erk. Aku rasa mesti lagi seram dari sebelum ni. Aku pernah masuk sekali dulu dan disebabkan aku ni takut gelap dan takut hantu, huru-hara satu rumah hantu. Huh, bila teringat balik rasa macam nak sepak je manusia-manusia yang jadi hantu tu.

Taehyung diam sekejap. Dia macam tengah fikirkan sesuatu. Aku berharap sangat yang dia tak terfikir untuk masuk dalam rumah hantu.

"Hyung." Taehyung bersuara.

"Apa?"

"Jom masuk sekali."

Aku terdiam. Perasaan berdebar, takut, cemas sekali gus mula menyerang. Aku nak cakap yang aku tak nak, tapi aku langsung tak bersuara. Kalau boleh aku tak nak mereka tahu yang aku ni penakut. Pukul orang tapi sebenarnya penakut, pengecut.

"Eun, nak tak?"

"Ah? Em aku-"

"Kenapa Yeeun? Takut ke?" soal Jackson. Taehyung pandang aku.

The KIM Brothers + kthWhere stories live. Discover now