19

46 4 1
                                    

[Yeeun POV]

Rehat. yeah. Waktu paling bermakna di sekolah( ̄ω ̄)

Hyungwon dan Wonho dah serbu kantin awal-awal lagi. Selesai mengemas meja, aku dan Hwamin mula melangkah keluar dari kelas. Tapi nasib aku agak malang hari ni sebab tersadung pada sesuatu sehingga terjatuh dengan fab sekali di atas lantai luar kelas. Pelajar-pelajar yang ada di luar kelas mula ketawakan aku yang tengah sedap landing atas lantai.

Setan mana halang jalan aku ni haa

"Kau pahal, Mina?" tanya Hwamin dengan kasar.

Oh, Mina kentut rupanya.

Nama tu sesuai dengan dia. Kentut, Kwon, ha sesuai lah tu. Appa dia si Cikgu Kwon tu pun sama je tak sukakan aku sebab selalu bergaduh dengan anak dia tu. Padahal Mina yang suka cari masalah dengan aku. Eomma dia aku tak tahu lah sebab tak pernah jumpa lolz

"Wae? Dia yang langgar kaki aku kan?" balasnya sinis. Tak guna. Cili mulut tu kang baru tahu.

"Dah ah malas aku layan minah ni. Baik gi makan." kata aku kepada Hwamin sambil menepuk-nepuk skirt.

Aku lapar ni. Jangan kepala Mina tu pula aku telan.

Kami terus berjalan melepasi Mina dan gang dia.

"Korang!" duh aku lupa Taehyungggggghssjjshkddndbdvddbs.

Aku hanya memandang Taehyung dan Jungkook yang berjalan menghampiri kami berdua kemudian kami terus bergerak ke kantin. Hwamin dan Jungkook berjalan di depan.

"Asal pagi tadi kau lari ha?" soal Taehyung.

"Saja je. Tak boleh?"

"Kenapa tak nak aku ambil?"

"Aku bangun lewat la." alasan yang bagus Yeeun.

"Sebab tu je? Ei dia ni." Taehyung mencubit lembut pipi aku. Aku tersengih suka. Cover malu yall.

"Jungkook cakap kau ugut nak sepak bontot dia depan public kalau aku ambil kau. Aku ingat punggung aku je yang akan jadi mangsa." sambungnya lalu ketawa halus. Comelnya lahaijgsghdhjfjnbds

"Jujur je la Yeeun, kau malu sebab semalam kan?" usik Jungkook.

"M-mana ada--" nak je aku tendang bontot dia sekarang, elok jalan depan aku ni.

"Kau tau Yeeun, syok gila kut aku ngan Jiwoo Noona tengok V angkat kau masuk bilik. Serious cakap gentle habis namchin kau ni! Bridal style gituuuu"

"Diam lah, sengal."

"Wow! tengok tu, pipi dah merah~"

"Jeon Jungkook!" jerit aku sambil tekup muka dengan tapak tangan. Langkah dipercepatkan mendahului mereka. Malu bahabi!

Mereka bertiga bantai gelakkan aku. Jungkook tahi. Kau pun seronok gelakkan aku eh, Hwamin. Nyesal aku cerita -_-

"Eun!"

Taehyung berjalan laju mendapatkan aku yang sudah berada di depan. Dia memeluk bahu aku dan bermain dengan rambut aku yang digayakan messy bun.

"Taehyung! Rosaklah nanti!" marah aku.

Sejak aku warnakan pink pada hujung rambut, aku selalu gayakan messy bun dekat sekolah sebab tak nak sesiapa nampak bahagian rambut yang berwarna pink.

"Fine... dah cepat." Taehyung melilit lengan kanannya di leher aku.

"Yah, ketiak busuk lah!"

-----

Aku berjalan ke arah tempat letak basikal bersama Taehyung dan Jungkook. Rasa macam ada bodyguard pula ngeheheheh.

"Jom lepak kat kedai depan sekolah tu?" cadang Taehyung.

"Okay."

Hampir saja kami keluar dari perkarangan sekolah, seseorang memanggil nama Taehyung dari arah belakang. Aku menoleh dan ternampak Mina berjalan laju menghampiri kami.

Apa minah ni nak?

"V, tolong saya boleh?" tanya Mina dengan sopan berserta satu senyuman yang aku rasa macam nak tumbuk muka dia sekarang jugak. Acah la sia dia ni cakap saya-awak dengan Taehyung.

Oh ya, serius aku jarang cerita pasal pergaduhan aku dan Mina pada Taehyung. Tapi bila Jungkook atau Wonho tahu, mereka yang akan buka cerita. Banyak mulut betul uh.

"Apa dia?"

"Tolong appa saya angkat fail."

"Tak ada orang lain ke kau nak minta tolong?" soal aku sinis. Mina menjeling aku tajam.

AKU BALING BASIKAL NI KANG HAA BIAR PATAH SEGALA TULANG KAU TU

"Tak boleh ke? Salah?"

"Ha'ah, tak bo--"

"Okay." pintas Taehyung.

Heol.

"WHAT?" ai terkejut gaisskdhdkdjdjsshs. Bila aku toleh memandang Jungkook, dia juga turut menunjukkan reaksi terkejut.

JUNGSHOOK DETECTED HAHAHAHAHAHAH

"Serious ah kau V? Nak tolong dia ni?" Jungkook mula mengeluarkan suara sambil jari telunjuk kanannya ditudingkan ke Mina.

"Why not? She just wants me to help her father."

Ya lah, Tae. Dia nak MINTA TOLONG JE.

"But, Tae--" tadi dia juga yang ajak lepak. SEKARANG NI?

"Kau pergi dulu dengan Jungkook, nanti aku follow." kata Taehyung sebelum beredar bersama Mina yang sudah tersenyum kemenangan ke arah aku.

HA YA LAH KAU MENANG SETANNNNN

"Ya lah. Pergi la tolong dia tu." kata aku perlahan. Jungkook memandang aku lalu tersenyum kelat.

"Em, jom Yeeun kita pergi dulu." ajaknya. Dia memeluk bahu aku dan aku menepisnya perlahan. Bukan tak suka dengan kelakuan dia, aku cuma rasa... entahlah.

Aku benci Mina.

"Kau pergilah, Kook."

"Jap la Yeeun--"

"Aku nak balik. bye." aku terus naik basikal dan beredar meninggalkan Jungkook.

Nampak macam drama tak?

K.

-----
saiya menci mina🌝

The KIM Brothers + kthWhere stories live. Discover now