"Err..macam mana? Kau terima?,"
Aqira menganggukkan kepalanya perlahan.Shazmeer tersenyum senang.
"We are officially official"
Kedua-duanya mengangguk sebelum bersurai bersama senyuman penuh makna.
~~
Sehari demi sehari,Aqira semakin menjarakkan diri daripada gengnya (TH).
Perkara ini membuatkan ketiga-tiga mereka sangat terasa sekaligus pelik."Kenapa Aqira tak nak kawan dengan kita dah?," Izyani bersuara sayu.Mengingatkan Aqira yang hanya memandang kosong ke arahnya bila setiap kali mereka bertembung mata atau berselisih.
Aisy menghela nafas berat.Syaifah hanya diam sambil matanya termenung jauh.
"Entahlah.Aku pun tak tahu kenapa,"Aisy membalas.Matanya memandang tepat ke arah Aqira yang sedang memilih buku di rak buku perpustakaan.
Mereka bertiga telah merancang untuk membuat study group di perpustakaan. Tak sangka Aqira turut di situ.
"Aku ada dengar yang dia tengah couple dengan Shazmeer tingkatan 5 tu. Takkan dia dah tak sudi kawan dengan kita hanya sebab tu..atau dia malu nak kawan dengan budak bawah?,"Syaifah berkata panjang lebar.
Izyani dan Aisy terus terduduk tegak mendengar apa yang dikatakan Syaifah.
"Serius lah?," Izyani menyoal tidak percaya. Mana mungkin sahabatnya yang seorang itu sedang bercinta.
"Kau jangan memain,Syai. Entah betul entah tidak apa yang kau dengar tu. Macam mana kalau tu semua fitnah?," Aisy memperbetulkan duduknya. Sungguh dia rasa tak tenang.
"Betul lah!,"seseorang menepuk meja mereka membuatkan bahu mereka terangkat.
"Eish perempuan ni.Kang aku sula jugak dia ni karang,"Izyani menunjukkan muka tak puas hati.
"Sorry...Tapi betullah. Tak percaya? Kau tunggu sekejap lagi,nanti kau jumpa bukti.Chaw!," gadis itu meninggalkan mereka dengan selambanya.
"Siapa dia tu? Tiba-tiba je,"Syaifah mengerutkan dahinya.
"Entah.Tapi tunggu sajalah,manalah tahu betul apa yang dia cakap"
Mereka mula membuat kerja sekolah mereka sebelum terdengar bunyi gelak halus yang cukup mereka kenali.
Syaifah yang duduk bertentangan dengan meja di hadapannya mengangkat kepala.
Ternyata ianya Aqira dan Shazmeer. Perlahan-lahan Aisy dan Izyani menoleh ke belakang mereka.
"Betullah..."
SKIP
"Kau tau tak? Jujurnya aku rasa kekok sangat dengan Shazmeer tu. Memanglah aku mula-mula ada perasaan suka. Itu pun sebab sebenarnya dia agak kelakar and cute? Heheh..Lepas dia confess kat aku kemudian aku terima..Aku rasa bersalah gila. Lepastu dia ajak aku study sama-sama dekat library.
Aku pun nak tak nak setuju je lah. Tak sangka kat sana jumpa TH pulak! Serius aku malu gila weyh..Aku rasa nak masuk bilik rujukan je time tu. Huaaa!!!,"Aqira bermonolog sendirian sambil menatap langit.Dia kini berada di bawah gelongsor.Kakinya berada di bahagian atas gelongsor manakala kepalanya di bahagian bawah. Pelik tapi benar..😽
Matanya dipejam cuba mencari ketenangan. Memikirkan tindakan yang diambil.
Patutkah?
Tingg!
Aqira membuka aplikasi Whatsapp. Bibirnya tersenyum nipis melihat pengirim mesej tersebut.
YOU ARE READING
New Student 『DISCONTINUED ]
Teen FictionMengisahkan tentang budak perempuan yang baru pindah ke sekolah lain atas sebab tertentu. Masalah mmg biasa dalam cerita, Perkara silam lantas menyapa, Yang terlupa melekap semula, Segalanya ujian semata-mata. Inilah sinopsis kehidupan Aisyah Aqira...