07

99 4 1
                                    

Muka Aqira dah merah kerana cahaya matahari yang tepat memancar ke mukanya.

"Aqira!Sorry suruh kau tunggu.Mana handphone aku?"Shazmeer menghampiri.

"Nah.Panas tau tak?"

"Sorrylah.Esok aku belanja kau ais krim.Deal?"
Mata Aqira dah bersinar.Segera dia angguk.Shazmeer tersengih dan mengangkat tangannya untuk menggosok kepala Aqira.

"Aip!Don't touch me.Kau fikir aku adik kau?"Aqira menggoyangkan jarinya dihadapan muka Shazmeer.

"Ops.Sorry,kau comel macam adik aku lah.Bai aku nak balik"Shazmeer segera pergi ke arah motornya.

Aqira menggelengkan kepalanya.Dia duduk di atas kerusi yang sudah kosong di pondok itu lalu mengeluarkan botol airnya.

"Aqira!"Satu jeritan menyebabkan Aqira hampir tersedak.

"Eh Aisy.Napa ni?"

"Ni kami datang nak merisik awak join geng kami.Nak tak?"Izyani terus mencelah.

"Geng?Boleh jugak.Saya pun takda kawan lagi kat sekolah ni.Saya baru masuk sekolah ni tak sampai sebulan pun lagi.Apa nama grup ni?"

"The Bestie!"Serentak mereka berkata sambil buat tanda peace.

"Kenapa nama tu?"

"Sebab kitorang sahabat yang rapat."

"Korang happy tak?" Soalan Aqira dibalas anggukan.

"Apa kata buat nama The Happiness.
Saya cadangkan lah.Saja je.Kalau tak nak takpe.Hehe"

Izyani,Syifah dan Aisy berpandangan.
"Okeh bos!"Syaifah menyetujui cadangan Aqira.

"Petang ni kita lepak nak?Kat mana?"
Aisy mengelolakan idea dan offer rumah dia.

"Takpe lah.Kat rumah saya.Nak?"Aqira cakap lagi.

"Okay jugak"

........................................................................
Bergema tawa mereka berempat.Mereka sedang duduk duduk di pondok belakang rumah Aqira.

Sesekali Aqira menjeling kawasan sekeliling untuk memastikan mereka tidak menggangu orang lain.

"Aqira,aku nak tanya kau ni.Tadi masa balik kan..aku nampak kau dengan sorang lelaki.Siapa tu?"Aisy menyoal.
Aqira mengerutkan dahi.Berfikir.

Mereka dah tak guna awak-saya dah.
Mula-mula kenal je.Biasa lah kan..

"Ouh.Tu Shazmeer.Dia mintak tolong aku pulangkan telefon dia.Tertinggal kat bilik rawatan"Mereka angguk mendengar penjelasan Aqira.

"Shazmeer?"Syaifah menyoal.

Aqira mengangguk dan mengangkat kening tanda kenapa.

"Kau tau tak..dia tu budak hot kat sekolah kita.Kau tak tau ke?Dia kan form five"Syaifah sambung.

"Yeke?Entah.Tak tau pulak aku.Yang aku tahu dia form five dan dia macam baik."

"Kau nak tau lagi tak?Dia tu orang kata kan..Heartless.Takde perasaan."

"Aik?Dia dengan aku baik je.Siap ketawa lagi tadi dengan aku.Expectation je semua tu.Dia baik lah"

Syaifah menyenggol siku Izyani dan Izyani menyenggol siku Aisy dan mereka tersengih-sengih.Aqira berkerut dahi.
Sawan ke apa kawan aku ni.Aqira menyoal dalam hati.

"Ada jodohlah..."Kata Izyani dan dibalas anggukan Aisy dan Syaifah.
"Hahahah..mengarut je kejenya.

Diorang pun berborak sampai lah pukul 6:30

New Student 『DISCONTINUED ]Where stories live. Discover now