06

102 3 0
                                    

Shazmeer melangkah masuk ke bilik rawatan.Kepalanya terlalu berat.Pening dan badannya terasa terhuyung-hayang.

Masuk sahaja,dia terus baring pada katil hujung sekali lalu membuka kedua belah kasutnya menggunakan kaki.Ves pengawasnya dibuka,tali leher di longgarkan,3 butang  baju dari atas dibuka.

Punat kipas bernombor 3 yang berdiri di sebelah katil itu ditekan.Nyaman.
Segala yang terasa membebankan di buka.

Jam,dompet dan telefon bimbit dicampak ke lantai bersama vesnya tadi.Matanya dipejam.Peningnya masih belum hilang tapi makin menjadi-jadi pulak.

Dia bangun mencari minyak angin di sekitar bilik itu.Mustahil kat sini takde minyak tu.Disebabkan pandangannya yang pusing,dia tak dapat mencari dengan jelas.

Dia sudah nampak botol minyak..
'Ah belasahlah'
Dia ambik dan tonyoh kat kepala dia.Tapi disebabkan bau tu sedap,dia ambil dan bawa ke katil untuk memudahkan dia tidur.

........................................................................
Perut Aqira dah mula buat hal.

"Please perut jangan nak meragam.5 minutes more and kau ada masa 30 minit untuk buat hal"Aqira berbisik dengan perutnya sendiri.

"Ya Aqira.Kamu nak jawab soalan saya?Nampak macam kamu tengah berfikir.Mari ke depan dan buat jalan kerjanya"Puan Mariana memanggil Aqira ke hadapan untuk menjawab soalan matematiknya itu.

"Baik teacher"Kakinya dimajukan ke hadapan.Dia sendiri tak tau asal dia berani nak jawab.Soalan ni dia tak tau nak jawab.

Dia tulislah segala apa yang dia rasa betul.Lantaklah.Perut dah lah sakit.Dia menekan perutnya perlahan.

"Siap teacher.Sorry kalau ada yang salah"Aqira kembali ke tempat duduk.

"It's okay.Kita kan tengah belajar.Now,kita tengok jawapannya ya"

"Good.Saya bangga dengan kamu.Baru sekali penerangan dah boleh tangkap.Kekalkan prestasi kamu ini"

"Thanks teacher"

Tiba-tiba telefon bimbit Puan Mariana berdering.

"Okay semua,boleh keluar rehat."beliau keluar dari kelas setelah mematikan deringan telefon tadi.Alarm rupanya.

'Oyeah'Aqira menuju ke tandas.
Melaburkan segalanya.
(Geli pulak ayat tu)

........................................................................

Setelah siap,dia keluar dari tandas.Aqira menuju ke sinki untuk mencuci tangan dan membetulkan tudung ke segala.

"Aqira!Kau dah seminggu lah sekolah kat sini.Tak nak cari kawan ke?Takkan kau trauma dengan kes sekolah lama kau?"Aqira menyoal dirinya sendiri.

"Bukan taknak cari.Tapi,semua perangai macam diorang...Don't know how to describe lah"

Berlaku lah soal jawab antara Aqira dan Aqira dan terhenti bila dengar bunyi macam nangka busuk jatuh.

"Sape tuh?"dia berbisik sendiri.

"Astaghfirullahalazim.Awak bangun.Aduss..Acane boleh pengcan ni awoook"Aqira berusaha mengejutkan budak yang bername tag Aisy Qistina.

Aqira memapah budak perempuan tu and berjalan menuruni tangga menuju ke bilik rawatan kat tingkat bawah.
Mujurlah dekat je.

........................................................................
"Ya Allah.Budak ni tak malu ke apa tido macam ni.Lantak ko lah."

Aqira membaringkan Aisy ke atas katil yang paling dekat dengan pintu.Selimut dia ambil dan selimutkan Aisy.

"Siapa yang tidur dalam keadaan yang tidak sepatutnya dilakukan di sekolah ni?"Bajunya dahlah tak butang.Seksi(?)

New Student 『DISCONTINUED ]Where stories live. Discover now