"Assalamualaikum.Okay,saya Aisyah Aqira Abdullah.Yang ini,kawan saya Muhammad Farhan Hadi bin Hisham.Kami akan menjadi tutor kamu semua mungkin sampai peperiksan pertengahan tahun bagi subjek BM dan Sains atas permintaan cikgu Suraya.Semoga kami dapat menjalankan tanggungjawab dengan baik dan diharapkan kamu semua akan memberikan kerjasama yang baik,"Aqira berkata panjang lebar dengan lancar dan hampir saja tidak dapat dikawal kelajuannya.
"Okay.Saya pun sama macam yang Aqira cakap tadi.So,jom belajar,"Farhan hanya tersengih.
"Kita nak ajar yang mana dulu?BM ke sains?,"Aqira menyoal Farhan yang berdiri disebelahnya.
"Aku tak tau.Ikut kau lah.Kau nak ajar dulu ke?,"
"Ermm..Aku tak tau.Okay aku tau..,"Aqira tiba-tiba memetik jarinya dan berpusing menghadap pelajar 4 Beta.
"Korang nak belajar BM dulu atau Sains dulu?,"Farhan tersenyum melihat cara Aqira menguruskan masalah tadi.
"Sains!"
"Okay,Farhan.Kau ajar sampai pukul 10.Nanti aku pulak,"Aqira mengaturkan kakinya ke arah meja guru.Beg yang tadinya tersangkut dibahu diletakkan dan duduk di atas kerusi.
10:00a.m.
"Okay.Aqira,it's your turn,"Farhan menutup buku dan memadam papan putih yang digunakan untuk mengajar tadi.
"Korang boleh rehat sekejap.Pukul 10:20 kita belajar BM,"
"Aqira!"jerit satu suara yang amat biasa didengarinya.
"Kenapa?,"Aqira berjalan menghampiri Aisy,Izyani dan Syaifah.
"Duduklah sini,"pelawa Syaifah sambil menarik kerusi yang berada di barisan belakang.
"Korang nak cakap apa?,"Aqira menyoal kembali setelah melabuhkan punggungnya di atas kerusi tersebut.
"Jom selfie jap.Nak tak?,"Aisy mengajak sambil mengeluarkan telefon bimbitnya.
"Tapi aku malulah.Nanti ada orang pandang.Buat malu je,"kata Aqira sambil tergelak janggal.
"Ala..Kita dekat barisan belakang.Takde siapa pandang punyaaa..Jomlah,"Izyani pula memujuk.
"Okaylah,"Aqira akhirnya bersetuju.
"Senyum!"
'Klik'
"Muka acah-acah comel"
'Klik!'
"Muka buruk"
'Klik'
"Ala..Qira tutup mukaaa.Sekali lagi,"
"Okk.Sorry,hehehe,"Aqira tergelak kecil bagi menutup kesalahannya.
"Satu!Dua!Tiga!"
'Klik'
"Okay last"
'Klik'
"Yang dekat belakang tu dah siap dah selfie? Yang tutornya pun sama.Mulalah mengajar sekarang,"Farhan berkata selamba sambil menyelak buku tebal di tangannya.
"Yelah..Okaylah korang.Belajar,"Aqira mara ke hadapan untuk memulakan sesi pembelajarannya.
SKIP
Kau bersalah!
Kawan-kawan kau terkorban disebabkan kau!
Disebabkan kau lambat,HAMPIR semua sahabat kau terkorban!
DISEBABKAN KAU!
DISEBABKAN KAU!
DISEBABKAN KAU!
YOU ARE READING
New Student 『DISCONTINUED ]
Teen FictionMengisahkan tentang budak perempuan yang baru pindah ke sekolah lain atas sebab tertentu. Masalah mmg biasa dalam cerita, Perkara silam lantas menyapa, Yang terlupa melekap semula, Segalanya ujian semata-mata. Inilah sinopsis kehidupan Aisyah Aqira...