KAPITOLA 6

112 10 0
                                    

Za tie tri dni, čo ubehli od napadnutia Rose, vedel o tej udalosti celý Rokfort. Iba málo ľudí však vedelo čistú pravdu. Klebety, poprekrúcané informácie a vymyslené pikošky sa šírili rýchlosťou svetla. Odniekiaľ by ste počuli, že Rose spáchala samovraždu a odinakiaľ zas, že ju uhryzol jedovatý pavúk.

Na druhý deň po napadnutí na raňajkách nám riaditeľka skrátila večierku a úlohou prefektov je hliadkovať na chodbách. Povedala, že si máme dávať väčší pozor na chodbách, chodiť v skupinkách, nejesť, nepiť nič, čoho pôvod nepoznáme a tak ďalej. Našťastie nezrušila dnešný metlobalový zápas medzi Chrabromilom a Slizolinom.

Lina išla na prechádzku s Nickom, a tak sa stretneme až na metlobalovom ihrisku. Vyšla som z našej izby a zaklopala na dvere neďaleko našich.

„Ďalej,“ ozval sa tichý hlas.

„Ahoj, Ashley. Ideš sa pozrieť na zápas?“

„Neviem...“ pokrčila pleciamu a ja som si k nej prisadla.

„Ale, no tak! Musíš ísť, aspoň prídeš na iné myšlienky.“

„Dobre,“ podvolila sa.

„Super! Obleč si bundu a ideme.“

***

Vracali sme sa do hradu zo zápasu, ktorý vyhral Chrabromil. Celý zápas som mala oči prilepené len na Jamesovi. Chrabromil ešte určite nemal lepšieho stíhača ako on.

„Ashley? Môžem sa ťa na niečo spýtať?“

„Jasné.“

„Máš priateľa?“ spýtala som sa a pozerala na Linu kráčajúcu pred nami, ktorá objímala Nicka a pritom sa spokojne usmievala.

„No, nie... Ale... No, vlastne nič,“ povedala rozpačito.

„Predo mnou sa nemusíš hanbiť. Povedz, čo si chcela povedať.“

„No, že sa mi jeden chlapec veľmi páči.“

„A ktorý?“ spýtala som sa s úprimným záujmom.

„Rosin najlepší kamarát.“ povedala a sklopila pohľad na svoje topánky.

„A to je kto?“

„Albus... Albus Potter,“ odvetila tichým hlasom.

„Páni! Tak to máme spoločné!“ vyhŕkla som a ona sa na mňa nechápavo zamračila.

„Aj tebe sa páči Albus?“ spýtala sa zmätene a zároveň s hnevom a žiarlivosťou v hlase.

„Nie! Nie, pre Merlina!“ zvolala som a Ashley si vydýchla od úľavy.

„Poviem ti tajomstvo, dobre? Ja som totiž bláznivo zamilovaná do Jamesa Pottera odkedy som ho prvý krát stretla. A to bolo pred šiestimi rokmi, jedným mesiacom a desiatimi dňami. No on si ma nevšíma,“ priznala som.

„A čo ty? Ako ste na tom s Albusom? On je piatak, že?“ vyzvedala som ďalej.

„Áno, ako Rose. No a sme kamaráti.“

„Vážne? Ale veď to je úžasné! V čom je teda problém?“

„Som od neho mladšia,“ povzdychla si.

„Podľa mňa to nie je žiaden problém. Si mladšia len o rok. To nič neznamená.  buď sama sebou. Si pekná, múdra a hlavne veľmi láskavá.“

„Od toho, čo sa stalo Rose som sa s ním nerozprávala. Myslím, že sa na mňa hnevá.“

„Nemôže sa na teba kvôli tomu hnevať. Nie je to predsa tvoja vina. Možno by si mala za ním zájsť.“ poradila som jej.

Absurd mistakeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora