13

68 3 0
                                    

"Mana tongkat akuu?!"Aqira meraban mencari tongkatnya yang hilang.Dah lah nak balik.Ni semua dah keluar.Tinggal dia sorang je..

"Eii,ni kalau aku tau siapa yang sorok tongkat aku ni,memang bawah kaki lah tempat dia!,"Aqira mengomel sendiri.Dia berdiri menggunakan sebelah kakinya sambil matanya melihat serata kelas.

Aqira menuju ke arah almari di belakang kelas dengan bertahan pada kerusi.
Matanya terbuntang luas,tongkatnya memang di dalam almari.

Segera dia capai tongkatnya dan mengambil begnya lalu keluar kelas.

Tanpa disedari,tiga manusia mengintai melalui blok sebelah.

"Alah kau ni! Senangnya kau letak! Kan dia dah jumpa,"

"Fikir senang ke? Kelas kita dah lah kecik,"

"Eh,asal kau ni nak sangat kenakan si Aqira tu?,"

"Ishh!Kan aku dah cakap yang Aqira ada Instagram,"katanya sambil mengipas dirinya menggunakan tangan.

"Mana ada.Kau tak cerita pun kat kitaorang,"

"Ha'a,"

"Seriously?Hahaha. Sorry,"kata Kirana sambil tersengih.

"Dia ada ig.Korang ingat tak dia kata dia takde insta.Tapi haritu aku jumpa kat post abang yang ..alah tu,yang kita semua minat tu,"Kirana beriya bercerita.

"Ha ye.kenapa?,"Liliya menyoal dengan teruja.

"Ha tu abang dia!Memang terkejut gila aku time tu,"Kirana mula bangun dan menepuk-nepuk belakang bajunya perlahan.

"Really ah weyh?!,"terkedu Liliya dan Ridya.

SKIP

Aqira membaringkan tubuhnya di atas katil. Segar rasanya lepas mandi.Tangannya mencapai telefon bimbit yang terletak di atas meja belajarnya.

Aplikasi Wattpad ditekan.Matanya tidak lekang membaca sehingga telefon itu jatuh ke atas mukanya.

Ya,tidur.

~ satu jam kemudian ~

* forever~ we are--*

"Hurmm..siapa?,"dengan mamai,Aqira menjawab panggilan tersebut.

"Kau tidur ek..ni nak cakap,petang ni kau free tak?Kitorang nak lepak dekat rumah kau lah.Boleh tak?,"suara Aisy berlatarbelakangkan gelak ketawa langsung tak membuatkan Aqira terjaga.

"Datang ah.Aku nak tidur lah,"

"Okay,thanks au..Nanti-,"panggilan dimatikan oleh Aqira.Sah tidur balik.

Tidak lama kemudian Aqira bangun semula untuk solat zohor.Seusai solat,dia turun ke bawah lengkap berbaju T-shirt biru gelap lengan panjang bersama seluar hitam dan tudung hitam.

Kakinya diatur kemas menuju ke pintu keluar seraya menyambar kunci motor yang tergantung di dinding.

SKIP

"Kak,nasi goreng kampung telur mata dengan air kosong ais satu ya?,"setelah memesan makanan,Aqira lantas duduk di bawah pokok yang terdapat 3 buah meja dibawahnya.

Sementara menunggu makanannya tiba,dia termenung sendirian.Memikirkan tentang mimpinya tadi.

~ Flashbackeu~

Lima orang gadis sedang berjalan di laluan pejalan kaki menuju ke lintasan zebra untuk singgah kedai makan di seberang jalan.

Ditangan mereka terdapat beberapa bungkusan plastik.Membeli-belah barangkali.

New Student 『DISCONTINUED ]Where stories live. Discover now