Aqira tersentak melihat satu susuk tubuh yang begitu dikenalinya.Dia berpusing membelakangi lelaki itu dan terus berjalan mengendahkan namanya yang kuat dilaung gurunya itu.
'Kenapa aku kena jumpa semua orang kat sini?Kenapa?!'
Matanya ternampak abangnya dan Arsyad yang asyik membelek komik.Sebenarnya Arsyad je.
"Abang,nak pinjam RM20.Tadi tak sempat nak ambik banyak.Tadi amik RM50 je.Please.."Aqira membodek abangnya.
"Nasib baik abang ada bawak duit lebih.Nah"Aqira mengambil duit yang dihulurkan abangnya.Sebenarnya dia ada je duit,cuma dia saja je nak buat cikgu dia berhenti mengikutnya.
Aqira mencari tempat yang menjual komik.Setelah masuk,matanya meliar mencari komik yang amat digemarinya.
Magis manis coklat dan Candy JEM!3 naskhah komik itu dicapai bersama satu lagi komik yang tidak jauh dari rak buku itu.
"Semuanya RM40.50"Aqira menghulurkan dua helai kertas bernot RM20 dan sekeping syiling bernilai 50 sen.
Beg yang tersangkut dibahu terasa seperti bergetar.Ada panggilan.
"Assalamualaikum.Siapa ni?"
"Waalaikummussalam.Ni aku Izyani lah.Kau dah siap ke belum? Kitorang dah siap.Ni sekarang dekat tandas."
"Ouh..Aku dah siap.Tunggu kat motorlah.Nanti aku sampai."
"Okay.Bai"Talian dimatikan.
Aqira menekan nama Ashraff lalu didail."Bang,tunggu tempat motor.Nanti orang sampai"Ashraff hanya menggumam sebelum memutuskan talian.
"Aisyah!"Aqira menoleh lalu mengeluh.
"Nak apa cikgu?Saya dah tak nak ada apa-apa masalah dah.Saya muak!"
Aqira menghamburkan rasa marahnya."Baliklah ke sekolah lama kamu Aisyah!Semua rindukan kamu.Tolonglah.
Ramai budak sekolah dah sedar yang semua tu hanya fitnah.Dalila pun dah dapat hukumannya.""Takpelah cikgu.Saya takkan balik ke sekolah tu lagi.Anggap jelah yang saya dah maafkan diorang.Lagipun,sekolah baru saya ni seronok.Dah lah.Saya nak cepat ni.Assalamualaikum"
Iskandar hanya memandang susuk tubuh yang kecil itu berlalu pergi.Salam dijawab perlahan.
"Kamu dah berubah Aisyah.Makin garang dan......sombong"senyuman ditarik sinis.
........................................................................
"Qira,aku nak balik teruslah.Mak cik aku datang."Aisy berbisik kepada Aqira."La..Okay.Jap aku bagitau Izyani.Dia nak stay ke balik."
Selepas 2 minit,Aqira memberitahu Aqira bahawa Izyani pun nak balik.
"Tadi kau bawak Izyani kan.Nanti kau hantarlah dia guna motor tu.Aku ngan abang aku ikut guna motor lain.
"Okay."
"Korang,mak aku dah sampai.aku balik dulu."Syaifah tiba-tiba muncul lalu bersalaman dengan mereka.
"Jomlah"
"Qira,abang nak keluar jap.Duduk rumah ye."Ashraff meluru turun dari tangga sambil memakai jam tangannya.
"Eh.Bang ni Qira nak mintak tolong Arsyad nanti.Nak keluar jap tau."Aqira segera memberitahu abangnya tentang rancangannya tadi.Ashraff angguk dan menggumam.
........................................................................
"Terima kasih Qira,jumpa kat sekolah.Assalamualaikum"Aisy melambaikan tangannya dan terus masuk ke rumah.
YOU ARE READING
New Student 『DISCONTINUED ]
Teen FictionMengisahkan tentang budak perempuan yang baru pindah ke sekolah lain atas sebab tertentu. Masalah mmg biasa dalam cerita, Perkara silam lantas menyapa, Yang terlupa melekap semula, Segalanya ujian semata-mata. Inilah sinopsis kehidupan Aisyah Aqira...