03

311 4 0
                                    

     "Woi cepatlah..kita nak round belakang ni"Danish menegur si Shazmeer yang tak berhabis ngan tandas.
     "Ko gerak lah dulu.Perut aku sakit gila weyh..Dah dah keluar sana.Nanti aku datanglah..Syuhh"Shazmeer menghalau Danish selamba.Kuang ajo..
     "Kalau aku tau,dah lama aku pergi tau.Tak yah buang masa tunggu kau.Hish.."dia mengomel dan berlalu untuk pergi ke padang.
     Ketika menghampiri padang,dia mendepangkan tangan untuk menghirup udara pagi.Tapi konsentrasi kacau bila terdengar bunyi orang menjerit dan bunyi sepak sebelum diam.
     Dia mengintai dan mengecam semua muka dan nampak memang ada sorang perempuan dan 3-4 orang lelaki.
     Perempuan itu diamati kerana musykil apa yang pompuan tu buat dengan geng gangster tu?
     'Eh,budak baru!'
     Kemudian dia nampak budak tu diangkat dan dibawa lari.
     Secara drastik dia menjerit dengan suara yang kuat sebab dia ni kadet polis.So,tak susah nak jerit ni..Celah gigi je..
     "Alamak..Asal diorang buli budak baru tu?Apa salah budak baru tu..?Aku rasa yang kenal geng tu hanya aku,Shazmeer dan...."katanya digantung.
     "Bagitau Shaz dulu ah"

     "Erghh..sakit nya budak ni tumbuk.Bahaya lah..Ikat dia kat kerusi sana tu.Taulah aku nak buat apa kat dia..Dah cepat ikat.Aku nak mandi jap"
Ketua geng bernama Mat mengarahkan 2 orang kawannya yang lain bernama Zaki dan Faris.
     "Kau pergi beli makanan"Mat mengarahkan lagi pada Peng.Seorang lelaki berbangsa Cina.Dulu ada sorang lagi tapi dah insaf..
     Masing-masing buat keje memasing.
Selepas 30 minit..
     "Aik?Tak bangun lagi budak ni?Bagus bagus..Korang dah ikat dia kuat kuat kan?Korang boleh kuar jap..Aku ada hal nak uruskan"Mat menghalau Zaki dan Faris dari bilik yang menempatkan Aqira.
     Kawannya tu pon turutkan saja.Setelah kawannya keluar,dia menutup pintu bilik lalu menguncinya.
     "Kesian kau.Tak kenal aku tetiba je terjebak. Tapi salah kau jugak.Aku tanya kau supaya jawab betul betul kau tipu,fikir aku tak nampak kau semalam dengan Shazmeer pergi pejabat?,aku suruh bukak cermin mata,kau tak nak.Aku peluk pinggang kau,kau belasah aku.So,tak salah aku nak balas balik apa yang kau buat sebab kau dah calarkan maruah aku sebab kalah dengan pompuan.Meh aku buat kau terseksa.Aku tau kau masih suci.Jadi aku takkan melebih lebih."
     Mat berkata pada Aqira yang tengah pengsan.
     Setelah lama membongkokkan badannya supaya setara tinggi dengan wajah Aqira dia pun berdiri.
     Dia memegang awning tudung Aqira dan menariknya ke depan.Kemudian anak tudungnya seterusnya ikatan sanggulnya.
     Menggunakan jari,dia membetulkan sedikit rambut Aqira supaya nampak lebih cantik.Seterusnya cermin mata.Kan dia punya hajat nak tengok Aqira bukak cermin mata.
     Aqira menggerakkan sedikit kepalanya lalu tersedar.Terkejut bila nampak lelaki depan mata dan lebih terkejut dia tak pakai tudung atau anak tudung dan lebih malang,dia tak nampak.
     'Cermin mata aku'.
     Kini dia sedar juga bahawa dia dah kena ikat...Huaa!Aqira meraung dalam hati.
     "Cantiknya kau ni teringin pulak."Mat mempamerkan senyuman yang lebih kurang sama ketika dia mahu merangkul pinggangnya pagi tadi.
     "Janganlah apa-apakan aku.Aku still bersekolah.Aku nak sekolah.Petang ni aku kena pergi hospital.Tolonglah..lepaskan aku."Aqira terpaksa merayu sambil menundukkan pandangan.
     "Kau tak perlu merayu macam tu.Aku boleh je lepaskan kau"katanya sambil memegang daguku lalu mendongakkan aku memandangnya.Mata Aqira terpancar sinar kebahagiaan
     "Tapi lepas kau layan aku.Hahahahah"sambungnya dengan ketawa jahat.
     Sinar kebahagiaan dah gelap dan rasa macam masa depan dia sah gelap kalau Mat teruskan rancangannya.
     Dia mengangkat Aqira ke arah sebuah katil.Mata Aqira dah bergenang.Rasa nak nangis je.
     "Jangan nangis.Ia takkan ambil masa yang lama dan tak menyakitkan."
     Air matanya lebih deras dan kepalanya digelengkan berkali-kali.Dia mencampakkan Aqira ke atas katil.
     Tangannya still diikat dengan keadaan tangan ke belakang.Kaki diikat ketat.
     Dia cuba mencium Aqira berkali-kali.Tapi dielak banyak kali sehingga membuatkan dia berang dan..
     Pakk!
     Aqira ditampar buat kedua kalinya.Kali ini dia nekad tak nak pengsan walau apapun yang Mat buat.Aqira akan mempertahankan maruah diri walaupun terpaksa mati.
     Mat fikir Aqira dah lemah Aqira akan biarkan dia menciumnya?No way!Aqira elakkan lagi dan ditampar hingga enam ke tujuh kali.Macam nak tanggal rahang rasanya dia sepak.
     Dia menarik rambutnya kasar.Air mata mengalir lagi.Abang,ayah dan mak tak pernah pukul dia teruk macam ni.
     "Ouh.Kononnya nak mempertahankan maruah hingga mati lah ni ya?Kita tengok sampai mana kau akan bertahan"
     Aqira dicampak keatas lantai. Disebabkan tidak dapat bertahan,dahinya sedikit terhentak.Aqira disepak dari tepi,pinggangnya ditendang,pipi disepak buat kali ke lapan, rambut ditarik dan tiba-tiba dia ditolak ke sudut bilik.Akibat tidak dapat mengimbangkan badan,Aqira terhantuk lagi dan terbaring lemah. Kepala terasa lebih pening.
     Badannya mula terasa gigil.Dia sempat jamah sekeping roti je pagi tadi.Dah berlawan semua,habislah tenaga dia.
     Serius dia rasa macam nak pengsan.Lapar,sakit,pening.Kakinya terasa ditarik.Kolar baju sukannya direntap kasar.Kaki tak jejak lantai lagi kerana ditarik keatas.Aqira dah terkulai lemah.Kepalanya dah tak boleh nak tegak,jadi Aqira lentokkan je lah kepala kasi dia tak de selera dah dengannya.
     Tapi dia silap.Dia yang dah berdarah dan lemah macam ni pon dia still bernafsu.Aqira dicampakkan ke katil buat kali kedua.
     Dia mula merangkak di atas Aqira.Dia cuba bergerak ke tepi tapi tak boleh.Rambutnya digenggam kuat.Aqira menangis.
     "Berhenti menangis kalau kau rasa tak nak kena sepak lagi."ugutan diberikan kepadanya.
     Tapi Aqira tak boleh nak hentikan.Dia nak berhenti tapi tak reti nak hentikan dan disebabkan terlampau takut bercampur sedih,dia menangis lebih deras hingga terkeluar bunyi esakan.
     "Kau memang degil!"dia menyepak Aqira lagi.
     "K..Kau mem...memang t..tak mem..mahami perem...pu..perempuan."Aqira membalas walaupun dia tak mampu cakap dengan lancar dan seterusnya gelap.
     "Memang pun"Mat tersengih kemenangan melihat gadis dihadapannya pengsan penuh kelemahan.
Bajunya dibuang jauh.Menghampiri gadis yang sedang pengsan.
     Dia baring disebelah Aqira.Mencium leher,pipi dan dahi.Tangannya juga berusaha dimasukkan ke dalam T-shirt sukan Aqira.Agak sukar kerana dia memakai baju hingga 3 lapis.
     Mat kini di atas Aqira.Dia nampak Aqira seperti tidak boleh bernafas.
Memanglah,Mat ni perut boyot.Gemok!
     Tangannya berjaya menyentuh kulit badan Aku.Dia melingkarkan tangannya pada sekitar perut dan pinggang.
     Tiba-tiba dia mendengar bunyi erangan dari luar.Selama 5 minit barulah diam.
     Setelah aman dia memulakan kerjanya semula.Tapi tak lama pintu biliknya ditendang.Kelihatan lelaki yang amat dikenalinya muncul memegang kayu besbol.
     "Whoaa!Kau datang akhirnya.Tapi kau terlambat untuk selamatkan pompuan ni.Tengok ni"Kata Mat pada lelaki di depan pintu biliknya itu seraya menarik rambut Aqira supaya dalam posisi duduk.Orang dah pengsan,senang je lah.
     Luluh hatinya melihat seseorang yang tiada kena mengena tiba-tiba dianiaya sebegitu rupa.Tudung hilang tah kemana,dahi dan bibir berdarah,pipi lebam dan baju pulak,butang tanggal,dan ada yang terselak.
     "Bukan tu je,tengok ni jugak."dia terpaksa pandang walaupun dia dah tak sanggup dah.
     Mat mencium pipi gebu Aqira berkali-kali sebelum menolaknya semula untuk baring.Tangannya dimasukkan ke dalam baju sekali lagi.
     Lelaki itu dah tak tahan melihat penganiayaan terhadap seorang wanita yang tidak bersalah.
     "Lepaskan dia!"
     "Kalau nak cubalah ambil"Kata Mat lalu bangun.Bersedia untuk bertumbuk.
     Dua kali tumbukan pada perut,sekali pada muka dan sepakan padu untuk kaki dihadiahkan untuk Mat.
     Tali diambil dan dia diikat bersama 3 orang rakannya yang berada di luar.
     "Mak aii!Kejam siot Mat.Kesian budak ni"Danish terkejut gila tengok keadaan Aqira.
     Shazmeer pon senanya terkejut.Baru hari kedua sekolah dah kena macam macam..
     Shazmeer mengambil satu kain untuk menutup bahagian badan yang terdedah.Kepala dia tak tau nak wat macam mana..
     Tanpa buang masa,dia mendukung Aqira menggunakan kedua belah tangannya buat kedua kalinya.Danish pulak kutip mana yang patut macam cermin mata,anak tudung dan lain-lain.
    
     Ding Dong! 
     Pintu rumah terbuka dan kepala Ashraff terjegul keluar.
     "Ouh.Shazmeer.Meh lah masuk."dia mengajak Shazmeer masuk dari depan pintu lalu berlalu ke dalam.Shazmeer mintak tolong Danish bukakan pintu pagar sebab dia tengah dukung Aqira.
     "Ni korang tak sekolah ke?Aqira okay tak kat se..Woi!Apa dah jadi kat adik aku ni weyh!"dia terus menuju ke arah Aqira yang diletakkan atas kerusi setelah meletakkan air di atas meja.
     Shazmeer dan Danish mengeluh.Dah agak dah.
     "Ceritakan kat aku apa yang dah jadi kat adik aku!"Ashraff mengeluarkan suara yang keras.Muka pun dah merah.Tangan pun dah keluar urat.Nampak benar dia tengah marah.
     Shazmeer pun menceritakan segalanya dan kemungkinan yang telah menyebabkan adiknya jadi begitu.
     "Sial!Mana babun-babun tu?"Ashraff menyoal
     "Balai polis"
     "Nanti petang aku nak pegi hospital ngan adik-adik aku.Korang ikut eh.Aku nak pegi balai polis sekali.Aku nak pegi bersihkan adik aku.Nanti aku nak pegi dalam pukul 3 petang nanti.Korang rehatlah dulu.Kesian pulak."Ashraff bingkas bangun.Shazmeer ngan Danish mengangguk.
     "Nama kau apa?"
     "Danish"
     "Okay"
Mereka cuma melihat pergerakan abang Aqira yang tenang mengangkat adiknya.
     "Aku nak tido jap eh.Dia kasi rehatkan tadi.."
     "Aku pun sama ah...Huaa!"dia menguap.

Ashraff sedang melilitkan selendang di atas kepala Aqira.
      "Kesian kau.Dahlah ayah koma.Kau pulak macam ni.Dah jom kita pergi hospital ya?Nasi goreng kampung tu kita beli je."Ashraff berkata-kata dengan Aqira yang tengah bersandar pada kerusi dalam keadaan pengsan.
     "Aaaaaaaaaaaa!"
     'Asal tuh'
Ashraff menuruni anak tangga.Adik nya,Arsyad menjerit macam orang gila sebut perompak banyak kali.
     "Oi tu kawan akak lah. Dah siap sana.Kejap lagi kita g hospital."
     Arsyad angguk dan naik ke bilik.
     "Budak budak ni..Tido lagi.Tadi tido,ni tido."
   
     Selepas 30 minit
     "Banguuuuuuuuunnn!"Ashraff menjerit.
     Menggelabah dua dua lelaki tu.
     "Kenapa ni?"Aqira menyoal sambil cuba turun dari tangga tapi ditegah Ashraff.
     "Meh abang pimpin.Nanti jatuh susah kang."perlahan-lahan dia menuruni anak tangga.
     Setelah turun,Shazmeer menyapanya
     "Kau okay tak?"
     "Mestilah okay.Apa yang tak okay?Cuma entah kenapa badan aku rasa sakit. Tapikan..asal kau kat rumah aku?"
     "Kau tak ingat?"
     "Ingat apa?"Dahinya berkerut sedikit sambil memandang Shazmeer.Tiba-tiba badannya menggigil,jari telunjuk digigit perlahan.Dengan pantas Aqira memeluk Ashraff seerat-eratnya.Air matanya juga mengalir.Matanya dipejam rapat sambil menggelengkan kepala berkali kali.
     Semakin lama pelukan semakin kuat,Ashraff berasa sedikit sesak.Dia faham adiknya takut.
     "Qiqi tak salah...Qiqi tak salah.."berulang kali.
     Dia tersentak pabila reaksi adiknya begitu.Nampaknya adiknya tau yang dia dah terkena gangguan seksual.
     Mengikut cerita Shazmeer tadi,dia menceritakan yang adiknya tidak sedar semasa dicium.
     Kini semua terkejut.Shazmeer menyuruh Aqira menceritakan apa yang terjadi.
     Aqira ceritakan segalanya bermula dari gambar sehingga dia disepak kali terakhir sebelum pengsan.Dia sedar je dia dah dalam bilik.Tangannya berubah-ubah.Kejap genggam,kejap lepas.Peluh merenik di dahi.
     Setelah dia agak tenang,Shazmeer ajak abang aku pergi hospital.
Tapi Aqira tiba-tiba tanya soalan sekali lagi.
     "Apa kaitan kau dengan geng tu,Shazmeer?"
     "Tahun lepas,Pihak sekolah ada bagi aku ngan Danish satu misi.Hazim,budak tingkatan 3 masatu dikatakan terlibat kes samun berkumpulan.So,kitorang kena siasat dia.Hasil siasatan rupanya dia tu adalah setiausaha geng tu.Hazim ni budak baguslah kat dalam gemg tu.Tapi budak tu dah kena tangkap.Tu yang abang dia marah.Dia dendam ngan aku.Tapi kau pulak yang kena."
     "Maknanya Mat tu abang Hazim?"Aqira tanya lagi.
     "Ya.Aku nak tanya asal kau tak cakap je yang kau kenal aku?"
Soalan Shazmeer membuatkan Aqira telan liur.Dia tak ingat asal dia buat camtu.
     "Ses..Sebab kau kan baik ngan aku semalam.So,nak balas jasa baik kau,aku pon tipulah diorang."
    "Ouh..Okaylah."

     Setibanya di hospital,mereka berjalan menuju ke wad En.Izmeer.Yang paling menggembirakan,doktor kata dia dah sedar!
     Sakit badan dan muka yang teruk lebam lebam Aqira tolak tepi,janji dia sampai kat wad ayahnya.
     "Ayah?"
     Seorang lelaki berusia 40-an menoleh.Wajahnya terukir kesedihan.
     Aqira memeluk ayahnya.
     "Ayah,meh makan.Qira ada bawak nasi goreng kampung telur mata.Qira dah janji nak bawak.Ayah pon kena makan"
     Senyuman terpalit pada wajah tua dihadapannya.
     En.Izmeer makan dengan cukup berselera.Dia seperti tak nampak kecederaan pada muka Aqira.Tapi dia tak kisah.Asalkan ayah okay.Mereka bawak ayah berjalan kat taman.
     Ayah tak banyak cakap.Walaupun mereka adik beradik buat lawak pecah perut,takde pon ayah gelak..senyum je.
     Jam dah pukul 6.Kami mintak izin ayah untuk pulang.Ayah angguk.Aqira pesan kat ayahnya supaya zikir banyak banyak supaya cepat sembuh.
     Dia salam tangan ayah,cium dan pulang.Sama seperti Ashraff,Arsyad,Shazmeer dan Danish.
Kini mereka sedang menuju ke.......
     Penjara.
    
     Harini hari Jumaat.Aqira bangun,mandi,solat,siap,sarapan,ambil kunci motor dan pergi sekolah.Dia salam Ashraff dulu.
     Pembelajaran harini sangat baik.Aqira boleh fokus walaupun kisah semalam masih terkesan dalam kepalanya.
     Harini pon dia tak kena buli.Alhamdulillah.. rasa selesa nak sekolah. Semasa Aqira sedang belajar matapelajaran Bahasa Melayu,telefon bimbitnya berdering.Nama Ashraff tertera pada skrin.
     Aqira bangun dan berdiri di luar kelas.
     "Assalamualaikum abang.Kenapa call?"soalnya sambil tersenyum.Tapi senyumannya mati dibunuh oleh kata-kata Ashraff.
     "O..okay,Qira pergi se..ss..sekarang"air mata dia cuba tahan.'Tak mungkin!'
     Aqira masuk kedalam kelas dan bergerak menuju ke arah cikgu.Puan Sarina pelik melihat hidungnya merah.
     "Cikgu,saya nak balik sekarang..Boleh?Ayah saya....Ayah saya.."Aqira tak boleh habiskan ayatnya dan terus memeluk cikgu.Cikgu yang tak tau pape just izinkan sambil tepuk perlahan bahu Aqira.Semua pelik tengok Aqira ambil beg dan menuju ke garaj motor.
     Motor dipacu laju.
     "Ayah,bertahanlah!"

    
    

New Student 『DISCONTINUED ]Where stories live. Discover now