Bab 4

1.4K 51 0
                                    

Pagi itu, Faheem atur langkah selaju mungkin ke arah tempat letak kereta. Hatinya panas sungguh bila jenuh menunggu Ogy yang rupanya masih elok berdengkur tak siap apa. Lepas tu nak menunggu dia bersiap mengalahkan anak dara! Mandi saja dah setengah jam. Belum lagi campur dengan dia nak pilih baju, iron baju. Mekap lagi!

"Aku dah pesan banyak kali semalam, kan? Tidur awal. Tidur awal. Kau degil. Tengok sekarang dah pukul berapa dah ni."

"Awal la tu, Abam oiii. Aku siap menjahit pukul 3 pagi. 3.11 minit aku dah ada atas katil tau. Siap pakai mask lagi. Tepek timun dekat mata. Vouge sangat walaupun nak tidur cuma."

Faheem jeling sekilas pada wajah tak bersalah Ogy. Ada aje jawapan mamat ni, kan? Kalau ada perkataan maaf pun Faheem rasa dah cukup lega tapi ini tidak. Bikin panasss aje!

"Haah. Kalau kau tak sibuk melayan tingkap hijau, tak adanya pukul 3 pagi baru nak siap tampal dokoh tu, G oiii! Tampal dokoh aje pun. Bukannya kau kena sulam emas ke apa."

"Mengantuk kut!"

"Tampal dokoh, Ogy oi. Bukannya nak tampal gigi. Apa yang ambil masa lama sangat?" persoal Faheem, bengang. Tambah bengang bila Ogy langsung tak nak mengalah. Apa salahnya kata sorry? Ini tidak, nak ego juga.

"Eh, kalau tampal gigi lagi senang. Tak payah buat apa-apa. Nganga aje. Tau-tau siap. Heee." Ogy tayang sengih panjang. Saja nak tambahkan bengang Faheem yang sedia ada.

"Lagi? Apa lagi alasan kau nak bagi pada aku? Meh sini aku nak catit dalam buku ni. Senang lepas ni kau nak buat panduan menjawab kalau kena terjah dengan Datin Dadidu tu nanti."

Ogy cebir bibir bila nampak Faheem dah mula keluarkan buku tiga limanya dari kocek seluar khakisnya. Benci tau! Semua dia nak catit.

"Hamboi, segala perbuatan aku kau nak catit, ya? No, thank you. Dah ada dua dekat kiri kanan aku ni. Namanya apa ya, anak-anak? Raqib dan Atid. Ya. Pandai! Tepuk tangan untuk diri sendiri. Tepukkk... Tepukkk pengakap!"

Faheem ketap bibir. Peluk tubuh sambil bagi pandangan tajam membunuh pada Ogy.

"Wowww. Akutnya tite," respons Ogy sambil tersengih.

"Kau pergi sendiri, ya? Aku nak naik, tidur. Nah, ambil kunci kereta ni."

"Alah. Relakslah, Bam. Kau ni. Dahlah.. Aku drive!" tegas Ogy. Langsung keluar suara garaunya. Hilang mood dia dibuatnya bila pagi-pagi lagi dah kena bebel. Sudahlah mekap pun tak sempat nak tepek. Benci sangat-sangat!

"Ooo... Nak drive, ya? Kau nak ke mana dengan tangan kosong macam ni, Encik Fauzi oiii? Minta kena 'bambu' ke?"

"Tangan kosong wak lu. Ni, handbag ni apa? Rabun ke babun?" soal Ogy geram. Geram sebab kena bebel tak habis lagi, geram pula sebab kena panggil dengan nama Fauzi. Tak suka!

"Kau ingat kita nak pergi IOI City Mall layan Sopoong ke, pak cik? Shopping? Kita ni nak ke majlis nikah anak Datin Dadidu dekat Maeps sana tu."

"Eh?" Ogy pandang sekeliling. Haahlah! Baju mana, baju?

"Tengok. Ini semua kau punya pasal, Bam. Dengar aje bebelan kau sampai aku lupa nak capai baju depan grill rumah tadi. Aku naik kejap."

"Ooo... Akulah yang salah, kan? Dia yang bangun lambat, kita pula yang kena. Cepat! Jangan lama sangat! Nanti sempat pula kau pergi mekap, kan? Aku nampak aje muka kau ada blusher, kau siap!"

"Yalah!" bentak Ogy sambil berlalu.

MUA MOST WANTEDWhere stories live. Discover now